Permalänk
Hedersmedlem

XeedLanbox

Hej..

Har börjat tröttnat på alla mina klumpiga datorer som jag ägt
och ville nu bygga en med M-atx passform,

Funderar lite på en Xeed lanbox då man får ett krafigt nätaggregat till, plus att det är snyggt.

Finns det någon som kan tipsa på någon annan snygg M-atx låda
eller finns det någon som äger ett xeed lanbox chassi..

Bild på chassit

Permalänk
Medlem

Det är säkert ett Q-tek nätagg i den, eller ett med liknande kvalitet misstänker jag.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zyphoon
Det är säkert ett Q-tek nätagg i den, eller ett med liknande kvalitet misstänker jag.

Det hoppas jag inte på, då priset för chassi och nätagg ligger på 2495 kr

Permalänk
Medlem

Jag tycker den där verkar rätt lovande. Kanske en efterträdare till min Aria? Har tillverkaren någon hemsida?

Edit: Sökte lite snabbt på google, hittar i princip ingen info alls om denna låda. Surt.

Visa signatur

Athlon64 3000+@250x10=2500mhz (ska högre) C7000B-CU| 2x512 Vitesta pc4000 | m-atx MSI K8NM FISRB | Powercolor x800pro VIVO @545/540 | 2x120gb | DVD-RW | Antec Sonata 2 | Superpi 36s

Permalänk
Medlem

Det är i princip en Falcon Northwest matx låda... med Silverstonenätagg precis som originalet... så det är inte fy skam faktisktm, dyrt dock...

l88t som faen men dyrt är min åsikt... skulle fortfarande vilja ha det dock...hehe...

Visa signatur

WS - 980x/48GB/MSI Big Bangx58/2xIntel PT Gbe/Seasonic x760/3xSSD@120GB/8xSeagate@250GB/GTX670/Dell U2711 Win7x64/VmWare WS9 och massa stuff.
NAS - AMD C60-I/8GB/2xIntel PT Gbe/FSP Pico@90w/SSD@120GB/5xSeagate_o_WD@2TB WinServer2k8r2/Flexraid/Crashplan/Hyper-V----> idle@20w

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som inte tycker att det är snyggt?

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ultima

nog fler än dig utan fantasi som bara vill ha en datorlåda med en färg och inget annat på , den ska helst vara så kantig så möjlig så den påminner lite om ens egna försök att göra en på trä.

Visa signatur

Hej! Ni kan använda mitt riktiga alias "ddly" när ni tilltalar mig. Förutom att hänga här på swec så äger jag även en ledande advokatbyrå med stor inriktning på IT-brottslighet.

Permalänk
Citat:

Nej, det är du inte.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
NAS: Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av doodeley
nog fler än dig utan fantasi som bara vill ha en datorlåda med en färg och inget annat på , den ska helst vara så kantig så möjlig så den påminner lite om ens egna försök att göra en på trä.

Har jag sagt att jag inte gillar en enda detalj på lådan?
Formen och handtaget tycker jag det inte är något fel på, men sen när det kommer till fönstret, plexit med leds och jobbig gravyr (egen gravyr är ju såklart en annan sak ) känns lite väl onödigt..

Du var mig iaf en dryg jävel...

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB

Permalänk
Medlem
Citat:

www.jag-har-inte-fått-en-kram-av-mamma-idag-så-jag-går-till-a... ??

Permalänk
Hedersmedlem

Lådan är beställd nu iaf, kommer förmodligen upp med en recension om det finns fler som tycker den verkar intressant.

Permalänk
Medlem

Skulle ta en shuttle istället.
Förövrigt finns den barebonen som du vill ha på datorbutiken.

Visa signatur

DELL 20" 30" 20" PLP | Svorak.a5 | Kinesis Advantage Contoured <3 | Ergodox

Permalänk
Medlem
Citat:

Nej =/.

Permalänk
Avstängd

Rätt kul att man kan se att den största delen utav swecs medlemmar är riktigt tuffa datorkillar som gillar dyra/tråkiga chassin med jätte praktiska funktioner som lönar sig en gång. Syftar även på medlemmarna som tagit sig tiden att skriva i : http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=5391717...

Nej visst det är min åsikt att dom är tråkigt (syftar på lianli bla.). Men men jag undrar vad majoriteten skulle säga UTANFÖR swec, aja kul att ni alla har en sida att samlas på. Er egna lilla "sekt" med andra ord.

Hahaha tycker det är ganska roligt med dom som påpekar om fönster mm på chassin och säger liknande "vad ska du med ett fönster till? helt onödigt, ska du titta in på komponenterna lr?"

Nej? Det är snyggt, till skillnad från ditt fyrkantiga höghus liknande 2000kronors chassi som fått prislappen pga en avdragbar moderkortsplåt.

Visa signatur

Hej! Ni kan använda mitt riktiga alias "ddly" när ni tilltalar mig. Förutom att hänga här på swec så äger jag även en ledande advokatbyrå med stor inriktning på IT-brottslighet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Rätt kul att man kan se att den största delen utav swecs medlemmar är riktigt tuffa datorkillar som gillar dyra/tråkiga chassin med jätte praktiska funktioner som lönar sig en gång. Syftar även på medlemmarna som tagit sig tiden att skriva i : http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=5391717...

