[World of Warcraft] Pimpa WOW (allmän tråd om interface-mods)

Permalänk
Medlem

God kväll, jag söker ett addon jag hade för några månader sedan, det är till den vanliga mainbaren, man kan ta bort drakarna på sidan, samt stealth knappen, så var det nånting mer..

Jag vill ha de för o ta bort drakarna endast, någon som kommer ihåg vad det heter?

EDIT: Nä men jag fann det, HideArt hette det

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Låt addon gnället/klagandet börja om ett par timmar då realmsen kommer upp.
Jag tror jag har fått ner det mesta så man kan spela iaf genom www.wowace.com (Jag älskar Ace2 addons).

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElyziuM
Låt addon gnället/klagandet börja om ett par timmar då realmsen kommer upp.
Jag tror jag har fått ner det mesta så man kan spela iaf genom www.wowace.com (Jag älskar Ace2 addons).

jag har surat i typ 3 dagar eller nåt.
Fick mitt ui pricis som jag ville ha det med discord för en vecka sen drygt.

Men men.. e la bara bygga om det.
Tråkigt att discord inte uppdateras på ett tag.
Jävligt tråkigt att auctioneer grabbarna har tagit semester i 2 veckor också.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

detta ui ser iaf ut att kunna ersätta mitt discord ett tag,
http://wow.curse-gaming.com/en/files/details/2003/bongos/
iaf tills discord får för sig att släppa en ny ver

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av {SWEC}Rool82
detta ui ser iaf ut att kunna ersätta mitt discord ett tag,
http://wow.curse-gaming.com/en/files/details/2003/bongos/
iaf tills discord får för sig att släppa en ny ver

Ja själva barsen går ju att ersätta med bongos eller trinity.
Men jag menar själva "lull lullet"
kom iofs på att man bara kan dra en viewport och göra uit i det svarta och nöja sig med det tillsvidare.

Om ingen kan komma på nåt lullilullan mod som man kan slänga fram lite texturer me osv.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

så jag kör nu ^^ eller ja igår iaf

hade en massa lull lull runt omkring alla fönster förut men tröttnade ganska snabt på det, så nu kör jag med viewport 26 på övre kanten för att få en svart list under titan baren. Och sedan 178 på nedre kanten, där jag har alla knappar och båda mina chatt fönster

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem

Någon som vet vilket UI?
http://img508.imageshack.us/my.php?image=23hl.jpg

Jag vet att det står en länk i chatten men den funkar inte

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlockreN
Någon som vet vilket UI?

Jag fick iaf rensa hela min AddOns mapp, detta är dom som fungerar till patchen iaf: http://wow.curse-gaming.com/en/files/3/world-of-warcraft-2-0-...

Jag saknar dock ChatMOD samt FontTablous =/ Addons jag typ måste ha

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"

Permalänk
Medlem
Citat:

Någon som vet vilket UI?

ett ihopplock av en massa moddar så vitt jag kan se.
Skulle ändå inte gå att ta hans ui just nu med tanke på 2.0 patchen.

Själv ska jag hem o bygga upp mitt igen, om en timma

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyme
Jag fick iaf rensa hela min AddOns mapp, detta är dom som fungerar till patchen iaf: http://wow.curse-gaming.com/en/files/3/world-of-warcraft-2-0-...

Jag saknar dock ChatMOD samt FontTablous =/ Addons jag typ måste ha

Ojävlar, min server (daggerspine) kommer inte upp föräns kl5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ojävlar, min server (daggerspine) kommer inte upp föräns kl5

Min (Vashj) är uppe, men vad jag hört så är det det bara Eastern Kingdom som har NPC's.. Vi på Kalimdor har slutsålt på NPC's

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"

Permalänk
Medlem

Jag blir så deppig...
Jag satt i timmar för att få detta att fungera, med scripts för automatiska bar-byten vid olika djurformer, olika target responses och en massa annat... det var typ, 6 dar sen och nu fungerar ingenting som det ska...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Var inte helt otippat att addons skulle balla ur med tanke på att patchen gjorde så stora addon ändringar.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk

Nya ctmod finns ute.

www.ctmod.net

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Democalyps
Nya ctmod finns ute.

www.ctmod.net

Tack, blir unitframes direkt

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"

Permalänk
Medlem

Nån som vet nån snygg UI som passar en priest i raids som funkar i 2.0 ?

Andvände Photek tidigare :>

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Orcen222
Nån som vet nån snygg UI som passar en priest i raids som funkar i 2.0 ?

Andvände Photek tidigare :>

Är rädd att det kan bli lite surt o bygga ihop ett sådant "snyggt" UI nu, bästa är väl att vänta tills Discord kommer med uppgradering etc..

