Permalänk
Medlem

Ok...nu har jag fixat så att den fungerar som den ska efter lite strul, men jag skulle vilja ha lite bra program.

- Ett program som fixar låttexter till alla låtar. t ex som Pearllyrics till Mac.
- Ett program där man kan lägga in bilder i id3-taggarna för ett helt album, i
itunes måste jag dra en bild till varje låt.

Nån som har tips?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Purgatory
Ok...nu har jag fixat så att den fungerar som den ska efter lite strul, men jag skulle vilja ha lite bra program.

- Ett program som fixar låttexter till alla låtar. t ex som Pearllyrics till Mac.
- Ett program där man kan lägga in bilder i id3-taggarna för ett helt album, i
itunes måste jag dra en bild till varje låt.

Nån som har tips?

- Jag kör ju mac, så jag använder Pearlyrics, fungerar utmärkt

- iTunes! Markera hela albumet, tryck fram "get info"-rutan (Command I på en Mac) och dra bilden till "Album Artwork"-rutan, och så sätts bilden för hela albumet

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av turbonallen
- Jag kör ju mac, så jag använder Pearlyrics, fungerar utmärkt

- iTunes! Markera hela albumet, tryck fram "get info"-rutan (Command I på en Mac) och dra bilden till "Album Artwork"-rutan, och så sätts bilden för hela albumet

Aha!:) Det fungerade ju:)

Nu ska jag bara fixa ett program som fixar texterna. Evillyrics fungerar ganska bra att hämta texterna med men jag vet inte hur jag får den att spara till id3-taggen + att jag vill ha det automatiserat.

Permalänk
Medlem

Beställde min nano igårkväll kl 21.30, idag när jag går in och kollar status på leveransen står det shipped. Förstår inte riktigt varför ni klagar på apple.

EDIT: Vad tror ni om denna? http://www.istuff.se/index.php?main_page=product_info&cPath=6...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pumas
Beställde min nano igårkväll kl 21.30, idag när jag går in och kollar status på leveransen står det shipped. Förstår inte riktigt varför ni klagar på apple.

EDIT: Vad tror ni om denna? http://www.istuff.se/index.php?main_page=product_info&cPath=6...

den verkar bra. högt pris iof. men garantin är ju generös minst sagt.

http://www.rainydaymagazine.com/RDM2005/GearNGadgets/Septembe...

men jag ska nog låta min åldras med värdighet..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Någon som vet om man kan använda kalendern och kontakterna utan outlook?

Sen så är jag lite irriterad på att anteckningarna kan ha max ~170 rader.

Nu väntar jag bara på:
- Svart dockningsstation
- Svart halsrem
- och att http://www.xtrememac.com/audio/airplay2.shtml ska komma till sverige.

EDIT: Någon som har tips på bra podcasts? Jag prenumererar just nu på "Talking Metal" som jag gillar men jag skulle vilja ha tips på fler. Helst hårdrock eller komedi.

Permalänk
Medlem

Jo jag har ju köpt den graverad och jag vet att det är betydligt längre tid med ett returärende då. Men ändå använda en spelare i 4h sen är den pajj. Njae det är inte så roligt. Och detta är som sagt på 2månader :/

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Purgatory

Nu väntar jag bara på:
- och att http://www.xtrememac.com/audio/airplay2.shtml ska komma till sverige.

kan du få vänta länge, för i sverige är det olagligt att ha egen radiosändare (om man inte har nån radiostation ). så därför finns inga sådanna tillbehör i sverige. men visst ändrar de lagen så

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
kan du få vänta länge, för i sverige är det olagligt att ha egen radiosändare (om man inte har nån radiostation ). så därför finns inga sådanna tillbehör i sverige. men visst ändrar de lagen så

Fan va surt:(

Dom har iaf en återförsäljare här men dom får väl inte in den då.

SCANDINAVIA
Network Innovation AB
Smedjegatan 8
S-131 34 Nacka
Sweden
Telephone: +46 8 55576260
Facsimile: +46 8 55576299
Web Site: www.ni.se

"Någon som vet om man kan använda kalendern och kontakterna utan outlook?"
Svar på min fråga nån?

