MS Windows 2003 istället för MS Windows XP Pro, Är det bättre?

Permalänk
Medlem

MS Windows 2003 istället för MS Windows XP Pro, Är det bättre?

Nu har jag tagit mig en stor funderare,
Är det bättre att köra MS Windows 2003 istället för MS WIndows XP Professional?
Har server operativet några fördelar när man optimerar det för en "workstation" istället eller är det "lika bra" som Win XP?

HJÄLP MIG SNÄLLA!!

Visa signatur

Är det dig själv eller mig du försöker lura!?
Windows works in mysterious ways...

Permalänk

beror ju helt och hållet på vad du ska använda datorn till...

Permalänk
Medlem

Win2003 flyter bättre hos mig på alla sätt och vis. Dock problem att installera vissa programvara.
Nyare versionfiler, mer modernt.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem

Installerade win2003 server standard edition för ett par dagar sedan. Det var lite krångel med drivrutiner, hade ett för gammalt nätverkskort men det läste sig genom xp:s drivrutiner.
Än så länge är jag nöjd, håller med tjarven viss programvara innebär problem. T.ex. måste du välja antivirus/brandvägg som fungerar på win2003. Själv kör jag AVG free och windows inbyggda brandvägg även om jag har som ambition att hitta en bättre brandvägg. Jag har inte heller fått PowerDVD att fungera (än i alla fall).

Kontentan är, om du behöver betala för det köpt det INTE, det är absolut INTE värt pengarna som vanlig privatperson. Stanna i sådana fall med XP. Men kan man få det gratis via t.ex. MSDNAA eller någon lång trial version så testa .

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem

Man tackar och bockar...

Fallet är så att jag får det gratis så det är inget större problem.
Det jag använder min burk till är: Spela, se på film, lyssna på film, surfa och diverse skoluppsatser...

Visa signatur

Är det dig själv eller mig du försöker lura!?
Windows works in mysterious ways...