Permalänk
Medlem

JoS MP-X

Vad är status på JoS MP-X? Är den släppt? Finns den som annat fabrikat?

http://www.jensofsweden.com/product.aspx?product=mpx&section=...

Visa signatur

LDA $D012

Permalänk
Avstängd

IRQ:

Ja, den är släppt, finns i lager i 1 GB och 512 MB version. Hantel (Syd Korea)producerar exklusivt svart/vit MP-X för Jens of Sweden, Hantel äger och driver varumärket Qoolqee i Syd Korea där man säljer modellen i i gul/röd och blå färg.

Med vänliga hälsningar

Jens of Sweden

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem

Hehe, rolig recension...

Hade varit okej med en spelare utan finesser men med bra ljud, men en spelare utan finesser OCH utan bra ljud låter inte så spännande.

Hur ställer man t.ex eq'n, via USB?

25 Mbps var väl inte allt för imponerande för en USB2 Hi-Speed, är inte flashen snabbare än så?

Visa signatur

LDA $D012

Permalänk

Flash-minnen är relativt långsamma, det finns ett fåtal tekniker som möjliggör en aningen snabbare nedladdningshastigheter. Equalizern ställs in genom en knapp som heter just EQ (som finns på framsidan). Vi levererar manualen på spelaren eftersom vi inför varje produktion ändrar eventuella fel i texten.

Har inga uppgifter med vilka hörlurar recencenten hos GP testat MP-X'en, vi har inte haft några klagomål överhuvudtaget på ljudkvalitén och skulle inte lansera något med dålig ljudkvalité.

Mvh

Jens of Sweden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JOS-JensofSweden Har inga uppgifter med vilka hörlurar recencenten hos GP testat MP-X'en, vi har inte haft några klagomål överhuvudtaget på ljudkvalitén och skulle inte lansera något med dålig ljudkvalité.

Mvh

Jens of Sweden [/B]

Nackdelen med att inte skicka med hörlurar?

Visa signatur

Jag har en anmärkning - länkade till en bild med naken snopp - swec har tydligen snoppförbud - Hej tjejer!

Permalänk

Vi har skickat med Koss Spark Plug till alla journalister, dvs. den hörlur som ingår i vårt tillbehörspaket. Våra kunder kan fritt välja bland ett stort sortiment av hörlurar till mycket förmånliga priser och slipper på så sätt betala för ett par hörlurar som är inkluderade och många inte använder.

Mvh

JoS

Permalänk
Medlem

När kommer en riktig recension på denna spelare?

Permalänk

köp ej JoS

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DIFference
köp ej JoS

Ghaaaa hatar folk som bara skriver så.
Visst hade problem med min mp130 som fastna på service för killen som fixa den han inte klart och blev sjuk. Men det löste sig. Kan fortafrande hålla mig till at deras mp-130 är den snyggaste spelaren och knäcker de flesta nya mp3 spelare i ljudkvaliteten. En grymt bra spelare. Sen att det har varit dålig kvalitet på dem är ju en helt annan sak.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LsdBoy
Ghaaaa hatar folk som bara skriver så.
Visst hade problem med min mp130 som fastna på service för killen som fixa den han inte klart och blev sjuk. Men det löste sig. Kan fortafrande hålla mig till at deras mp-130 är den snyggaste spelaren och knäcker de flesta nya mp3 spelare i ljudkvaliteten. En grymt bra spelare. Sen att det har varit dålig kvalitet på dem är ju en helt annan sak.

Säger det samma, två knappar på min MP400 sa upp sig, går in till siba, får låna en på 1GB tills min är klar. Det kallar jag service, sen har man iofs rätt till en likvärdig produkt, men allt gick så smidigt Dock tog det fem veckor att få den lagad, men jag klagade inte

Fast nu kör jag Nano, det går inte av för hackor den heller.

Permalänk
Korsordsguru
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DIFference
köp ej JoS

Din argumentationsteknik förbluffar mig. Jag är helt mållös.

Visa signatur
Permalänk

Är det någon som har testat MP-X än?

Funkar det med playlists eller inte?
Hur sorteras låtarna (titel, filnamn eller på annat sätt)? Jag gillar nämligen inte när Vivaldi följs av Thin Lizzy

Är det äkta random där samma låt teoretiskt kan spelas 7 gånger i rad eller sorteras låtarna bara om?

Jag utgår från att spelaren går att ladda genom USBporten.

Anledningen till att jag funderar på MP-X är att den skall göra mig följe under Vasaloppsträningen. Frostbeläggningen på min Iriver H20 var inte att leka med efter senaste rundan i spåret.

