Formatera / Installer XP

Permalänk
Medlem

Formatera / Installer XP

Tjena!

Tänkte att jag skulle formatera datorn idag men jag kom inte så långt :/ Stoppade i skivan i datorn som vanligt och startade om datorn, och så kommer ju den texten upp "Tryck på en tangent för att starta installationsprogramet" eller ja nått liknande, men när det kommer upp så trycker jag på "space" som jag brukar göra, men inget händer? den bootar upp windows igen som vanligt och ja kan inte formatera.. hmm? varför blir det så? har testat med win98 och startdiskett också och då kan ja inte skriva i "dos" läget, men det ska ju funka med win xp skivan, har gjort det 100 ggr, men nu funka det inte?! fattar inte varför. Nån som vet?
Och jag vet att skivan funkar.

Mvh.

EDIT: Stav fel

Visa signatur

Mvh.

Permalänk
Medlem

Testa boota med en annan bootbar CD?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lighty
Testa boota med en annan bootbar CD?

Har jag gjort.
Provade Windows Vista också, men samma sak där.

Visa signatur

Mvh.

Permalänk

Du kanske har ett USB-tangentbord?
I så fall måste du aktivera "USB keyboard" i BIOS, annars fungerar inte tangentbordet förrän du kommer in i Windows.

Visa signatur

MIN DATA! P200MMX | 64MB | vet ej HDD | fett graffe | modekort: inbyggt | 600W agg | Grymma temps

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mike The Spike
Du kanske har ett USB-tangentbord?
I så fall måste du aktivera "USB keyboard" i BIOS, annars fungerar inte tangentbordet förrän du kommer in i Windows.

Jo jag har faktiskt ett USB Tangentbord..
Men det har ju funkat innan, men jag har iof. uppdaterat BIOS, kan det vara därför?

EDIT: Fixat. tack för hjälpen.

Visa signatur

Mvh.

Permalänk
Medlem

nu ska du få hjälp... du mosta ställa in i bios att cd ska bota först. Tryck på knapen delete när du startar dator eller spama delete så kommer du in i bios. Eller oftas ialla fall beror på vad du har för modekort. Men oftast så är det delete knapen som geller

Visa signatur

Soltek-k8t800pro, amd64-3500@2640mhz 1,5v, ati-r 9700, no-name pci 3200 1024mb

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nypan_ny
nu ska du få hjälp... du mosta ställa in i bios att cd ska bota först. Tryck på knapen delete när du startar dator eller spama delete så kommer du in i bios. Eller oftas ialla fall beror på vad du har för modekort. Men oftast så är det delete knapen som geller

Det anses vara artigt att läsa första inlägget och förstå det, sedan läsa hela tråden och förstå det som man har läst.
Om du gjort det hade du sett detta från första inlägget:
Datorn bootar från CD-romen, så ditt tips är inte till någon nytta.
Läser du vidare i tråden så ser du att personen uppdaterat BIOS och därmed antagligen rensat inställningarna. Edit-ingen sen som säger att det är fixat betyder nog att oRiN^ tidigare ställt in USB keyboard stödet i bios men efter bios-uppdateringen är det rensat till standard. Alltså att han fixat det betyder det att han med stor säkerhet har varit in i bios-inställningarna för att starta det igen.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG