Program för att testa hårdisken

Permalänk
Medlem

Program för att testa hårdisken

Hej!
Ville bara kolla om någon vet något program för hur man kan testa satahastighet på hårddisk osv. (ska ha sataII)!

Har använt cpu-z och sisoft sandra 2004 men vet inte riktigt var man kan se detta? Dessutom har jag ingen referens att gå på så jag vet inte vad resultatet ska bli. Någon som har sataII som kan ge en fingervisning om hur man gör och vad resultatet ska bli?

Pcmark05 ska också vara bra men jag har inte använt detta...

Kanske någon vet något annat program för detta?

Visa signatur

Bara den som sover gör inga misstag. Problem är en möjlighet "Ingvar Kamprad"

Permalänk
Hedersmedlem

Sandra fixar ju detta, leta under benchmarkmodulerna.

Permalänk
Medlem

Vilka bencjhmarktester ska jag köra för att få reda på det? Vad ska jag uppnåöfr prestanda för att det ska motsavar sataII?

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobnyb
Vilka bencjhmarktester ska jag köra för att få reda på det? Vad ska jag uppnåöfr prestanda för att det ska motsavar sataII?

Heter det inte "Drive Benchmark" i Sandra? När du kört den modulen jämförs resultaten mot andra diskar/kontrollers.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanel
Heter det inte "Drive Benchmark" i Sandra? När du kört den modulen jämförs resultaten mot andra diskar/kontrollers.

Jag får testa ikväll när jag kommer hem under "drive benchmark" och se om det funkar..

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

HD Tach är min favorit annars.
- http://www.simplisoftware.com/Public/index.php

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |