har skaffat Elder Scrolls 3 - Morrowind

Permalänk
Medlem

Kan tipsa om modden "Armorer" som lägger till en smed i de lite större städerna. Här kan man med en smithing hammer (som alltid ligger på platsen) smälta ner t.ex Raw glas och få Glas ingots som man sedan om man har hög skill, göra glas rustning/vapen. Man kan även göra Orcish fast jag vet inte vilket rå material som krävs... Hittar du inget rå material finns det en säljare vid smedjan i några städer, gnisis och balmora vet jag har iaf.

Permalänk
Medlem

Åhhh nu blev jag också lurad att köpa detta spel
Har letat efter ett bra rpg så det fick bli Morrowind.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniac
Åhhh nu blev jag också lurad att köpa detta spel
Har letat efter ett bra rpg så det fick bli Morrowind.

Då har du valt rätt det är ett av dom bästa rollspelen som finns

Visa signatur

System:
Hemmabyggt trächassi DFI Lanparty Ultra-D SLI moddat AMD 3700+ @ 2.55 GHz 24/7 San Diego, nvidia Geforce 6800GS PCI-e. 2x512 Twinmos Speedpremium BH-5 RAM 200 Gb samsung pata

Permalänk
Medlem

gör en egen constant effect ring då

slå ihjäl en golden saint

Visa signatur

Ave!

Permalänk
Medlem

i balmora finns det bra smeder och käd handlare.men det finns ännu bättre i vivec.. men vivec är det ganska svårt att hitta..jag har spelat i ett år och min bästa gubbe e på lvl 23!Jag tycker själv att spelet e skit rolig men man blir trött på det snabbt!

Visa signatur

hej

Permalänk
Medlem

Kanske ganska dum fråga, men har aldrig spelat något Elder Scrolls förut så
Hur levlar man som? Har märkt att det inte bara är att slå ihjäl fiender osv, så jag vet inte riktigt vad jag ska göra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaZmur
Kanske ganska dum fråga, men har aldrig spelat något Elder Scrolls förut så
Hur levlar man som? Har märkt att det inte bara är att slå ihjäl fiender osv, så jag vet inte riktigt vad jag ska göra

du använder dina skills tex slå med ett longsword eller dyrka ett lås

Visa signatur

• i9 10900k @ 5.0 Ghz • 64GB Ram • Nvidia 3080 • 1tb Gen4 m2 •
Nzxt S340 Elite • Windows 11 • 3440 x 1440 •

Permalänk
Medlem

Någon som vet var (om) man kan hitta spell/scroll för att ta fram en golden saint?

Visa signatur

AMD 9800x3d || 64GB DDR5 || EVGA RTX 3080||

Permalänk

någon av de högre Telvanni nissarna skulle jag tro har den. Minns inte om man kan soul trappa en golden saint som man själv besvärjer fram efter den senaste patchen...

Nog bättre att leta runt lite Dedrea Shrines

Permalänk
Medlem

Ok, ska kolla hos Telvanni tomtarna.. får hoppas man kan soul trapa dom ;D annars pajjar min plan

Visa signatur

AMD 9800x3d || 64GB DDR5 || EVGA RTX 3080||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frawg
gör en egen constant effect ring då

slå ihjäl en golden saint

Nah, man ska ju cappa slutbossen i första expansionen i Azuara Star eller vad den heter.

30 mille i värde eller vad det nu blev. Åratal sedan ju men oj vad fin den var

Permalänk
Medlem

Är det så att man skall köra någon patch till Goty?
Eller har dom kanske inte gjort några förbättringar sedan det släpptes?

Visa signatur

(\__/) Det löser sig alltid!
(O.o) Låt honom/henne ha rätt så är saken ur världen!
(> <) Någonting annat klyftigt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LotiX
Nah, man ska ju cappa slutbossen i första expansionen i Azuara Star eller vad den heter.

Almalexia? har aldrig gjort det själv, men har hört att den ska vara ganska fin. Å andra sidan, vad ska man med ett item som kostar 30 mille? Finns ju ingen som kan köpa det iallafall.

Permalänk
Medlem

Fan va synd att jag inte hittar mina gamla morrowind screen shots, nåväl jag kan väll säga som så att jag var snuskit rik, i mitt lilla hem hade jag dekorerat det flera miljoner i guldhögar, dom mest värdefulla föremålen i spelet, flera hundra deadric vapen, massa olika souldgems....
Alla mina skills var på lvl 99, alla mina stats var maxade och jag hade sjukt hög reputation...
Så hade jag tagit mindcontrol på mudcrad, kreeper och enchanters och sånt som stog i ett rum så jag var aldrig tvungen att springa i stan och i vildmarken för att hitta dom...

och mina magi kombinationer var inte att leka med när jag hade mina "mage" items...
vart tråkigt till slut för allt vart för enkelt :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LotiX

Golden saint och ascended sleeper ger constant effect om man vill, inga andra.

hittar du inga golden saints så försök få tag i summon golden saint scrolls. trolla fram dem och slå ihjäl dem.

Visa signatur

Ave!

Permalänk
Medlem

vivec ger också constant effect

Permalänk

Spela på så hittar du allt du söker efter!