Nej visst det är min åsikt att dom är tråkigt (syftar på lianli bla.). Men men jag undrar vad majoriteten skulle säga UTANFÖR swec, aja kul att ni alla har en sida att samlas på. Er egna lilla "sekt" med andra ord.

Hahaha tycker det är ganska roligt med dom som påpekar om fönster mm på chassin och säger liknande "vad ska du med ett fönster till? helt onödigt, ska du titta in på komponenterna lr?"

Nej? Det är snyggt, till skillnad från ditt fyrkantiga höghus liknande 2000kronors chassi som fått prislappen pga en avdragbar moderkortsplåt.

Ganska roligt faktist, jag tror det är så att när medlemmarna på swec kommer hit så tycker dem att det är jätte fint med lysande chassin. Men sen när de äldre, "visare" och "duktigare" medlemmarna (I många fall kan de mer och därför får de en form av "respekt") säger att tråkiga gråa jävla stilLÖSA chassin är fina så ska alla tycka det. Jag tror att swecs hat mot lysnade saker beror på grupptryck. Missförstå mig inte nu, alla som säger att de gillar tråkiga "stilrena" chassis gör säkert det men den uppfattningen har ni inte bildat själva.

Ontopic: Jag tycker att den där barebone är jättesnygg, om kvaliten och funktionaliteten är bra så skulle jag gärna äga ett exemplar, ser fram emot din recension.

Permalänk
Medlem

Jag tror som så att många medlemmar på Swec får bättre smak med tiden helt enkelt. Visst, jag har själv fönster på min burk, men därför behöver jag inte tycka att alla andra chassin ska ha det också.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zyphoon

Silverstone-nätdel med 40A på 3.3V, 45A på 5V, 16A på 12V1 och 15A på 12V2 som följer ATX 2.03V EPS12V? Jag skulle rekommendera att du tog och kollade upp saker korrekt innan du uttalar dig.

ultima och Taran, tona ner attityden tack.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Mad64: Ser fram emot eventuell recension!

Visa signatur

Athlon64 3000+@250x10=2500mhz (ska högre) C7000B-CU| 2x512 Vitesta pc4000 | m-atx MSI K8NM FISRB | Powercolor x800pro VIVO @545/540 | 2x120gb | DVD-RW | Antec Sonata 2 | Superpi 36s

Permalänk
Medlem
Citat:

Vad bra att lille doodeleypojken kommer och rättar alla. Självklart är det snyggt. Det är inte ju ingen subjektiv fråga iaf :rolleyes:.

Permalänk
Medlem

fast iofs så lär det kunna bli rätt så snyggt om man gör om fronterna på dom externa enheterna så dom matchar fronten och fixar lagom med ljus inuti
Sen så är ju plexit i fronten på bilden längst upp i tråden rätt så kladdig vilket gör att iaf jag automatiskt tycker det är en aning fult...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

fast iofs så lär det kunna bli rätt så snyggt om man gör om fronterna på dom externa enheterna så dom matchar fronten och fixar lagom med ljus inuti
Sen så är ju plexit i fronten på bilden längst upp i tråden rätt så kladdig vilket gör att iaf jag automatiskt tycker det är en aning fult...

håller med där... tycker det är illa att ta en produkt bild där plexiglaset är så kladdigt och så smutsigt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skyblue
håller med där... tycker det är illa att ta en produkt bild där plexiglaset är så kladdigt och så smutsigt.

oj... då var det inte bara min skärm

rätt häftig låda, skulle dock inte få plats med mina grejer i den

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CCWarlock
Silverstone-nätdel med 40A på 3.3V, 45A på 5V, 16A på 12V1 och 15A på 12V2 som följer ATX 2.03V EPS12V? Jag skulle rekommendera att du tog och kollade upp saker korrekt innan du uttalar dig.

ultima och Taran, tona ner attityden tack.

precis, ett jävligt stabilt agg som jag skrev högre upp, vill ha det nästa gång jag köper nytt agg, kostar ju typ 1000 på Dustin och det har fått bra reviews...

instämmer med dig warlock, om det inte uttryckligt frågas efter om det är snyggt ska man hålla sig ontopic...allt annat är onödigt..

Mad64: du kan ju kolla på Chenbro Hornet silver/svart och modda det lite... kan bli häftigt... alternativt Aspire Q-pack... men då måste man nästan måla om den... förskräckliga stockfärger...

Visa signatur

WS - 980x/48GB/MSI Big Bangx58/2xIntel PT Gbe/Seasonic x760/3xSSD@120GB/8xSeagate@250GB/GTX670/Dell U2711 Win7x64/VmWare WS9 och massa stuff.
NAS - AMD C60-I/8GB/2xIntel PT Gbe/FSP Pico@90w/SSD@120GB/5xSeagate_o_WD@2TB WinServer2k8r2/Flexraid/Crashplan/Hyper-V----> idle@20w

Permalänk
Medlem

Köp en Shuttle eller liknanade barbone och modda så har du sparat en massa pengar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zightx
Köp en Shuttle eller liknanade barbone och modda så har du sparat en massa pengar.

