Nytt och billigt grafikkort

Permalänk
Medlem

Nytt och billigt grafikkort

Hejsan! Nu har jag tröttnat på mitt gamla Asus ATi 9600XT 128mb, därför skulle jag behöva tips när det gäller ett nytt grafikkort. Det skall inte bli någon flaskhals med resten av systemet och det skall inte kosta skjortan. Jag har spanat lite på nVidia 6600, är dom bätre än ett lite äldre high-end kort som ATi 9800 Pro?

Jag har ett AGP (8x) system med en P4-processor på 2.6 GHz (ht), 1024 mb ram och sata-diskar. Vilket grafikkort är den bästa investeringen för mig?
Jag spelar mest spel a'la q3/cs/wc3, men vill gärna kunna ha lite kantutjämning osv på i dom två förstnämda utan att förlora prestanda.

Och nej, jag är inte intresserad av att byta dator. Även om pengarna finns så spelar jag inte mycket mer än när jag är på lan.

Ett billigt agp-kort för cs/q3/wc3 (gärna med aa osv), vilket?

Visa signatur

Jag tänkte skriva något klyftigt här

Permalänk
Permalänk
Medlem

Tack för ditt svar! Du kan inte rekomendera någon speciel tillverkare? Kom ihåg att det är agp som gäller.

Visa signatur

Jag tänkte skriva något klyftigt här

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 4bstract
Tack för ditt svar! Du kan inte rekomendera någon speciel tillverkare? Kom ihåg att det är agp som gäller.

Ändrade nu till AGP... Leadtek,Gainward eller ASUS kan vara bra att ha:)

Leadtek har bra kylare,ASUS har en 6600GT TOP en version av 6600GT som är överklockad,Gainward är heller inte illa;)

Permalänk
Medlem

Tack, det lär bli ett av dom.

Kan ju alltid passa på att fråga, vad tror ni jag kan få för mitt gamla kort? (Asus 9600XT 128 mb, med kartong)

Visa signatur

Jag tänkte skriva något klyftigt här

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 4bstract
Tack, det lär bli ett av dom.

Kan ju alltid passa på att fråga, vad tror ni jag kan få för mitt gamla kort? (Asus 9600XT 128 mb, med kartong)

Runt 500kr skulle jag tro.

/Mange

Visa signatur

Synology 713+, 3TB RAID 1 WD Red

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av johle
http://marknad.sweclockers.com/visa_annons.php?aid=30060

Det kanske?

Det där är PCI-e Han ville ha AGP

Permalänk
Medlem

När du ändå länkade så fint så tog jag en titt på marknaden, är detta kanske något att ha?

http://marknad.sweclockers.com/visa_annons.php?aid=30069

Visa signatur

Jag tänkte skriva något klyftigt här

Permalänk
Medlem

Mjo, det är ju snabbare än ett 6600GT iaf. Så vill du lägga pengarna får du ut mer av det helt klart.

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.