Giev Oblivion!!!

Visa signatur

Gigabyte P35-DS3 | Intel E8400 3.0Ghz | 4x1GB Crucial BallistiX PC6400 | Leadtek 8800GT | WD 500GB | Vista Ultimate x64

Permalänk

btw Om du stoppa i en Golden Saint soul gem och väljer Constant Effect så kan du sedan byta soul gemmen till något sämre (så som en råtta) och fortfarande ha constant effect. Dvs du behöver endast en enda soul gem med en G-S eller Ascended Sleeper för att göra oändligt med Constant Effect grejer. =D

Permalänk

Moddarna gör verkligen morrowind till vad det är. Om du stör dig på nåt i spelet eller du känner att nåt saknas eller behövs fyllas ut så finns det garanterat en mod som fixar precis det du vill ha. Nu måste jag börja köra igen Synd bara det tar så fruktansvärt på datorn med texture packs och tonvis av moddar.

Visa signatur

VD för Glowpad UF

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MandrillHaren
Moddarna gör verkligen morrowind till vad det är. Om du stör dig på nåt i spelet eller du känner att nåt saknas eller behövs fyllas ut så finns det garanterat en mod som fixar precis det du vill ha. Nu måste jag börja köra igen Synd bara det tar så fruktansvärt på datorn med texture packs och tonvis av moddar.

Exakt.

Störde mig på alla irriterande cliffracers. En mod fixade det. Störde mig på att man måste plocka på sig alkemist-prylarna när man blandar potions. Problem solved. Störde mig på att MW var lite folktomt. Morrowind comes alive löste det. Osv osv osv

Permalänk
Avstängd

efter att ha läst tråden så blev jag sugen att testa spelet

bokade ett ex

Visa signatur

p4 3ghz, 1024 ram, 9800pro

Permalänk

Får Morrowind imorn eller på tisdag. Men jag har en fråga.

Kan man ha pilbåge i spelet? såg en video på Oblivion och såg att man kunde det och då undrar jag om man kan ha det i Morrowind GOTY?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Al Pacino
Får Morrowind imorn eller på tisdag. Men jag har en fråga.

Kan man ha pilbåge i spelet? såg en video på Oblivion och såg att man kunde det och då undrar jag om man kan ha det i Morrowind GOTY?

Jupp!

Det finns flera olika sorters pilbågar och armborstar, och kastknivar/stjärnor.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SID 6.7
Jupp!

Det finns flera olika sorters pilbågar och armborstar, och kastknivar/stjärnor.

kewl

Permalänk
Medlem

Kan någon ge några tips om moddar + nerladdningslänkar som är kompitabla och gör morrowind mer levande och roligt?
Laddade ner 5-10 moddar installerade men när jag skulle starta spelet så krashade det bara, och det sket sig, gör ett nytt försök nu om någon har lite bra mods

Permalänk
Medlem

Kör själv med några stycken nu. Kräver Morrowind, Tribunal och Bloodmoon (De flesta iaf)

Sök på google efter:

World of faces
Morrowind comes alive
Pegas Horse Ranch
Newarrows
Animal Behaviour
Persuasion Response Expansion
Caldera Warehouse Tower (Har inte orkat kolla på det ännu)
Robes R Us
Killgores Home Furnishings (Inte kollat men tror den lägger till en shop med möbler)
Area Effect Arrows
Gladiator
Armorer
Lock Bash Enhanced
Nerevarine Castle
Farrp Quivers-Fletching Kit (Kan göra egna pilar och dylikt)
Clean Televanni Robe
Rangertent
Lord of the dragons (Man ska tydligen kunna flyga drake)
Ultimate Galleon
Give your orders

+ Några som inte är datafiler utan bara texturpacks. Sök på morrowind här på forumet så hittar du en tråd med en lista på bra texturpacks och sådant som jag inte tog med. Som ni ser är det väldigt många moddar och spelet lever ännu idag pga det här

Har ni frågor om någon av moddarna så fråga på, har nog provat de flesta ganska mycket.

Permalänk
Medlem

Ni måste se filmen då han klarar morrowind på 16 minuter
(old news, men kul ändå)

Tips är att fixa höglevel på alchemy och göra intelligence pots innan ni börjar göra enchantments. Tycker dock itemsen man hittar oftast är bättre. Fast man bör enchanta byxor+tröja+kjol med konstant effect, för sånt hittar man inte annars :]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MorteM
Ni måste se filmen då han klarar morrowind på 16 minuter
(old news, men kul ändå)

länk?

Permalänk
Medlem

La in lite av modsen du sa, när jag trycker start game för första gången så blir det ERROR cannot find script vampire ngt....så åker man ut till windows, Det är detta som gör att man tröttnar innan man ens kommit igång med skiten...

Permalänk
Medlem

Vad jag vet har "Knu" rekordet på ca 7min och 31 sekunder.

http://speeddemosarchive.com/Morrowind.html
(Där står det 7:30 men jag tror de är 7:31...)

Kampis: Trycker du i även bloodmoon och tribunal i datafiles? Får du några felmeddelanden kan du prova att bara trycka Yes på allt. Brukar fungera