Själv kör jag orginal, med scrolling combat text, titanbar, RA, Atlas m.m.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det finns någon fungerande mod med samma funktioner som discord actionbars har när det gäller kontroll? Så man kan lägga in förändringar i sidvisning för bars och annat beroende på vilkor?

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Någon som vet om det finns någon fungerande mod med samma funktioner som discord actionbars har när det gäller kontroll? Så man kan lägga in förändringar i sidvisning för bars och annat beroende på vilkor?

Vad jag läst på discords forum så är Trinity och Bongos populärast.

Satt o pillade med bongos innan shadowsong gick åt helsike (halva världen försvann). Verkade helt okej. Inte superavancerat men det fanns stance grejer där och man kunde skala dem som man ville osv.

han pilla typ 5 min så jag vet inte.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Meh, ja som precis hade fått allt så fint o prydligt och nu funkar nada ...

Permalänk
Medlem

Skoj med patch, inte sant? Efter någon timme har jag nästan lyckats återskapa vad jag hade innan, minus DAB då :\
Hela faderullan är ace-addons som funkar med 2.0.X
http://gosig.se/kannahaceui20.jpg

Visa signatur

(\_(\
(=’ :’)
(,(”)(”)

Permalänk
Medlem

Före:

Efter: (Det bugga sig lite efter en AV krasha).

Gillar hur det såg ut nu med nya ace2, men vill ha min gamla unitframe med duf Gillar inte riktigt den jag har med ace2, men hitta inget bättre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Excelion
Skoj med patch, inte sant? Efter någon timme har jag nästan lyckats återskapa vad jag hade innan, minus DAB då :\

Underbart... jag personligen verkligt älskar att betatesta saker åt företag som aldrig lär sig att göra det själv... /ironi

Jag förstår verkligen inte varför de efter nästan 2 år inte har lärt sig att få ut en patch... ok visst att inget går felfritt, men det här är löjligt. Vad har de ens testservern till? en polare påpekade att testservern är mäkta annorlunda från de vanliga servrarna, men då ställer jag mig frågan igen, vad är den då till för? Helt sanslöst... För att inte tala om hur groteskt buffade locks har blivit... kommer bli helt galet svårt att inte dö när man möter dem.

Är det förresten någon som hittat en fungerande ui-sida? Tycker de vanliga verkar allihopa ha dukat under av trycket

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Excelion

vad är det för addon du har för dina actionbars? hade liknande innan patchen men det fungerar inte längre

Permalänk
Medlem

men orka. finns det nån sida som FUNKAR med bra addons?

Permalänk
Medlem

Då var man (nästan) klar igen då, efter mycket om och men...
Fått ihop det nästan likadant som jag hade

Före patch (om någon missade posten lite längre upp):

Och efter:

Det jag gillar mest är nog att jag har nästan samma funktionalitet... automatiska bar-byten beroende på stance/djurform och beroende på om man har stealth igång eller inte. Det jag saknar är väl dab's möjlighet till olika bars beroende på target reaction, men då är jag väldigt petig också. Och andra unitframes vill jag ha, men itne hittat några bra som funkar.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex

Permalänk
Medlem

ARGH!

Curse är ju inte uppe än :S Satt i går kväll tänkte, imorgon ska jag ordna ett nytt UI. Men nejdå

(wajn inlägg ^^)

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mazzza
vad är det för addon du har för dina actionbars? hade liknande innan patchen men det fungerar inte längre

Tanka hem "bartender 3" så ska du se att du får ordning på grejerna. Långt ifrån DAB vad gäller funktionalitet, men det duger så länge

Visa signatur

(\_(\
(=’ :’)
(,(”)(”)

Permalänk
Medlem

Jag har lyckats fått in de flesta av mina "viktiga" addons, men SCT är helt mongo :'(

Jag laddade hem nya versionen efter 2.0 patchen, den funkar för min polare men inte för mig, den visar hur mycket damage jag tar men inte hur mycket jag ger, någon som har samma problem och förhoppningsvis lösningen till detta irriterande moment som driver mig till vansinne?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shamanix
Jag har lyckats fått in de flesta av mina "viktiga" addons, men SCT är helt mongo :'(

Jag laddade hem nya versionen efter 2.0 patchen, den funkar för min polare men inte för mig, den visar hur mycket damage jag tar men inte hur mycket jag ger, någon som har samma problem och förhoppningsvis lösningen till detta irriterande moment som driver mig till vansinne?

har för mig att jag hade samma problem vid förra patchen och det löste sig genom att slå på det "inbyggda" i interface options. Tror sct bygger vidare på blizz nu

Visa signatur