Problem med Virtuell server (DI-524)

Permalänk
Medlem

Problem med Virtuell server (DI-524)

Jag håller på att bli tokig, har köpt en Router, D-link DI-524, och själva routern fungerar utan problem både med kabel o trådlöst, men Portmappningen, eller Virtual Server som dom kallar det fungerar inte bra.

Det kan fungera en dag, sen slutar routern att vidaresända till rätt dator, ibland fungerar det bara i 15 minuter. Det som är konstigt är att om jag går in på datorn ifråga och gör ett anrop utåt, t.ex till en hemsida så fungerar det igen ett tag.

Jag har provat med allt, att binda IP till den datorns Mac address o köra DHCP, koppla bort DHCP, provat 3 olika datorer (som fungerar utmärkt att göra samma sak med andra Routrar) men det är samma problem, kan fungera en stund, men lägger av till slut.

Det är väldigt jobbigt då jag lägger upp det mesta på min server samt styr den från jobbet.

Nu har jag gjort en nödlösning på detta genom att ha en sida uppe i webläsaren på datorn ifråga som uppdaterar sig var 15:e minut, på det viset så fungerar det.

Så tips och ideer tas tacksamt emot.

Har försökt hitta nån ny eller gammal firmware också men det verkar inte finnas till min (nuvarande Firmware 2.02, Revision, B2)

Edit: Har fått det att fungera, fick en Beta firmware av D-link och nu har det fungerat klockrent sedan dess (4 veckor)