Permalänk

Jens of Sweden / JoS är ren skit. Min mp120 har pajjat 3 gånger på raken nu. Avråder er starkt från att lägga pengar på en värdelös skit spelare. Att intes support SUGER gör inte saken bättre.

Behövde bara säga det...

Visa signatur

hp Pavilion zv6243 AMD 64 3200+, 512mb DDR, ATI Mobility Radeon x200 128mb, 60gb, 15.4'' widescreen, DVD-RW...
Stationär Dator: AMD 64 3200+, 1024mb DDR, ATI x300se (tmp), 360gb, 2x 19'' CRT, DVD-RW...
Mobilt: nu: Nokia N70, fd: hp iPAQ 1930, Asus MyPal 620bt, hp iPAQ rx3715, hp iPAQ 5455, Qtek 2020i

Permalänk
Medlem

otidblom90, du jämför spelare från olika företag ffs.. MP120 är från IOPS eller i-Bead, medans MP-X är från QoolQee som Jensa själv säger. QoolQee är stora i Korea och har bra produkter. Jens, kan du inte skicka en till SweC så vi får en riktigt recension?

Iaf jag skulle lita på herr Nylanders kundservice är dock en annan femma, men beroende på vart man handlar tar ju ibland butiken ansvar för byte / reparation.

Hursom, spelarens spec är bra och dem som recenserat QoolQee's version har gillat den. Jens, skiljer din utgåva något från den annat än manualer och logotype?

iPod Shuffle har ngt smidigare formfaktor men dess pris motvierar inte köp av den över MP-X, Apples kundservice och mjukvara möjligtvis iaf man är lagd åt det hållet.

Hursom tycker jag det finns bättre köp än MP-X därute och ser inget som gör den intressant direkt.

Visa signatur

Macbook Pro C2D 15,4"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hauk
otidblom90, du jämför spelare från olika företag ffs.. MP120 är från IOPS eller i-Bead, medans MP-X är från QoolQee som Jensa själv säger. QoolQee är stora i Korea och har bra produkter. Jens, kan du inte skicka en till SweC så vi får en riktigt recension?

Iaf jag skulle lita på herr Nylanders kundservice är dock en annan femma, men beroende på vart man handlar tar ju ibland butiken ansvar för byte / reparation.

Hursom, spelarens spec är bra och dem som recenserat QoolQee's version har gillat den. Jens, skiljer din utgåva något från den annat än manualer och logotype?

iPod Shuffle har ngt smidigare formfaktor men dess pris motvierar inte köp av den över MP-X, Apples kundservice och mjukvara möjligtvis iaf man är lagd åt det hållet.

Hursom tycker jag det finns bättre köp än MP-X därute och ser inget som gör den intressant direkt.

Verkar som om Jens variant saknar FM-radio.

Det som gör den intressant är om den är lite tåligare än andra flashspelare. Jag gillar motstånd mot regn, rusk och kyla.

Jag vill ha tips på de bättre köp som enligt dig finns där ute.

Permalänk
Medlem

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=314219&cks=SPK
Se recension här på SweC. Mkt spelare för pengarna, i gummi så den ska väl tåla hyffsat tycker man. Har ett ex hemma och skulle inte vara allt för rädd att hälla vatten över den

http://se.pricerunner.com/sound-and-vision/personal-audio/mp3...
Erkänt bra budget-alternativ.

http://se.pricerunner.com/sound-and-vision/personal-audio/mp3...
Gillar designen, gedigen. Ljudet är ok.

Den kanske är vattentät, men den är i plast precis som alla andra spelare så iaf den är särskilt mkt tåligare är jag skeptisk till.

Visa signatur

Macbook Pro C2D 15,4"

Permalänk

Hauk,

Visst kan vi skicka en till SweC, ska skicka över ett e-mail omgående. Vi har säkerligen lånat ut cirka 40 stycken till svenska journalister så det borde finnas gott om recensioner när som helst.

Precis som du säger jobbar vi med Hantel som äger varumärket Qoolqee, vår version är framtagen i svart och vit färg för oss. Vi har modifierat programvaran i mindre utsträckning och gjort en betydligt rejälare manual. Spelaren täcks med 2 års garanti och klarar av att sköljas under rinnande vatten utan några som helst problem.

Angående vår kundservice så är den betydligt förbättrad i och med att helt och hållet nu sysslar med direktförsäljning (inga mellanhänder), vi har då möjlighet att ta av våra marginaler och dessutom skapa bättre servicelösningar. Vi har funnits i över 3 år och är mycket seriösa, något annat som någon påstår är felaktigt, totalt är vi cirka 10 personer som jobbar på Jens of Sweden och vi är samma gäng som alltid.

Med återförsäljare är alltid problemet att de vill ha den största marginalen och det blir lite kvar för oss och vi tvingas in i deras service- och supportsystem. Vi på Jens of Sweden har alltid velat erbjuda bättre system och lösningar och nu har vi dessa möjligheter.

