Permalänk
Medlem

Bra/Dåliga dremlar?

Vill egentligen varken ge eller få julklappar men
börjar bli så sugen på en dremel nu så får väl ställa
upp på den lömska julen iår igen.. hehe

Men vilka fejk dremlar ska man undvika,
och vilka är bra? Någon som har sett något käckt
paket erbjudbande?

skriver man "dremel" på önskelistan får man väl
den mest snikna å värdelösa utgåva som kan tänkas
så gäller att inte ge tomten den chansen att snåla.. hehe

Visa signatur

e7200, gigabyte gefore9600gt passiv, gigabyte ep35-ds4, 2x2gb corsair budget pc6400, xp pro. corsair 650w,

Permalänk
Medlem

Tjaaaa .. själv kör jag en "bruksbo" från .. vad det nu heter .. nån sån där Bauhaus-liknande butik .. kostade 149 pix och går som en klocka. Fast fortare. Den går bra, helt enkelt - jag har inte haft några problem alls. Och givetvis passar alla dremel-tillbehör.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

bruksbo säljs förövrigt även av rusta

Visa signatur

Chassi: Antec 300 ][ CPU: AMD FX 8320 4,2Ghz ][ Kylning: Zalman CNPS14X ][ Ram:8,00 Gb DDR3 1600 ][
Moderkort: ASUS M5A99 ][ Skärm: ASUS MX279H ][ Grafik: ______ ][ Psu: Corsair CX600M ][
SSD:OCZ Vertex plus 120gb

Permalänk

Ja köpte den där väskan på clasohlsson... Denna funkar än så länge klockrent! Har slipat, polerat, graverat och kapat!

Art:nr : 30-8758

plus och minus enligt mej:

+ :
billig
många tillbehör i väskan direkt
medföljande böjbar arm
praktisk bärväska
steglös varvökning

- :
vibrerar rätt mycke
Lite jobbigt ibland att få i "verktygen" i nippeln som man får med (2 storlekar finns att välja på beroende på verktyget)

Annars kan ja nog inte säga mycke direkt!

Ja köpte den för 249:- men nu verkar den sjunkit till 199:-...

Så ja gillar den verkligen faktiskt!

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

låter ju heltokigt, 199kr ?!.. Låter lite för bra... hehe

Visa signatur

e7200, gigabyte gefore9600gt passiv, gigabyte ep35-ds4, 2x2gb corsair budget pc6400, xp pro. corsair 650w,

Permalänk
Medlem

Den Jula säljer äger jag. Funkar väldigt bra. Bra fart på den och man får med ganska vettiga tillbehör.
Har provat att gravera lite i glas med den och slipa ner lite plastdelatjer.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk

har en ferm, mcyket smidig med sånt h'r mindre mustycke man kan koppla på, man får med lite små borrar och sånt, tycker den funkar utmärt låter en hel den bara, men vafan 249 kr är inget

Visa signatur
Permalänk
Medlem

på citygross här i växjö finns det ngt B märke för 99:- ...

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Proffsmoddare

Jag kan ju bara säga att om du nu ska önska dig nått i Julklapp så se till att önska en Äkta Dremel. Det finns ingen kopia som håller samma klass som orginalet. Den som är mest prisvärd är helt klart Dremel MultiPro 300JD den finns på Claes Ohlsson och kostar 798:- I det paketet får du 55 tillbehör + böjlig axel.

Om nu tomten ska stå för maskinen varför inte välja kvalitet?

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Eftersom man får 4 st kopior för en "äkta" så skulle jag säga att det inte är värt det, möjligen om man använder den nästan varje dag.

Jag har en Ferm som fungerar bra förutom att den har börjat vibrera på sistone.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blubben
Eftersom man får 4 st kopior för en "äkta" så skulle jag säga att det inte är värt det, möjligen om man använder den nästan varje dag.

Jag har en Ferm som fungerar bra förutom att den har börjat vibrera på sistone.

Håller med Wolverine.. man behöver inte hålla på många dagar för å nöta sönder 4 dremel kopior.. dom går åt som smör i solsken:). Rusta vill inte byta ut dom mer efter 4 gånger heller.. hehe

men är du inte för noga när du ska gravera eller modda, och inte moddar överdrivet mycket så kan en kopia räcka

Visa signatur
Permalänk

jag köpte en sån där från clasohlson nu i helgen.
Har provat gravera litet å slipat..
Tycker den funkar bra iaf.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av millepromille
Håller med Wolverine.. man behöver inte hålla på många dagar för å nöta sönder 4 dremel kopior.. dom går åt som smör i solsken:). Rusta vill inte byta ut dom mer efter 4 gånger heller.. hehe

men är du inte för noga när du ska gravera eller modda, och inte moddar överdrivet mycket så kan en kopia räcka

Finns ju alltid Garanti.
Köp en på rusta för 149:- + olika tillbehör, Går den sönder efter nån dag är det ju bara att vandra in med kvittot och hämta en ny.

