Permalänk
Medlem

Usla Telia 24Mbit resultat

Jag har precis uppgraderat från 8 Mbit till 24 Mbit och jag hämtade modemet idag.. Nu får jag riktigt usla TPtest resultat.

800 Kbit upp och 6.15 Mbit ner

Med 8 Mbit hade jag 830 Kbit upp och 7.10 Mbit ner =(
Någon som vet vad som kan vara fel?

Permalänk
Medlem

router eller så har de inte kopplat in dig än till den nya adsl2+

Visa signatur

aquaren

Permalänk
Medlem

Ingen router är inkopplad så det måste vara att jag inte är kopplad till adsl2+ ännu antar jag =(

Permalänk
Gäst

Det brukar ta några timmar.Kan även vara så ett dygn.
Många operatörer släpper in ny trafik per dygnskalender.
Hoppas att du förstår

Permalänk
Medlem

Re: Usla Telia 24Mbit resultat

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ravage
Jag har precis uppgraderat från 8 Mbit till 24 Mbit och jag hämtade modemet idag.. Nu får jag riktigt usla TPtest resultat.

800 Kbit upp och 6.15 Mbit ner

Med 8 Mbit hade jag 830 Kbit upp och 7.10 Mbit ner =(
Någon som vet vad som kan vara fel?

Ring till Telia och kolla om de kopplat in 24Mbit tjänsten, du måste även har ett ZyXEL 660H Triple Play. Men det utgår jag ifrån att du har.

Permalänk
Medlem

När jag fick mitt inkopplat fick jag också sämre än vad jag hade med mitt gamla modem. Efter en omstart av modemet fick jag den nya hastigheten. Men förmodar att du redan testat det.

Visa signatur

[ Nocz = Negative, Overflow, Carry, Zero ]

Permalänk
Medlem

Jo, det är ett ZyXEL 660H Triple Play och jag har testat starta om modemet

Permalänk
Medlem

Heter det inte "upp till" 24 Mbit?

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aac_ripper
Heter det inte "upp till" 24 Mbit?

Jo... men folk gnäller ändå när dom inte får 23,99Mbps, trotts dom blir 3km ifrån stationen

Permalänk
Medlem

Ringde precis Telia och de sa att jag blev inkopplad den 27:e.. inte bra detta :/..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ravage
Ringde precis Telia och de sa att jag blev inkopplad den 27:e.. inte bra detta :/..

De kan se vilken hastighet ditt modem synkar upp i, frågade du dem?

Permalänk
Medlem

Får du samma resultat i UDP?

Permalänk
Medlem

Det synchade som ett vanligt ADSL-modem.. så de hänvisade mig till Zyxels support.. Jag får samma resultat i UDP..

Permalänk
Medlem

Iof så funkade de inte för mig, ringde till Telia och gnällde som fan och blev till och med kallad otrevlig efter 55 minuter med en brud som inte kunde lyssna på vad jag sa. Det slutade med en felanmälan och det visade sig att jag har urkopplad ur gamla men INTE inkopplad i den nya. Dom bad fint och ursäkt och nu har det funkade felfritt sen jag fick de. Har inget att klaga på, flyter på fint och jag har ut va 20-24mbit beroende på vars och när jag tankar.

Så ta och ring och va på dom. Dom kan ha klantat sig hos dig också.

Permalänk
Medlem

Testade modemet hemma hos en kompis och han fick 16Mbit med mitt modem.. han har BBB..

Edit: Telia lade in en felanmälan i fredags och idag fick jag ett sms där dem sa att de inte hittade något nätfel och att felet verkar orsakas av utrustning i hemmet.
Jag har testat att koppla ur alla telefoner i hemmet.. dessutom har jag provat alla jack i huset, men det blir samma resultat hela tiden (Runt 6Mbit)
Någon som har ett förslag på saker man kan prova?