Mvh

Jens Nylander
VD

Jag tror mycket av kritiken kommer från att många besökt butiker och inte fått hjälp vilket är mycket dåligt.

Permalänk
Medlem

Du ska ha cred för att du tar dig tid och svarar i forum, toppen!

Men all kundservice har väl alltid skett hos er hursom? Supporten har väl varit hos er? All reparation? Det finns massor med exempel bara här i detta forum på kunder som haft stora problem med ditt företags kundservice och då menar jag direkt med er, inte via Siba eller någon annan. Rent konkret; Vad har ni förändrat? Samma antal personer och samma gäng...

Sen är ju det faktiskt i de flesta fall själva återförsäljarna som sparkat ut er, inte tvärtom och det lär ju knappast vara butikernas fel när många andra "tillverkare" finns kvar ;). iRiver, iAudio mfl har ju aldrig haft samma problem som ditt företag?

Hursom, det är kul att ni försöker på nytt och har nya rutiner. Alternativ till Apple kan man aldrig få nog av ;). Förresten, kan du inte ta en titt på MobiBlu's DAH 1800? Vore kul att se den i Sverige. DHH-200 också, beroende på pris då givetvis.

Visa signatur

Macbook Pro C2D 15,4"

Permalänk
Medlem

Jens du kan väl kontakta mig, du vet var jag finns, saknar fortfarande lite papper från dig.
Behöver också lite "support" , ska väl kanske inte nämna min väntetid.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av JOS-JensofSweden
Hauk,

Visst kan vi skicka en till SweC, ska skicka över ett e-mail omgående. Vi har säkerligen lånat ut cirka 40 stycken till svenska journalister så det borde finnas gott om recensioner när som helst.

Precis som du säger jobbar vi med Hantel som äger varumärket Qoolqee, vår version är framtagen i svart och vit färg för oss. Vi har modifierat programvaran i mindre utsträckning och gjort en betydligt rejälare manual. Spelaren täcks med 2 års garanti och klarar av att sköljas under rinnande vatten utan några som helst problem.

Angående vår kundservice så är den betydligt förbättrad i och med att helt och hållet nu sysslar med direktförsäljning (inga mellanhänder), vi har då möjlighet att ta av våra marginaler och dessutom skapa bättre servicelösningar. Vi har funnits i över 3 år och är mycket seriösa, något annat som någon påstår är felaktigt, totalt är vi cirka 10 personer som jobbar på Jens of Sweden och vi är samma gäng som alltid.

Med återförsäljare är alltid problemet att de vill ha den största marginalen och det blir lite kvar för oss och vi tvingas in i deras service- och supportsystem. Vi på Jens of Sweden har alltid velat erbjuda bättre system och lösningar och nu har vi dessa möjligheter.

Mvh

Jens Nylander
VD

Jag tror mycket av kritiken kommer från att många besökt butiker och inte fått hjälp vilket är mycket dåligt.

Permalänk

Hauk:

Bigman ovan (Niko) är en av våra tidigare medarbetare som var en viktig del i vårt team och lyckades se till att alla kunder som hade problem med just modellen MP-130 fick hjälp. Tvvärr tvingades vi under slutet av 2004 och början av 2005 skära ner för att ha råd att finansiera de sista tusentals reparationerna vi skulle göra på MP-130.

SIBA, OnOff, Netonnet, Teknikmagasinet har alla haft egna reparationsavdelningar (tex. Infocare, Powermill etc) som i de fall de inte kunnat laga produkterna skickat dem vidare till oss för utbyte eller reparation.

Kritiken har varit på grund av att de kunder som slussats vidare efter till exempel 2 veckor hos SIBA's servicecenter har tvingats vänta i ytterligare cirka 3-6 veckor för att vi har reparerat 10 000 enheter av modellen MP-130, detta har påverkat reparationstider medan vi har försökt att få kunden i butiken att istället skicka den direkt till oss och spara dessa 2 veckor.

Idag har vi reparerat alla MP-130 spelare som var trasiga, något som kostade över 3 miljoner och vi tog vårt ansvar helt, däremot var reparationstider långa under denna period vilket gjorde att återförsäljarna fick arga kunder som väntat betydligt längre eftersom produkterna många gånger slussats via deras kanaler och ytterligare fler veckor gått till spillo.

iRiver och iAudio sålde under 2003 och halva 2004 betydligt mindre än oss, och vi har hela tiden haft en betydligt större kundstock än dessa bägge. Dessutom har vi alla typer av kunder, både mer avancerade och sådana som normalt inte använder datorn varje dag. När vi började 2003 blev vi störst relativt omgående och mp3-spelare var något nytt, kunder och återförsäljare förstod inte vad firmware-uppgradering var och hur man gjorde en sådan och varför vissa fel uppstod (och att de inte var hårdvarurelaterade) - allt detta har tagit tid att lära ut till återförsäljare och slutgiltigen kunder.