Permalänk
Medlem

men man kan ju alltid beställa från urlandet

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Faan jag kan ju inte se vart min order är. Jag ser att den är beställd och utskickad. Men jag kan inte få någon mer information. jaja, jag kommer väll inte få någon info och sen har dom varit och försökt knacka på i 2veckor och sen slutar dom och skickar tillbaka skiten. Kommer aldrig få min spelare

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Fick min Nano 2gb Vit igår (torsdag) mitt på dagen. Beställde den i tisdagskväll, det är vad jag kallar snabb leverans.

Permalänk

Min skickas den 10/11....... segt som fan ;P

Visa signatur

Intel Core i9 10900K | Gigabyte Z490 AORUS ELITE AC | Kingston 2x16GB DDR4 3600MHz CL 17 FURY | ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF GAMING OC | Corsair Force MP600 1TB | Corsair Carbide 275Q | Corsair RM750X V2 750W

Permalänk
Medlem

Hmm står att den "shippades" 2 november, men står inte vart den är, aja nu är det bara att ge sig till tåls

Visa signatur

| AMD Athlon XP 2500+@10x225 | ABIT AN7 | SLK947U | Zalman ZM-F2 92 MM | 2x256MB OCZ EL DDR PC-3200 Platinum Limited Edition BH-6 (2-2-2-11) 1x512MB winmos Speed Premium PC-3200 512MB winbond BH-5| PowerColor 9800 Pro @ 425,25/688,5 MHZ VGPU/VDDR | Seagate Barracuda 7200.7 160GB S-ATA/150 8MB cache 7200RPM, Hitachi 7K250 250GB 7200RPM 8MB P-ATA, Seagate Barracuda 250GB 7200.8 P-ATA | SB Audigy 2 | NEC 3520A | Dell Ultrasharp 2005FPW Flat Panel Monitor |

Permalänk

Hehe ja det är bara att vänta

Visa signatur

Intel Core i9 10900K | Gigabyte Z490 AORUS ELITE AC | Kingston 2x16GB DDR4 3600MHz CL 17 FURY | ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF GAMING OC | Corsair Force MP600 1TB | Corsair Carbide 275Q | Corsair RM750X V2 750W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -SaLZa-
Hmm står att den "shippades" 2 november, men står inte vart den är, aja nu är det bara att ge sig till tåls

Om du loggar in på ditt apple-konto kan du få ett trackingnummer som du sen kan använda på TNT's hemsida.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pumas
Om du loggar in på ditt apple-konto kan du få ett trackingnummer som du sen kan använda på TNT's hemsida.

Tackar för informationen

Datum Tid Ställe Status 03 nov 2005 16:00 Hong Kong Consignment Received At Transit Point 02 nov 2005 22:45 Shenzhen Shipped From Originating Depot 02 nov 2005 13:21 Shenzhen Consignment Received At Transit Point

Visa signatur

| AMD Athlon XP 2500+@10x225 | ABIT AN7 | SLK947U | Zalman ZM-F2 92 MM | 2x256MB OCZ EL DDR PC-3200 Platinum Limited Edition BH-6 (2-2-2-11) 1x512MB winmos Speed Premium PC-3200 512MB winbond BH-5| PowerColor 9800 Pro @ 425,25/688,5 MHZ VGPU/VDDR | Seagate Barracuda 7200.7 160GB S-ATA/150 8MB cache 7200RPM, Hitachi 7K250 250GB 7200RPM 8MB P-ATA, Seagate Barracuda 250GB 7200.8 P-ATA | SB Audigy 2 | NEC 3520A | Dell Ultrasharp 2005FPW Flat Panel Monitor |

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som märkt att nanon byter spår mitt i en sång då och då? Hänt mig två ggr med knapplås på... Orka?

Visa signatur

Nikon D40x, Nikon DX AF-S Nikkor 18-55mm 1:3 5-5.6GII ED, Nikon Nikkor AF 50/f1.8D, Nikon SB-400, Velbon CX580

Permalänk
Medlem

aldrig upplevt nått sådant problem

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

har en liten fråga... hoppas nån kan hjälpa

när ajg ska ställa in min tidszon hittar jag inget bra alternativ :S dom enda "häromkring" är london, paris och aten. är det nån som vet vilken tidszon som gäller, för nu stämmer ju itne världsklockorna

Visa signatur
Permalänk
Medlem

som du ser så tillhör vi samma zon som paris, bara o ställa in det hemskt jobbigt att googla fram

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

pH34r my p41nt sk1ll5!!

nemeh samma tidszon my ass?

fast å andra sidan e vi väl GMT +1?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Du har inte sett färgerna?

