Importera hårddiskar?

Permalänk
Medlem

Importera hårddiskar?

Vart kan man köpa riktigt billiga hårddiskar från utlandet?

Det borde ja va en liten skillad från att köpa ifrån sverige efter som det är massa skatt på lagringsmedia här.

// Lomkolen

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Intel Core i5 2500K | Gigabyte P67A-D3-B3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | EVGA GeForce GTX 560Ti 448 Core FTW | Samsung SSD 830-Series 128GB

Permalänk

USA?

www.newegg.com
www.zipzoomfly.com

Men de fraktar inte utomlands...

Billiga hårddiskar...KINA!!

Visa signatur

533 mhz Celeron|64 MB Ram|32 MB delat videominne|20 GB HDD|Cd-RW|DVD Rom

"Please quote me for replies"

Permalänk
Medlem

Det finns en ide här på forumet om att göra en sambeställning av bland annat diskar direkt hos en fabrik någonstans men vi får se när den iden blir verklighet

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av randomprecision
USA?

www.newegg.com
www.zipzoomfly.com

Men de fraktar inte utomlands...

Billiga hårddiskar...KINA!!

Du kanske har lust att skriva en länkt till en webshop i kina Som har billiga hdd.s

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Intel Core i5 2500K | Gigabyte P67A-D3-B3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | EVGA GeForce GTX 560Ti 448 Core FTW | Samsung SSD 830-Series 128GB

Permalänk
Hedersmedlem

Massa skatt på lagringsmedia här?
Har jag missat något?

Visa signatur

Föredetta hårdvarubesatt

Permalänk
Medlem

Jag har för mig att det bara var ett idiotiskt förslag som inte gick igenom att hårddiskar skulle få media avgiften på 12öre/MB eller vad det nu är.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem

det var väl aldrig tal om hårddiskar? bara skrivbara DVD- och CD-media om jag inte minns fel

Visa signatur

Var med och vik proteiner med Sweclockers du också!

Permalänk
Medlem

DVD och cd har det varit en kasett avgift på hela tiden, men dom ville innefatta mp3 spelare med hårddisk och dator hårddiskar också.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blubben
Jag har för mig att det bara var ett idiotiskt förslag som inte gick igenom att hårddiskar skulle få media avgiften på 12öre/MB eller vad det nu är.

12öre/MB?!
Vissa är inte riktigt kloka...skulle ju kosta 120kr/GB :S

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

Jag tror inte kassettavgift gäller för lösa hårddiskar utan bara om de sitter i inspelningsutrusning som tex DVD-inspelare.
På dvd-skivor har det fastställt ett belopp på omkring 3:- per skiva. För hårdiskar (som sitter i mediautrustning) så är avgiften 0.4 öre/MB, med maxbelopp på 320:-.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blubben
Jag har för mig att det bara var ett idiotiskt förslag som inte gick igenom att hårddiskar skulle få media avgiften på 12öre/MB eller vad det nu är.

Lol 120*250=30 000kr avgift på en 250gb hårddisk..:p

Visa signatur

De kan ta vår sömn och tvinga oss marschera men de kan aldrig ta våra baskrar!
" Warrior is a very gear dependant class, once they get their epics they're pretty much are a concrete wall with a bazooka"

Permalänk
Medlem

Men till topic. Vart kan man köpa riktigt billiga hårdiskar?

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Intel Core i5 2500K | Gigabyte P67A-D3-B3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | EVGA GeForce GTX 560Ti 448 Core FTW | Samsung SSD 830-Series 128GB

Permalänk
Medlem

Aja, lite fel men ändå ni fattar grunden

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!