Permalänk
Medlem

va på classe för nån timme sen innan dom stängde å kände på das orginal.. Fan vilken kvalitet. Känns robustare å mer balanserad. Typ mer gjord för att användas. Har själv förbrukat en kopia från ÖB å nu har jag en kopia från classe istället. Är nöjd med den det lilla jag använder den. Har ju aldrig provat en äkta än så länge men skulle kunna tänka mig att det är lite mer kvalitetskänsla i dom..

Visa signatur

laptop - Compaq 615
foto - Nikon D3000 + 18-105
Bloggen med lite foton och skitsnack

Permalänk
Medlem

Jag har en bruksbo från rusta. Den ser precis likadan ut som den på clasohlsson som dj_labbo nämnde. Måste vara samma tillverkare.

Den har dock gått sönder lite i chucken, det fanns en liten knapp man tryckte in för att låsa läget så att man kan öppna chucken. Den har lossnat, så jag måste sticka in något i hålet så att den låser för att kunna byta slipstift.

Annars funkar den fint. Paketet på classe var ju ganska prisvärt, fint att man får med en böjlig axel också.

Permalänk
Proffsmoddare

Jag lovar er att om ni fick en äkta Dremel i ena näven och en kopia i andra skulle ni ta den Äkta i 100% av fallen. Som Danneboy sa så är det en otrolig skillnad i kvalitetskänslan. När man använder en riktig Dremel känner man direkt varför den kostar mer. Personligen anser jag att man ska köpa kvalitet om man kan för det lönar sig i längden. Visst kan en kopia funka fint ett tag men äkta blir den aldrig

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk

det e sant det wolv säger fick en erginal till födelsedagen i november och känslan e oöverträffad

Visa signatur

"Ta 1x kedja surrad runt 2 individers fötter, 2x dremel och 1x bord + massa prylar släng in ett par skruvade hjärnor och whooops så har vi Wolverin och Mig fastkedjade på DH.." Citat - GoTall

Permalänk

Ta gärna en titt på Black & Deckers variant. Har haft min i snart 2 år och den funkar riktigt bra. Även om den inte används just varje dag så är den nog bland dom stabilaste köpen jag gjort under mina 26 år.

Black & Decker maskinen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LäskigaBosse
Ta gärna en titt på Black & Deckers variant. Har haft min i snart 2 år och den funkar riktigt bra. Även om den inte används just varje dag så är den nog bland dom stabilaste köpen jag gjort under mina 26 år.

Black & Decker maskinen

Vet du om man kan köpa böjlig axel till den? och hur mycke kostar den??

Jag ska iallafall köpa en dremel i mellandagarna, sen är det ultimate modding som gäller....:rolleyes:
Kan äter upp rästerna från julbordet... NEJ!, fan va ballt, man kan ju använda benen från revbenspjällen och gravera in saker i dom. Nej nu ska jag sätta på mig kläder och gå till plugget.. ha det allihoppa...

Visa signatur

Sist jag var aktiv här var nedan min setup, nu vet jag inte ens vad jag har för hårdvara under mina händer...

|AMD Athlon 3800+ Dual Core|DFI Lanparty Ultra-D Nf4|2048 mb Ram|DiamondMax160 gb 7200rpm|Tagan 2force 430w|Thermaltake Tsunami <---- Till salu!! |XFX 7800 GT 256mb |

Permalänk
Medlem

Jag har CO/Tech eller vad den nu heter ifrån clas ohlson, men det är mest för att jag är snål
Har känt på orginalet och den är solklart mycket bättre. Dock funkar classes om man bara ska använda den sällan.

Permalänk
Medlem

Shit, alla snackar om att gravera och köpa en dremel.
Man blir så jäkla sugen, tror fan jag sticker till classe och köper mig en, kosta vad kosta jag skall ha en och testa på.

Permalänk

Allt beror ju på hur mycket man tänker använda den. Om det är mer än några gånger i månaden när man har tid ska man definitivt köpa kvalitetsgrejer.

Visa signatur

Gå absolut inte in här -> http://piv.pivpiv.dk
Citera om du svarar på nån annans inlägg!
http://google.istheshit.net/images/qdnuljog.gif

Permalänk
Medlem

Jag var inne på vår lokala järnhandelsbutik, kikade lite på en black n decker... 599kr då med lite stift å smågrejer, fast tyvärr inte med de större tillbehören såsom den böjliga axeln.. vilket var lite trist... och förstår inte varför det aldrig ingår en borrchuck ??

ni som graverar seriöst bör väl använda den böjliga axeln för blir ju tungt å hålla den maskinen ju, hehe... eller så är jag bara väldigt svag..

-ingen verkar tänka på varvtal å sånt, med andra ord är de inte så viktigt?

-funderar på skriva ner den black n deckern på önskelistan.. inte så pigg på att behöva åka och byta maskin på garanti som en annan jojjo, bensin kostar det också..

men men, ska följa tråden lite till ifall nån hinner tipsa om en annan märkesmaskin...

