Steam vill inte logga in mig ?

Permalänk

Steam vill inte logga in mig ?

Har installerat Steam med counter-strike. Alltså så den installerar båda samtidigt. Går smidigt och steam uppdaterar sig etc.

Men sen när jag skrivit in mitt inloggning namn och lösenord så vill den inte logga in.

Får ett meddelande som säger:

"Could not connect to Steam network.
This could be due a problem with your Internet connection, or with the Steam network. Please visit www.steampowered.com for more info"

Har testat formatera datorn det hjälpte inte. Min bror kan sitta och lira från sin dator så det är inget med mitt internet.

Har testat med 2 olika konton, får exakt samma svar.

Någon som vet vad som orsakar detta?
Har inte öppnat några portar, men det är för jag kör DMZ så alla är redan öppna.

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem

Kollat så att inte mjukvarubrandväggen (om du har någon) blockar ?

Permalänk

nope har ingen sådan. Har även testat stänga av antiviruset för den kan böka ibland.

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk

Låter precis som hur det är för mig när jag försöker starta steam med peerguardian igång.
Nu kan ju detta inte vara ditt problem eftersom du provat formatera.

Annars läre det väl vara windowsbrandväggen eller någon konstig inställning?

Visa signatur

Procrastinators; rulers of tomorrow.
Klicketh!

Permalänk
Avstängd

Om du ger mig ditt Account namn och pass så kan jag se om de fungerar i mitt steam..

Visa signatur

AMD Ahtlon 64 3800+ , ATI x1600XT 256mb , 1gb crossair, 250gb

Permalänk

windows brandväggen är av så kan ej vara den.

Jaake, sure

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk

Förlåt för OT, men då jag har en jävla massa problem med stängda portar och så, så undrar jag om du skulle kunna berätta vad DMZ är för något?

Permalänk
Medlem

Re: Steam vill inte logga in mig ?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av biohazard
Har installerat Steam med counter-strike. Alltså så den installerar båda samtidigt. Går smidigt och steam uppdaterar sig etc.

Men sen när jag skrivit in mitt inloggning namn och lösenord så vill den inte logga in.

Får ett meddelande som säger:

"Could not connect to Steam network.
This could be due a problem with your Internet connection, or with the Steam network. Please visit www.steampowered.com for more info"

Har testat formatera datorn det hjälpte inte. Min bror kan sitta och lira från sin dator så det är inget med mitt internet.

Har testat med 2 olika konton, får exakt samma svar.

Någon som vet vad som orsakar detta?
Har inte öppnat några portar, men det är för jag kör DMZ så alla är redan öppna.

Stäng av DMZ och testa logga in. Dom har nog uppdaterat något för att när man har DMZ på sin dator så loggar inte Steam in alltid. Stäng av DMZ, logga in på Steam och sen kan du sätta DMZ igen.. Nästa gång det inte loggar in (det funkade för mig rätt länge där) så stänger du bara DMZ och gör samma sak igen..
Taskigt att du gick så långt att du formaterade... Jag drog fram laptopen och installerade Steam och testade där. Då funkade det ju såklart där.. Då blev jag verkligen sur

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Åkerström
Förlåt för OT, men då jag har en jävla massa problem med stängda portar och så, så undrar jag om du skulle kunna berätta vad DMZ är för något?

Nån får gärna rätta mig om jag har fel men:
Du sätter DMZ på din dator. Du startar Dc++ och vill vara active user. Så fyller du bara i din ip och skriver in nån port (eller olika) i dom rutorna bredvid. Då öppnas dom direkt till din dator så att du blir active på ditt Dc.. Vad du än vill göra med portar så öppnas dom automatiskt när dom behövs.
Kan oxå vara så att dom är öppna hela tiden? Det vet jag inte säkert...

Edit: Btw, DMZ sätter du på din dator i routern. I min D-link så är det Advanced -> DMZ -> fylla i ip -> trycka i enabled och Apply..

Permalänk
Medlem

jag har samma problem hos min far, för ca 3 veckor sedan så funka mitt steam på min data(stationär). installerade sedan steam på min farsans bärbara men där blev det fel när vi skulle spela cs samtidigt. CS hoppade ur efter 20 sek när man kommit in på servern! då konfigurerade ja nätverket på den datan(farsans bärbara) och då funka det på den. när jag gick gör att sätta mig vid min data igen så hade ett felmeddelande kommit upp, "Could not connect to steam network...", det måste ha vart nått med nätverket som gjort att inte mitt steam funka. felet är fortfarande kvar

Visa signatur

Tjeeeeeeenare mannen!