[World of Warcraft] Pimpa WOW (allmän tråd om interface-mods)

Permalänk
Avstängd

Min ui :)

Tänkte bara vissa min ui...

http://xxander.se/~davve/395+115+264.jpg

BTW zooma in bilden max annas blir den konstig..

orkade inte skriva innehållet ... har en printscreen på min interface map..

server.m3tal@gmail.com

Visa signatur

! aldrig vatten kylning igen !

Permalänk
Avstängd

Tjena, jag söker en mod där det blir som 2 halv månar, som visar Health och mana, någon som vet vad detta heter?

Ungefär som DHUD, fast jag vill ha dom där permanent!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av krill3
Tjena, jag söker en mod där det blir som 2 halv månar, som visar Health och mana, någon som vet vad detta heter?

Ungefär som DHUD, fast jag vill ha dom där permanent!

Säkert Moog HUD du vill ha.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kryll2
Säkert Moog HUD du vill ha.

Tackar! men löste det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Badkharma
Senaste skapelsen

http://img48.imageshack.us/img48/8749/newuidg1.png

Vilket addon används för att få sina spells att sitta sådär 'löst'?

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guiseppe

T.ex. Discord Action Bars

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080]

Permalänk
Medlem
Citat:

Senaste skapelsen

Jag skulle väldigt gärna ha en lista över dina addons. Gillar ditt UI starkt.
Antar att det är Dsicord, får väl ta o pyssla lite på det igen.
Men, din "Target"(unit frame, tror jag det kallas?) mod, HP/energy, HP/Rage (på ditt target), Vad heter den addonen?

*EDIT*

Har pillat lite med Discord, men en sak stör mig, Bag Bar o Pet Action bar mm. har en funktion "Show when mouse over", finns det ingen sån till bar 1-10? Det skulle ge mig ett mkt mera clean:t UI.

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem
Citat:

Senaste skapelsen

Hur ändrar jag fonten på texten i chatten? Är det en mod?

Permalänk
Medlem

Jo, det verkar vara Discord Action Bars men problemet är nu att jag inte tycks hitta någon version av det som är up to date. Någon som vet var jag kan hitta det eller kanske känner till någon annan mod som gör samma sak?

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlockreN

http://www.curse-gaming.com/en/wow/addons-1921-1-fontabulous....

Ett addon som ger dig ett mycket bra urval av olika fonter, lägg in den i AddOns mappen, skriv sedan /ftab in-game för att ändra storlek+font (kom ihåg att kryssa i rutan så att addonet automatiskt reloadar ditt UI när du byter font, så du slipper göra det manuelt) .

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyme
http://www.curse-gaming.com/en/wow/addons-1921-1-fontabulous....

Ett addon som ger dig ett mycket bra urval av olika fonter, lägg in den i AddOns mappen, skriv sedan /ftab in-game för att ändra storlek+font (kom ihåg att kryssa i rutan så att addonet automatiskt reloadar ditt UI när du byter font, så du slipper göra det manuelt) .

Tack ska du ha

Permalänk

Har moddat om mitt UI lite, ser numera ut såhär:
http://img451.imageshack.us/my.php?image=ui3tb0.png

Var ett tag sedan jag var här, av diverse anledningar. Men ska försöka svara på frågor oh kommentarer nu.

Citat:

Vi lirar på samma realm... Ditt gear äger mitt btw...

Haha Snaq!

Citat:

Åh, du spelar med Speed, Raiden o gänget? Dom känner jag nästan Spelar på Shattered Hand i P4F.

Vi har ju vår feta altguild där! <And the Sunshine Gang>

Citat:

Använder mig av Discord Actionbars, och går att ställa in horizontal spacing mellan actionbuttons i den.

Citat:

Jag skulle väldigt gärna ha en lista över dina addons. Gillar ditt UI starkt.
Antar att det är Dsicord, får väl ta o pyssla lite på det igen.
Men, din "Target"(unit frame, tror jag det kallas?) mod, HP/energy, HP/Rage (på ditt target), Vad heter den addonen?

*EDIT*

Har pillat lite med Discord, men en sak stör mig, Bag Bar o Pet Action bar mm. har en funktion "Show when mouse over", finns det ingen sån till bar 1-10? Det skulle ge mig ett mkt mera clean:t UI.

Här är addon listan:
http://img377.imageshack.us/my.php?image=addonlistlw0.png

Det enda som ändrats i addonväg sedan mitt "förra" UI är unitframesen, och diverse inställningar på de jag redan hade.

Angående show when mouse over så går det att scripta alla bars i discord. Använder mig själv av 4 actionbars som jag visar/döljer med keybindings. Mest för potions etc till raids.

Citat:

Du kan ändra både med addon, och (iaf för) kunde du ändra font genom att lägga till en map med fonten i Interface mappen.

Permalänk

kan någon nämna ett addon där jag kan flytta chat-edit boxen? hittar inte vchat som badkharma använder..

badkharma: kan du beskriva lite hur du fick ditt UI att se ut så har tankat alla discordaddon som du använder

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robster1986
kan någon nämna ett addon där jag kan flytta chat-edit boxen? hittar inte vchat som badkharma använder..

badkharma: kan du beskriva lite hur du fick ditt UI att se ut så har tankat alla discordaddon som du använder

För att flytta editboxen kan du använda ett addon som heter confab. När du har det instalerat så skirver du bara: "/confab unlock", så kommer den att lossna och du kan sätta den var du vill.