Visa signatur

e7200, gigabyte gefore9600gt passiv, gigabyte ep35-ds4, 2x2gb corsair budget pc6400, xp pro. corsair 650w,

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UberZeta
Jag var inne på vår lokala järnhandelsbutik, kikade lite på en black n decker... 599kr då med lite stift å smågrejer, fast tyvärr inte med de större tillbehören såsom den böjliga axeln.. vilket var lite trist... och förstår inte varför det aldrig ingår en borrchuck ??

ni som graverar seriöst bör väl använda den böjliga axeln för blir ju tungt å hålla den maskinen ju, hehe... eller så är jag bara väldigt svag..

-ingen verkar tänka på varvtal å sånt, med andra ord är de inte så viktigt?

-funderar på skriva ner den black n deckern på önskelistan.. inte så pigg på att behöva åka och byta maskin på garanti som en annan jojjo, bensin kostar det också..

men men, ska följa tråden lite till ifall nån hinner tipsa om en annan märkesmaskin...

Orginaldremeln är fortfarande bäst

MultiPro 300JD
Art nr: 30-9119
http://www.clasohlson.se/

Bättre paket går inte att hitta, ok den är 200:- dyrare än Black n deckern men då får du den böjbara axeln med.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk

Ja har en fråga till er som har köpt Co/Tech kopian , Följer det med några gravyrstift eller måste man köpa dom separat ?

Visa signatur

Ät bly , men glöm inte att tugga

Permalänk
Medlem

Hade en 30-8758 (Classe) Co/Tech.

Gillar den inte för 5 öre.

+ billig
+ Garantin täkte när den pajade
+ Många tillbehör (men dåliga)

- Den blir varm som ett ass och går knappt att hålla
- Tillbehören är dåliga rent av farliga, testade ett kapblad och det sa "smack" och sedan träffade halva bladet mig och jag kan säga att det blir ganska regäla märken efter dom
- Den gick sönder efter ~10 gravyer(var av ~5 på metall)

Slutsatsen blir, köp en riktig dremel du kommer nog gilla den bättre.
Ska fö. skaffa mig en riktig dremel efter jul. ^^

EDIT: Det följer med 2 gravyr stifft till Co/techen om jag inte mins fel.

Visa signatur

Zadazi - Citera mig om du vill att jag ska komma ihåg att svara. :P

Permalänk
Medlem

Någon som har testat denna Power Craft eller vet om den är något bra? den var rätt billig på EKO.

http://www.ekostormarknad.se/download/11-269-24.pdf

Permalänk
Medlem

är det verkligen en riktigt äkta dremel på clas ohlsson?
helt skumt att de finns äkta saker där...
-heter äkta dremlar "multipro..."?

lät ju änna billigt för att vara en äkta också för den delen....

Känns tryggare å köpa känt märke än dyra nästan äkta saker på halvseriösa ställen.. hehe... fast clas ohlsson kanske inte ska jämföras med jula och öb som jag gör..

Visa signatur

e7200, gigabyte gefore9600gt passiv, gigabyte ep35-ds4, 2x2gb corsair budget pc6400, xp pro. corsair 650w,

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [WP@]Wolverine
Jag lovar er att om ni fick en äkta Dremel i ena näven och en kopia i andra skulle ni ta den Äkta i 100% av fallen. Som Danneboy sa så är det en otrolig skillnad i kvalitetskänslan. När man använder en riktig Dremel känner man direkt varför den kostar mer. Personligen anser jag att man ska köpa kvalitet om man kan för det lönar sig i längden. Visst kan en kopia funka fint ett tag men äkta blir den aldrig

Håller med fullständigt... Jag hade en "Powercraft" (Blaze84!) som jag köpte på Ullared för 149 spänn, och visst, den funkade bra för den lilla summan, men den var tung, vibrerade kraftigt, blev stekhet efter en stund (förlorade också kraft pga detta) och man hade ett ganska dåligt grepp om den när man arbetade. Skulle tro att dessa egenskaper finns hos de flesta budgetmodeller som säljs. Den "Äkta"varan har inga av dessa egenskaper och känns dessutom snäppet starkare när t.ex. skär i plåt och dylikt. Jag kan mycket varmt rekommendera den som Wolverine länkar till ovan. Om du dessutom köper till ett CO tillbehörskit (som faktiskt funkar skitbra) så klarar du dig ett bra tag.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem

sitter och bläddrar på clasohlsson och ser några tillbehörskit såsett, men dum som jag är kan jag inte luska ut vilken som är 'co'... hehe

kortfattat: är det en äkta äkta dremel?
-tror ni man ska vara nöjd över priset eller kan man tänkas hitta
nån modell vassare till samma pris i en annan butik?

Visa signatur

e7200, gigabyte gefore9600gt passiv, gigabyte ep35-ds4, 2x2gb corsair budget pc6400, xp pro. corsair 650w,