Permalänk
Medlem

ASUS A7V600, vägrar boota

Jag har kört min dator problemfritt i över 1 år och imorse så vägrade den bara starta...
den kommer till läget då den visar en blå skärm med vit text som det står asus på, och där låser det sig.
kan inte boota den via cd lr floppy eftersom den inte kommer så lång förrens den låser sig, kan inte heller komma åt bios.

hårddisken är det inget fel på, har testat att köra den i en annan dator och där bootar den felfritt.
bör kanske även tillägas att den starta bios första gången jag startade automatiskt, sen startade jag om och den startade bios med lösenords skydd (jag har inget passwd) skulle ju möjligt kunna vara någon sorts virus, men då tycker jag att det borde försvinna efter formaterad hdd och tömd cmos men det gör det inte...

RAM och CPU verkar det inte vara några problem med heller, så jag är 99% säker att det är MB eller nätagget, men eftersom cd rom, hdd och alla fläktar drar igång så bör ju nätagget vara ok.

Så det måste nästan vara moderkortet...
försökte få support av asus, men deras online support är ganska omöjlig att använda efetrsom dom förväntar sig att man ska ha sparat varenda liten papperslapp man fick av dom för 1 år sedan.

Någon som varit med om ngt liknande eller har någon anning om vad som kan vara fel?

Visa signatur

Not even my shadow knows where I'm