Anti-spywareprogram

Permalänk
Medlem

Anti-spywareprogram

Sitter vid en dator här där de har en förmåga att av nån anledning få in spyware titt som tätt.

Och nu undrar jag om det finns nåt (helst gratis) som fungerar som MS Antispyware fast det får inte vara MS Antispyware för det ville inte funka riktigt som det skulle här av nån skum anledning.

Alltså nåt som helst är gratis som kan ligga och blocka spywares innan de kommer in på datorn.

I övrigt på datorn så finns uppdaterat SpywareBlaster, uppdaterat Spybot som är satt på immunize samt F-Secure Internet Security 2005.

Dock verkar det smyga in spywares iallafall, vad mer kan jag knöla in på deras dator?

Permalänk
Medlem

ad-aware

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD

Permalänk
Medlem

Ad-aware SE personal

Permalänk
Gäst

PestPatrol, förvisso kostar det några kronor men är värd alla pengar.

Permalänk
Medlem

Prova att köra någonting annat än IE, typ firefox.

Sedan kan du prova detta också http://www.softpedia.com/get/Internet/Popup-Ad-Spyware-Blocke...

Permalänk
Medlem

Ska kolla upp Pest Patrol, Ad Aware är bra, synd att det också kostar pengar om man vill det övervakande eller har jag missat nåt vitalt?

De kör även FF fast det verkar smyga in där också på nåt skumt sätt, men ska kolla upp CWShredder.

Permalänk

Spybot Search & Destroy är ett annat hett tips

Permalänk

Innan du virus/spyware söker. Inaktivera systemåterställningen, starta om datorn, sök igenom datorn efter virus/spyware. starta om, aktivera systemåterställningen.

Permalänk

Prova SpywareGuard, det övervakar datorn.
Komplettera med Ad-Aware och/eller SpyBot - Search and Destroy så kommer du inte ha Spyware

Visa signatur

P4 3.4 Ghz, 1024 mb RAM, Geforce 6800
17" TFT

Permalänk
Medlem

senaste uppdateringen av zonealarm har antispyware

Visa signatur

Nuclear Winter

Permalänk
Medlem

När det kommer till spywares så är detta fel forum, detta är däremot rätt forum -> http://www.spywarewarrior.com/index.php

Visa signatur

ASUS Prime RX 9070 XT 16GB OC | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15S | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury 2x16GB 3600 CL 16 Renegade | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Corsair Frame 5000D | Xiaomi G34WQi | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair HS65 |

Permalänk
Medlem

Microsoft Anti-spyware

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlantMagneten
Innan du virus/spyware söker. Inaktivera systemåterställningen, starta om datorn, sök igenom datorn efter virus/spyware. starta om, aktivera systemåterställningen.

3 frågor....

Varför är det bra att göra på detta sätt ??

Skall det göras VARJE gång jag virus/spyware söker eller ??

Var hittar jag inställningen"Inaktiverar systemåterställning" ??

Tack på förhand för de kloka och uttömmande svar jag hoppas på att få.
/Palle

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av palle.blomman
3 frågor....

/Palle

Ledsen för det väldigt sena svaret.

3 frågor....

För att vissa virus och spionprogram sparas i en ”mapp” vars namn jag inte kommer ihåg. Vid en omstart av datorn så kopieras ”skiten” tillbaka. Detta kan du läsa om i manualen för antivirusprogrammet, eller programmets hemsida.

Nej! Bara för virus som inte vill försvinna.

För Internet Explorer: Start/ kontrollpanelen/ System/ välj fliken systemåterställning, bocka sedan i rutan för ”inaktivera systemåterslällning”

/Palle

Det kan finnas virus som fortfarande biter sig fast.

Permalänk
Medlem

Hejsan, först går du hit och laddar ner och kör en scan.

http://research.sunbelt-software.com/ssaclean.cfm

Sen laddar du ner denna 15 dagars Trial (full version) och kör den. Jag låvar dig att det kommer att ge resultat.

http://research.sunbelt-software.com/download.cfm

Visa signatur

"Ge daj inte"

Permalänk

Appropå AdAware, får någon annan också känslan av att den bara lägger dit typ 1-2 tracking cookies vid varje scan för att man ska tro att programmet gör något eller?

Visa signatur

P4 Northwood 2,8GHz @ 3,4GHz | Abit A17 | 2x512Mb Corsair TWINX-3200XL @ 200 MHz 2-2-2-5 | Leadtek GeForce 6800LE 128Mb 12x1,5vp 370/900 | 40Gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sandstream
Appropå AdAware, får någon annan också känslan av att den bara lägger dit typ 1-2 tracking cookies vid varje scan för att man ska tro att programmet gör något eller?

Det kan du väl kolla själv..........? Gå inte ut på nätet mellan 2 st scanningar så....

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

SPYBOT äger Adware och AntiSpyware!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crlf
SPYBOT äger Adware och AntiSpyware!

Har både Spybot och Adawere...tycker dom gör lite olika saker.....

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?