Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00

Konstiga ljud från min mus till mina hörlurar.

Permalänk
Medlem

Konstiga ljud från min mus till mina hörlurar.

Sitter här och spelar och märker till min förvåning hur jag hör varje rörelse min mutta gör. Detta i form av små elektroniska störningar. Verkligen jobbigt nu när jag upptäckt och lägger märke till det hela tiden.

En polare har råkat ut för samma sak, men han kommer inte ihåg hur han löste det.

Någon annan som har råkat ut för samma problem samt kommer ihåg hur (om) lösningen såg ut?

Visa signatur

| Grundare och ägare av Netx - För dig |

Permalänk

Re: Konstiga ljud från min mus till mina hörlurar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dwarfen
Sitter här och spelar och märker till min förvåning hur jag hör varje rörelse min mutta gör. Detta i form av små elektroniska störningar. Verkligen jobbigt nu när jag upptäckt och lägger märke till det hela tiden.

En polare har råkat ut för samma sak, men han kommer inte ihåg hur han löste det.

Någon annan som har råkat ut för samma problem samt kommer ihåg hur (om) lösningen såg ut?

Har du volymreglering på dina hörlurars sladd?
Jag hörde dessa störningar innan jag köpte en volymregleringsskarvkabel på claseohlson.
Då försvann detta.
Annars vet jag inte.
Du kanske har klockat din USB port till 500hz??

andreas

Permalänk
Medlem

stäng av alla volymkontroller du inte använder.. t ex line in, mikrofon osv, det hjälpte då för mig.

Visa signatur

patrikphoto.se
pojkar spelar fotboll, män åker skateboard.

Permalänk
Medlem

Usb används inte för någon av funktionerna.
Och ljudet fungerande perfekt tills igår typ.

Visa signatur

| Grundare och ägare av Netx - För dig |

Permalänk
Medlem

Har det verkligen med musen att göra? Eller ändras ljudet beroende på vad som visas på skärmen? För ibland får jag störningar av grafikkortet och dom varierar beroende på vilka färger som visas verkar det som.

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk

Har du integrerat ljudkort? ett integrerat ljudkort har offtast kassa filter etc så alla ljud/störningar från tex usb, cd-rom etc hörs även i ljudutgången.