Vilka tomma skivor funkar bäst med Gamecube?

Permalänk
Medlem

Vilka tomma skivor funkar bäst med Gamecube?

Hejsan

Jag sitter just nu i ett litet dilema, det är så här att jag har rätt så nyligen chipat mitt gamecube för att kunna spela upp regionsfria/hombrew spel,apps och dyl. Dock så hackar det krafitgt i vissa situationer och ibland går det inte att läsa skivan alls.

Har testat med olika dvd brännar program

* Alcohol 120%, img burn, Nero

Och med 2 olika skiv märken

* Verbatim och Något budget noname märke, Verbatim funkar klart bäst men det finns fortfarande ställen där det står stilla i 1min innan det fortsätter.

Kan det vara min brännare som är kass? Bränner med min bärbara dator (acer 5024wlmi)? Eller gillar inte gamecube dvd-r lika mycket som dvd+r? Om ni har fått igång alla eran mjukvara utan problem med någon speciel skiv märka så berätta gärna.

Mvh

Karim

Permalänk
Medlem

Har haft väldigt blandade resultat med min viperchippade gamecube. Men bäst resultat fick jag när jag brände i 4x på platinum dvd-r media. Provade även med verbatim dvd(+ & -)r men hade stora synkroniseringsproblem med dessa. Provade även med hyundai mini dvd-r men dessa fungerade horribelt.
Jag har även provat att vrida upp styrkan på lasern en gnutta men det gav sämre resultat. Som sagt väldigt blandat resultat men det kan ju variera rätt kraftigt mellan olika GC hårdvaru-revisioner.

Visa signatur

Also found as @piteball@mastodon.rockhost.se
XCP-ng Node - Dell PowerEdge R720xd, Xeon E5-2690, 272GB, 3TB SSD, Nvidia Tesla P4
XCP-ng Node - Dell PowerEdge R720xd, Xeon E5-2697v2, 256GB, 2TB SSD
Xpenology Storage - SuperMicro X10SLL-F/SC825TQ, Xeon E3-1231 v3, 16GB, 90TB HDD
Xpenology Backup - Dell PowerEdge R230, Xeon E3-1220v6, 16GB, 12TB HDD

Permalänk
Medlem

Ett tips, hör med dom på http://www.swemods.com. Dom har nog svaret, Skriv vad det är för chip till dom etc.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Och det är ett stort plus om du även berättar för dem vilken GC-revision du har. Om du har viper-chip så ser du revisionsnumret uppe i ena hörnet i GUI:t.

Visa signatur

Also found as @piteball@mastodon.rockhost.se
XCP-ng Node - Dell PowerEdge R720xd, Xeon E5-2690, 272GB, 3TB SSD, Nvidia Tesla P4
XCP-ng Node - Dell PowerEdge R720xd, Xeon E5-2697v2, 256GB, 2TB SSD
Xpenology Storage - SuperMicro X10SLL-F/SC825TQ, Xeon E3-1231 v3, 16GB, 90TB HDD
Xpenology Backup - Dell PowerEdge R230, Xeon E3-1220v6, 16GB, 12TB HDD

Permalänk
Geeks
SweClockers

Tråden ligger farligt nära §7, så håll er i skinnet nu.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem

Ska ta och skicka iväg ett mail eller så, tackar!