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem

Haha, Xelar, du går runt och tror att klockan är 1h för mycket hela tiden? pinsamt..

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xelar
http://files.upl.silentwhisper.net/upload6/karta-djc.JPG

pH34r my p41nt sk1ll5!!

nemeh samma tidszon my ass?

fast å andra sidan e vi väl GMT +1?

hallå, välkommen till år 2005 världen är rund och inte platt. därmed kan man inte dra raka streck vi är GMT +1 precis som paris, berlin,barcelona,madrid osv

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

hahahah lite roligt dehär märkte inte färgerna, hahahahahah :D:D

men asså klockan på ipoden e rätt inställd det e bara den lilla detaljen att när jag ställer in paris som tidszon så blir världsklockorna konsitga :S

stockholm blir t ex en timme senare.... det är DET som är kruxet

SunQ: du behöver inte oroa dig

Visa signatur
Permalänk
Medlem

du har alltså först stället in att du befinner dig i samma tidszon som paris och sen stället in tid. då blir stockholm en timme senare?

viktigt att tiden ställs in efter du ändrat zon, för har du t.ex. ställt in att du är i samma zon som t.ex. helsingfors o sen ställt in tid. o sen ändrat zon till paris så kommer ju klockan ställas om därefter, fast det bara är zonen du vill ändra på, inte tid.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Idag fick jag min nano, den laddar fortfarande och det står "Do not disconnect", känns det kommer stå så en lång stund men jag antar att det bara är att ignorera det?

Visa signatur

| AMD Athlon XP 2500+@10x225 | ABIT AN7 | SLK947U | Zalman ZM-F2 92 MM | 2x256MB OCZ EL DDR PC-3200 Platinum Limited Edition BH-6 (2-2-2-11) 1x512MB winmos Speed Premium PC-3200 512MB winbond BH-5| PowerColor 9800 Pro @ 425,25/688,5 MHZ VGPU/VDDR | Seagate Barracuda 7200.7 160GB S-ATA/150 8MB cache 7200RPM, Hitachi 7K250 250GB 7200RPM 8MB P-ATA, Seagate Barracuda 250GB 7200.8 P-ATA | SB Audigy 2 | NEC 3520A | Dell Ultrasharp 2005FPW Flat Panel Monitor |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -SaLZa-
Idag fick jag min nano, den laddar fortfarande och det står "Do not disconnect", känns det kommer stå så en lång stund men jag antar att det bara är att ignorera det?

"Do not disconnect" betyder, överraskande nog, att du inte ska koppla ur den (dukan ändra till svenska). Har du fört över allt och har laddat den är det bara att avmontera den och ta ur sladden.

Visa signatur

Läser nån verkligen det här?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halligalli
"Do not disconnect" betyder, överraskande nog, att du inte ska koppla ur den (dukan ändra till svenska). Har du fört över allt och har laddat den är det bara att avmontera den och ta ur sladden.

Jo hittade det svaret här också http://www.ipod.se/forum/showthread.php?t=52124, angående översättningen så förstod jag nog innebörden men tack ändå

Visa signatur

| AMD Athlon XP 2500+@10x225 | ABIT AN7 | SLK947U | Zalman ZM-F2 92 MM | 2x256MB OCZ EL DDR PC-3200 Platinum Limited Edition BH-6 (2-2-2-11) 1x512MB winmos Speed Premium PC-3200 512MB winbond BH-5| PowerColor 9800 Pro @ 425,25/688,5 MHZ VGPU/VDDR | Seagate Barracuda 7200.7 160GB S-ATA/150 8MB cache 7200RPM, Hitachi 7K250 250GB 7200RPM 8MB P-ATA, Seagate Barracuda 250GB 7200.8 P-ATA | SB Audigy 2 | NEC 3520A | Dell Ultrasharp 2005FPW Flat Panel Monitor |