Vad betyder egentligen OEM?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2005

Vad betyder egentligen OEM?

Jag har aldrig riktigt "vetat" exakt vad "OEM" menas när man ska köpa datordelar. Betyder det att varan är i bulk, eller att man måste köpa nån sorts hårdvara med?

Saken som jag vill köpa är en mus från Logitech. Har just nu en MS explorer 4.0 som är helt konstig. Vänstra musknappen hakar upp sig o ibland när man klicka så händer inget vilket är skitstörande i spel, som cs typ. Egentligen så älskar jag 4.0:an o jag funderar på att köpa en likadan fast ny, men det som hindrar mig lite är detta med knappen, den nya kanske också blir så efter ett tag? Har hört andra som har samma problem med den.

Såhär står det exakt på Logitech musen:

"Logitech OEM UltraX Optisk USB/PS2 Mouse Black (MX310)"
Pris: 199:-

[Asus Nforce2 socket A] [AMD Athlon XP 3000+] [1024 PC 2700 minnen] [80GB + 60GB Seagate Barracuda HDD] [ATi Radeon 9600XT 128MB] [Colorcase X-dreamer II]

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Maj 2002

Sök, på formumet eller googla helt enkelt.
http://www.google.com/search?hl=en&q=define%3A+oem&btnG=Googl...

Bulk eller OEM betyder i detta fall att varan kommer utan kartong, utan extra "onödiga" tillbehör osv.

*låst*

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |