Permalänk
Medlem

Asus A8N-VM CSM, äntligen!

Tänkte bara upplysa om att, efter en lång väntan, Asus A8N-VM CSM nu har dykt upp på lager hos diverse återförsäljare (t ex Komplett). För er som inte hängt med så är detta ett mATX-moderkort baserat på GeForce 6150/nForce 430 med "allt" inbyggt:
- Inbyggd grafik med DVI-D, VGA och TV-utgång, stöd för HDTV och nVidia PureVideo
- HD audio (AD1986A)
- Gigabit LAN
- Firewire
etc. Alltså rätt idealiskt för HTPC-bruk.

Jag har redan beställt ett som ska bli basen i en välbehövlig uppgradering av min HTPC. Återkommer med rapport när jag har fått igång det...

Permalänk
Avstängd

Hur starkt är grafikkort är det i en sån. Kunde vara skönt att slippa instickskort.

Permalänk
Medlem

Ja det verkar som dom äntligen fått tummen ur Mitt A8N32 SLI är också skickat!

Ni som väntar på GTX TOP får kanske era snart med.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Hur starkt är grafikkort är det i en sån. Kunde vara skönt att slippa instickskort.

Ett gpu i 6 serien. Så det funkar nog att spela tom

http://se.asus.com/products4.aspx?l1=3&l2=15&l3=0&model=766&m...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pudeln

Nja, det är väl lite långsammare än GeForce 6200. Inget för de senaste spelen med andra ord.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pudeln

http://se.asus.com/products4.aspx?l1=3&l2=15&l3=0&model=766&m...

Nja, kollade benches. 5000 poäng i 3Dmark 01 är inte mycket att hurra för. Mitt sletna gamla 9700 non pro som är 3 år gammalt får mer än det tredubbla med en sketen Barton.
Inte mycket bättre än ett gammalt MX-kort i dom där.

Permalänk
Medlem

... tänkte bara påpeka att tv-out är ett instickskort ungefär som firewire eller extra usbportar, med den skillnaden att denna adapter INTE ingår utan får beställas från lämplig butik (komplett.se är den enda jag hittat i Sverige...)

Permalänk
Medlem

grafikkortet är väldigt svagt ...DVI ut fungerar kanon. max 240Mhz på HTT bussen... annars är det bra.....

jag har ett till salu btw ,)

Permalänk
Avstängd

Hehe...
Var det inte till belåtenhet?
Hur svagt var grafikkortet?

Permalänk
Medlem

Nu när jag har haft det ett tag vill jag pressa min Opteron 165 lite hårdare än till bara 2160Mhz, Ett hackat bios som frigör 240Mhz låset är egentligen allt jag behöver.... asusbios är dock som bekant inte så lätt hackade .. :/

Grafikkortet har grova problem med battlefield 1942 i låg upplösning .....

Permalänk
Avstängd

Ajajaj. Riktigt dåligt grafikkort mao.

Permalänk
Medlem

Vet nån om det kommer nån hackad bios till det moderkortet så man kan pressa mer än 240mhz.
Eller så finns det andra moderkort som är lite vassare än den Asuskortet.
Annars så finns det rätt så mycket godis på det moderkortet.
Undrar om det grafikkortet klarar av HDTV. 720p/1080i.