Mvh

Jens

Permalänk
Medlem

Gick inte Jens of Sweden i konkurs nån månad sen?

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk

King-eleN:

Inte riktigt, bolaget Jens of Sweden gick i konkurs, men varumärket kvarstår. Jag ansökte om konkurs självmant eftersom jag ville säkerställa att så få fodringsägare som möjligt skulle bli skadade eftersom jag såg att kapitalet började ta slut. Detta är min skyldighet enligt aktiebolagslagen.

Pengarna tog slut eftersom vi tvingades reparera 10 000 trasiga MP-130 spelare (OBS ! ingen av våra andra modeller). Detta gjorde att vi tvingades rekrytera många tekniker och kostnaderna blev flera miljoner (>3 miljoner). Samtidigt gick en av våra återförsäljare i USA i konkurs och vi förlorade även massa pengar (ca. 1 miljon).

Eftersom vi hade många duktiga anställda och bra produkter och ville fortsätta att driva företaget valde vi att företaget JOS AB skulle börja lansera nya modeller under Jens of Sweden's varumärke. Idag är vi samma personal som hos tidigare Jens of Sweden och håller oss kvar på marknaden genom att fortsätta lansera digitala musikprodukter.

Mvh

Jens Nylander
VD

Permalänk
Medlem

"reparerat 10 000 enheter av modellen MP-130"

Hur många såldes?!

Visa signatur

LDA $D012

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JOS-JensofSweden
Hauk,

Mvh

Jens Nylander
VD

Hej Jens!

Tycker att det skulle vara ett väldigt bra initiativ utav dig om du skulle skicka iväg en Mp3-spelare till SweC för recension:) Skulle bli mycket intressant läsning.
Keep up the good work! Ser fram emot nya Produkter från Jens of Sweden.
Det är även mycket trevligt att vi har dig här i forumet!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem

Jens Of Swedens garantireparationer är tok-snabba...
Reparationen på min MP-120 tog 5 månader.

Visa signatur

| 4 Wheels Move Your Body, 2 Wheels Move Your Soul |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buffer_Overrun
Jens Of Swedens garantireparationer är tok-snabba...
Reparationen på min MP-120 tog 5 månader.

Har du överhuvudtaget läst vad Jens sagt?

Permalänk

IRQ:

Det såldes 12 000 enheter.

Buffer_Overrun:

Om du har ägt en MP-120 som var inskickad strax innan det gamla bolaget Jens of Sweden gick i konkurs kan du vara en av dem som väntat extremt länge. När bolaget gick i konkurs gav vi återförsäljarna nya serviceavtal och det tog några veckor innan vi var på plats i ett nytt kontor med all personal (och all utrustning som vi fick köpa) och kunde skicka iväg produkterna på utbyte, det löste sig genom att kunder fick nya enheter normalt ute i butikerna. Det är konstigt om du inte har fått en ny enhet tidigare.

Om du fortfarande känner dig missnöjd tveka då inte att kontakta mig eller Johan på jens@jensofsweden.com eller johan@jensofsweden.com så ska vi försöka hjälpa till att hitta en lösning som passar dig.

Mvh

Jens

Permalänk
Medlem

Att gå i konkurs är ett väldigt smidigt sätt att slippa mycket skulder och åtaganden ska väl också nämnas, precis som att sälja ut aktierna till ett Schweiziskt bolag (JoS Group AG?) är ett smidigt sätt att slippa kronolle ;).

Hur snyggt det sedan är att ha "slut på pengar" medans man glassar i Dolce Vita kan man ju tycka mycket om, men alla medel är väl tillåtna i kärlek och affärer sägs det.

Är nöjd med dina svar dock och skulle nog inte tveka på att handla från dig iaf du skulle få in någon ny intressant produkt. IOPS defekta produkter har ju uppenbarligen gett er mycket huvudvärk och även om ditt företag självklart är ytterst ansvarigt så kan man väl givetvis ha lite överseende.

Visa signatur

Macbook Pro C2D 15,4"

Permalänk
Medlem

Jag minns när jag jobbade hos en ÅF och vi fick problem med en JOS-spelare (det var betydligt fler än en, men men...). Att få tag i någon på företaget som kunde svara på supportfrågor var helt enkelt omöjligt. Det gick inte, i alla fall inte under det första året. Jag har för mig att företaget jag jobbade hos tröttnade till slut och helt enkelt slutade sälja Jens of Sweden.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.