Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00
Permalänk

BBB 24/1 vs1 Telia 24/1

Vad är era erfarenheter av dessa två linor? Jag sitter just nu på Telia's och är väl _ganska_ nöjd. Poängen är att jag "råkade" beställa ett abonemang från BBB av misstag... Så innan jag avbokar något av dom, vad säger ni? Telia eller BBB? Och funkar Zyxel 660H Triple Play modemen med BBB?

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Om du söker hittar du massa trådar om detta, jag läste en del av dem innan jag skaffade telia istället för bbb.

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

Jag tänkte ta BBB 24/1 fast bara få 8/1 av det, sen såg jag att jag KUNDE uppgradera mitt Telia 0.5 till 24/1 och har beställt det, av det man ser så är BBB's ADSL ren skit.. Ostabilt, kass support osv.. Men som sagt, sök lite trådar.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | EVGA G2 Supernova 850 W | MSI Z87-G45 GAMING ATX | Intel Core i5 4670K @ 4.0 GHz | Cooler Master Hyper 212 EVO | 2 x MSI GeForce GTX 760 2GB TF | Crucial DDR3 BallistiX Tactical 16GB @ 1600 MHz | Intel X25-M SSD 160GB | Samsung 850 EVO 250 250 GB | WD Caviar® Black 1TB 32MB Cache 7200RPM | Seagate Expansion Desktop Drive 3TB | SteelSeries Siberia V2 White | Microsoft Sidewinder X4 | Logitech MX518

Permalänk
Medlem

Känner flertalet personer som har problem med BBB(i det här fallet deras 10/1) med nerkopplingar etc. Och av alla inlägg här på forumet att döma så verkar deras 24/1 inte vara ett dugg bättre.

Sitter själv på telias 8 mbit och det är stabilt som sten - så ajg skulle föreslå att du fortsätter med telia om du inte är missnöjd med något i övrigt.

Visa signatur

N/A

Permalänk
Medlem

Re: BBB 24/1 vs1 Telia 24/1

Citat:

Ursprungligen inskrivet av J.Schultz
Vad är era erfarenheter av dessa två linor? Jag sitter just nu på Telia's och är väl _ganska_ nöjd. Poängen är att jag "råkade" beställa ett abonemang från BBB av misstag... Så innan jag avbokar något av dom, vad säger ni? Telia eller BBB? Och funkar Zyxel 660H Triple Play modemen med BBB?

Tack på förhand.

Om du har tänkt att ladda ner så funkar BBB mot BBB mycke bättre än Telia mot BBB.

Visa signatur

TBA

Permalänk

Jag ska beställa BBB adsl just nu faktiskt, fast till morsan :p. Ett oslagbart billigt pris tillsammans med Eon :). Fast blir bara 2Mbps till mamsen ;).

Jag har beställt 10/10 istället så