Inte säkert att han sparar pengar på det, men annars så håller jag med.

Visa signatur

(\__/) Det löser sig alltid!
(O.o) Låt honom/henne ha rätt så är saken ur världen!
(> <) Någonting annat klyftigt!

Permalänk
Hedersmedlem

Okej..tack för alla positiva kommentarer, fick mail från db idag om att dom har skickat det, väntar bara på kolli nr nu =p
så imorgon eller på torsdag så kan ni räkna med en recenssion

Mvh mad64

Permalänk
Medlem

kommer det något från db? vill se en review!

Visa signatur

4770k @ 4.8Ghz | MSI Sea Hawk 1080ti | 600w SFX | Fractal Design Nano | Kraken X31 | 1024Gb SSD Raid0 | 16Gb Corsair Vengeance LP | MSI Z87i AC | Sennheiser HD650 | Acer Predator Z35 35" 21:9 144hz | Schiit Modi | Schiit Vali | Blue Snowball Mic

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xelathur
kommer det något från db? vill se en review!

verkar skummt jag fick ett mail igår där det stog att det skulle vara skickat men jag har inte fått något kolli nr..
så vi får väll se vad som händer.
hoppas det blir i denna veckan iaf annars blir jag nog lite besviken =p

Permalänk
Medlem
Citat:

Men ärligt, får folk inte tycka vad de vill? Det här är Sweclockers, de flesta här har datorer som hobby och ofta den enda hobbyn. De som köper Lian Li/etc är villiga att lägga ut 2000kr för en utdragbar moderkortsplåt, deras kvalité, deras funktioner osv. Funktion före utseende gäller hos en hel del. Är det helt fel? Och en fråga, används gummiupphägning till hårddiskar bara en gång? Och man kan inte heller återanvända ett chassi igen? Med andra ord montera nya delar i chassit?

Nej, om du går ut på stan och frågar en vanlig Svensson varför han skulle köpa ett Lian Li chassi istället för Qtec chassi så skulle han nog inte se skillnad, chassi som chassi. De vet inte skillnaden, men entuaster (stavning?) gör. Omformulera frågan, ta något annat, kläder, bilar, smycken vad som helst. Det finns alltid de som ser en fördel med de dyrare, att det är bättre av någon anledning. Sen att man själv inte gör det är ju en annan sak. Folk prioriterar olika saker före annat.

Min cykel kostade 25 000kr, kan förstår du varför jag har spenderat de pengarna på den? Troligen inte, för jag kan ju köpa en cykel för en secondhandaffär för 50kr, jag kan ju fortfarande cykla på den. Eller?

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.
Kameragear: D700 + 24-70 + 70-200 VR1 + 50/1.8 + SB-800

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rille88
Men ärligt, får folk inte tycka vad de vill? Det här är Sweclockers, de flesta här har datorer som hobby och ofta den enda hobbyn. De som köper Lian Li/etc är villiga att lägga ut 2000kr för en utdragbar moderkortsplåt, deras kvalité, deras funktioner osv. Funktion före utseende gäller hos en hel del. Är det helt fel? Och en fråga, används gummiupphägning till hårddiskar bara en gång? Och man kan inte heller återanvända ett chassi igen? Med andra ord montera nya delar i chassit?

Nej, om du går ut på stan och frågar en vanlig Svensson varför han skulle köpa ett Lian Li chassi istället för Qtec chassi så skulle han nog inte se skillnad, chassi som chassi. De vet inte skillnaden, men entuaster (stavning?) gör. Omformulera frågan, ta något annat, kläder, bilar, smycken vad som helst. Det finns alltid de som ser en fördel med de dyrare, att det är bättre av någon anledning. Sen att man själv inte gör det är ju en annan sak. Folk prioriterar olika saker före annat.

Min cykel kostade 25 000kr, kan förstår du varför jag har spenderat de pengarna på den? Troligen inte, för jag kan ju köpa en cykel för en secondhandaffär för 50kr, jag kan ju fortfarande cykla på den. Eller?

Ärligt talat så finner jag mycket mera logiska anledningar till att man köper en cyckel för 25000kr.
Första anledningen som jag tänker då och jag är den "vanliga svenssonen" i den här frågan, så tänker ju jag självklart att dess funktion för cycklingen är mycket bättre.

Sen om du skulle köpa en tandemcyckel för 25000kr för att den har en motor som fäller ner stödet skulle jag inte förstå.

Alltså det jag menar om du inte förstått det nu är:
Du cycklar sämre med en tandem för 50kr än en sportcyckel för 25tusenkr.
Om nån utav dom hade ett motorstyrtstöd så cycklar du lika bra för det.

Samma sak med om du har ett chassi med udragbarplåt så spelar/surfar/programmerar OSV du lika bra

Derför finner jag absolut ingen mening i varför och hur folk kan lägga ner en extra tusenlapp för det, mer än att dom skulle vara väldigt slöa!

På samma sätt som dom köper den utav någon anledning ändå kommer jag aldrig förstå varför dom gör det.

Visa signatur