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Citat:

Precis som Wixia säger är det Confab som ändrar editboxens possition pch utseende. vChat använder jag för att dölja knapparna på chatboxarna och lägga ut timestamps. Även förkortningar för kanaler, tex [G] istället för [Guild].

När du väl har discord handlar det om att flytta om frames, samt dölja sånna man inte vill se i Discord Frame Modifier. Sedan har jag lagt in costum texturer till titanbar och minimapen. Om du vill ha liknande så skulle jag kunna försöka slänga upp en rar fil med settings när jag kommer hem. Går att ändra färg efter behag.

Och angående vChat så går det att hitta på http://www.wowace.com/files/

Permalänk
Citat:

Precis som Wixia säger är det Confab som ändrar editboxens possition pch utseende. vChat använder jag för att dölja knapparna på chatboxarna och lägga ut timestamps. Även förkortningar för kanaler, tex [G] istället för [Guild].

När du väl har discord handlar det om att flytta om frames, samt dölja sånna man inte vill se i Discord Frame Modifier. Sedan har jag lagt in costum texturer till titanbar och minimapen. Om du vill ha liknande så skulle jag kunna försöka slänga upp en rar fil med settings när jag kommer hem. Går att ändra färg efter behag.

Och angående vChat så går det att hitta på http://www.wowace.com/files/

discord fixar jag ..bara ett problem att där va massa tomma gråa rutor på skärmen som jag inte vet hur jag får bort..ser ut som där ska vara knappar men där e inga.. alla "bar2 3 4 osv" är på hide så det är ju inte dom ...

iaf..dina unitbars är jag intresserad av hur du fick dom sådär

Permalänk
Citat:

discord fixar jag ..bara ett problem att där va massa tomma gråa rutor på skärmen som jag inte vet hur jag får bort..ser ut som där ska vara knappar men där e inga.. alla "bar2 3 4 osv" är på hide så det är ju inte dom ...

iaf..dina unitbars är jag intresserad av hur du fick dom sådär

Skulle du kunna lägga upp en screen på hur du menar med DAB? Angående unitframes så använder jag mig av AGUnitframes, med...minns faktist inte vilken inställning det är, kan kolla ikväll när jag kommer hem.

Permalänk

jag har kommit fram till att (ungefär på samma ställe där du har dina actionbars) är där svarta genomskinliga rutor som motsvarar lika många rutor som bar 1 / main bar har..tar jag bort en spell från den så försvinner även dom svarta rutorna...men det ska väl inte behövas

Edit: det löste sig

Permalänk
Medlem

Så här ser mitt UI ut för tillfället

Jag undrar dock en sak över Confab. Vilket kommando använder man för att få bort ramen runt editboxen? Hade det så innan men så formatera jag datorn och nu lyckas jag inte igen Har försökt med typ alla som fanns i /help ^^.

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem

Jag tankade hem vChat som nämdes tidigare i tråden. Men hur får man timestamps i alla chatfönster? får bara timestamps i general, inga timestamps i min guild/whisp/party chat och inga timestamps i combatloggen.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 9 3950x | RTX 2060 | 16Gb RAM | 512Gb + 256Gb SSD
NAS: HP Microserver Gen8 | 8GB Ram | 3x2Tb ZFS | FreeNAS
SRV: HP ML350p Gen8 | 64GB Ram | 2x E5-2630v2 | ESXI

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wixia

http://i90.photobucket.com/albums/k259/wixia/uiigen.png

Jag undrar dock en sak över Confab. Vilket kommando använder man för att få bort ramen runt editboxen? Hade det så innan men så formatera jag datorn och nu lyckas jag inte igen Har försökt med typ alla som fanns i /help ^^.

Prova typ /confab style3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wixia

http://i90.photobucket.com/albums/k259/wixia/uiigen.png

/confab alpha 0

tror jag att det är.

Permalänk

mina discord actionbars beter sig underligt...om jag tar bort en spell som finns i både bar 1 och 2 så försvinner den i båda barsen.. why? kan man typ nollställa alla knappar o sedan lägga in dom igen så det inte blir så konstigt

Permalänk

Du har inte inställt så att barsen ska vara kopior av varandra?

Permalänk

nej jag försökte göra det men hittade inte den iställningen det enda jag ändrat är anchor to bar 1 / 2 typ

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
/confab alpha 0

tror jag att det är.

Hmm, nästan

Då försvinner allt, både ram och bakgrund. Jag vill bara ha bort ramen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Funka vChat för er? Jag får nå error meddelande :c

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlockreN
Funka vChat för er? Jag får nå error meddelande :c

Har du Ace2 då?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av McZ
Jag tankade hem vChat som nämdes tidigare i tråden. Men hur får man timestamps i alla chatfönster? får bara timestamps i general, inga timestamps i min guild/whisp/party chat och inga timestamps i combatloggen.

'/vchat timestamps chatframe2 toggle' Addar timestamps till combatlog

Byt sedan ut 2 mot valfri siffra beroende på ytterligare chatframes. Du kan även bestämma format på hur det ska skrivas.

Permalänk
Medlem
Citat:

Har du Ace2 då?

doh! Tack

Permalänk
Medlem
Citat:

Har du Ace2 då?

Det ska inte behövas till addons som är baseradepå Ace2. Jag har den inte. Spelar den någon roll för minnesanvändning mm?