Permalänk
Medlem

Luftflöde saknas!

Tjenare

Har Zalman Vattenkylning Reserator1 Plus och Zalmans kylfläns för Norrbryggan, den enda fläkten jag har i chassit är den från nättagget som blåser ned i chassit.

Burken hänger sig ganska ofta fast CPU ligger på 40C på load!
Jag läste på en hemsida att det skulle uppstå prblem om man inte hade tillräckligt med luftflöde i chassit.

Borde det inte räcka med en fläkt som flyttar runt luften, eller skall jag sätta in en 120 intags fläkt i fronten på burken så jag får in lite frisk luft med?

Har Chassit: Thermaltake Tsunami Dreams....

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Medlem

Har du plats till en 120'a i fronten, kan du klart stoppa in det... misstänker att din psu fläkt inte blåser, utan suger... bra lösning, då det transporterar ut varmluften från cpu'n.

B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Ja jag har plats för en 120 där fram, ok då tackar jag för det!

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser