Funderigar kring VF700 och dess minneskylare.

Permalänk
Medlem

Funderigar kring VF700 och dess minneskylare.

Byggt en spelburk som är byggd så den ska vara tyst. Zalman kylning å antec nätag osv osv så låter knappt något. Därför slägde jag på en Zalman VF700 i går eftermidags på mit 6800U. Vart inne å kolade en grej i burken nu å då had ena minneskylaren trillat halvt loss. Ändå gjort rent med acceton 3-4 gånger pär minne så dom var rena men ska det behöva står å härda för å fastna i minst 24h som det står? Tycker personligen det värkar jävligt lurigt på det viset då jag upplevde att dom fastnade dåligt. Har en liggande desktop låda så ställt den på sidan så minnena ligger ner mot kortet nu å försöker bränna in dom. Knaske inte har så tur nästa gång dom låsnar om det skulle hända.......

Permalänk
Hedersmedlem

Det är det ända felet med den kylningen men skall man inte lägga något tungt på dom?

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Det är det ända felet med den kylningen men skall man inte lägga något tungt på dom?

Inte hittat nåt i manualen om det men annars får man väll lima dit dom dåda elelr ta deubblehäftande tjep. Så varma tycks ju minnena ändå inte gå så det skulle skada.

Permalänk
Hedersmedlem

Får se när jag vår hem min om ett par dagar.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

googlade lite å värkar ju so msagt vara lite svårt å få dom å sitta ricktigt. Suger ju lite så att säga å tryckte ju fan som et as innan å ändå sitter dom inte.

Får ta i med anndra metoder då.

Edit: en droppe termisk pasta i mitten å en droppe superlim i hörnena gjorde susen. Permanent fastsatta

Sat ju fan inte fast med zalmans skit, å man kan ju göra rent dom hundra gånger minnena med aceton men tejp värkar fungera dåligt av alla slag. För glatt.

Permalänk
Medlem

Mina satt på ett X800XL som jag lindade in i en handduk och postade till en snubbe i göteborg. Gud måste favoriserat det kortet för när det anlände satt de på precis som de gjort innan.

Permalänk
Medlem

Ska hem å inspecktera kortet så allt fugnerar OK men tog i så jag var rädd å knäcka minnena bara för å kolla så limet höll

Tror personlige ndet kyler bättre nu med termisk pasta i mellan än 2mm tjock termisk tejp.

Börjar klia i överclocknigsfigrarn nu då kortet går kallt som fan nu.

Permalänk
Medlem

Folk brukar ju säga att du ska byta din "tejp" från orginal till en värmeledande, med en klick AS5 i mitten. Annars kan du prova denna, det hade jag gjort.

Lim och kylpasta i ett.

Permalänk
Medlem

det står väll något om att du inte ska belasta graffet hårt på ett par dagar, för då kan dom lossna av värmen och trilla av.

då är det sura att man måste köpa nya enligt zalman ...

Permalänk
Medlem

är själv sugen på denna kylare, men man vill ju inte att det ska ramla delar i burken... tror ni arctic silvers silver-lim är bättre (som det länkas till ovan)?

Permalänk
Medlem

Jag har sdan tidigare balndat epozy å termisk pasta. Dock tar det lägre tis å härda å på saker som raminnen som ger så lite värme så spelar det inte så stor roll om det inte är pasta över hela utan lite lim ute i hörnena.

Jag har använt artic silvers epoxylim på grafikkort innan å det är mycket bra. Får passa sig på ramminen å så bara så det inte kommer ut på benen. Annars bör mna välja en icke ledande eller konducktivt termiskt lim om man är orolig för det.

Står iget i manualen om att man inte får använda kortet eller nåt inom en viss tid. Står bara att man inte får tillämpa några extrema krafter på dom dom första 24h.

enligt polarn som ahr datorbutik som monterat några så säer han att dom brukar fastna lite bättre om dom är varma än om dom är kalla. Dock ger jag inte mö för termisk tejp rent allmänt för hatar tanken på att skiten kan låstna. Hänt innan så att säga.