Behöver ett nytt nätagg till Compaq Presario 8000.

Permalänk
Medlem

Behöver ett nytt nätagg till Compaq Presario 8000.

Nätagget på min Compaq Presario 8070EA har dött, så jag ringde till ET nordic som har hand om försäljning av compaq reservdelar och fick reda på att ett agg kostar 733:- utan moms och frakt.

Och kablarna i 24pins kontakten är ju omkastade så dom stämmer inte överens med ATX standarden.

Kan någon som har ett compaq nätagg med Art nr: 243890-001 eller 244166-001 mäta upp spänningarna i kontakten? Detta är tillför att jag ska kunna göra en adapter.

Visa signatur

| AMD R9 5950X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | Nvidia 5080 FE | 32GB DDR4 | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

Hej!
Jag har ett agg som lever men vars fläkt låter som en hel kör av ungdomar i målbrottet.
Jag har tyvärr inte någon multimeter (skall köpas) men du kan få låna mitt agg och mäte på det.
Jag vill också ha en adapter, vi kanske kan göra varsin ihop?

Jag bor i Göteborg, var bor du?

Visa signatur

John

Permalänk
Medlem

8070ea? är det en p4 1,7 willamette i den? har för mig att brorsans compaq heter 8070ea.. har dock ingen multimeter att mäta agget med.

Visa signatur

||Fractal Design Define r4||Intel i7 4770K @ 4200mhz||Sapphire Radeon R9 290 + Gigabyte windforce R9 290 Crossfire ||Cooler master hyper 212 evo||MSI Z87-G45 GAMING ||Crucial Ballistix Sport 16GB 1600MHz||OCZ arc100 240gb||Seagate Barracuda 7200 1tb||Evga supernova g2 850w||

Permalänk
Medlem

Du kan kolla vad agget har för reservdelsnummer. Det står på etiketten på agget.
Med det kan du få fram dess egenskaper genom att slå upp det på HPs sida (inte så lätt) eller hos någon återförsäljare (lättare).

Visa signatur

John

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nin75
Du kan kolla vad agget har för reservdelsnummer. Det står på etiketten på agget.
Med det kan du få fram dess egenskaper genom att slå upp det på HPs sida (inte så lätt) eller hos någon återförsäljare (lättare).

Beställde ett nytt reservdels agg ifrån eet nordic, ~950:-. Kan man verkligen få fram atx kontaktens "pinout" på hp sida? Tvivlar på det.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av R_fused
8070ea? är det en p4 1,7 willamette i den? har för mig att brorsans compaq heter 8070ea.. har dock ingen multimeter att mäta agget med.

Jepps p4 1.7 stämmer bra. Det löste sig dock nu. Men skulle vara trevligt endå och veta pinout så man i framtiden kan tillverka adapter.

Visa signatur

| AMD R9 5950X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | Nvidia 5080 FE | 32GB DDR4 | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

Jag läste nog inte ordentligt R_fuseds inlägg såg jag...
Jag hamnade i spåret att han ville ha reda på vad det var för ett nätagg han hade och det kan man få fram genom att kika på aggets nummer och på så sätt få fram om det var samma.

HP/Compaq är inte så tillmötesgående att de ställer upp med en pin-lista, tyvärr.

Visa signatur

John

Permalänk

kan bara säga att compaq kör med standad i bland har satt i ett q-tec i en 5000 tror ja.. funkar iaf kolla om de e standad eller inte.. oftast så behöver man bara kolla på ett atx agg och sen jämför vilka kablar (färgen på kablen) som sitter var.. så kunde ja få in de iaf.. fast att ja hade en extra orange kabel i samma pin som de satt 1 i redan..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Bra att det löste sig, men 950:- för ett sådant nätagg vet jag inte om jag skulle betalat, det är väl på 250w bara, plus att det inte går att använda till någon annan dator...
Men om alternativet hade varit att slänga resten av datorn så kanske...

Visa signatur

||Fractal Design Define r4||Intel i7 4770K @ 4200mhz||Sapphire Radeon R9 290 + Gigabyte windforce R9 290 Crossfire ||Cooler master hyper 212 evo||MSI Z87-G45 GAMING ||Crucial Ballistix Sport 16GB 1600MHz||OCZ arc100 240gb||Seagate Barracuda 7200 1tb||Evga supernova g2 850w||

Permalänk
Medlem

Jag köpte ett Blue Storm agg för att ersätta och där var alla färgerna extremt olika i varje fall...
Behöver nog mäta upp det, men det är inte värt tiden för mig.

Trevlig helg

Visa signatur

John

Permalänk

jag skulle gärna sett en simpel faq om dell´s och compaq´s nätagg om de kör med standad... så som en 4550 om det är standad och compaq 5000 om det är standad.. skulle ju bli mkt bra och alla skulle glädjas av det.. bra att de löste sig dock..

snyftar på mina 7 compaq burkar ja slängde i sommras jävla icke standad och en burk som bara startar när den känner för det...

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

nja snyfta över en compaq ska det mycket till innan man gör...

Visa signatur

Permalänk

jo men om bara de funkar så kunde man sålt de te kompisar som surf datorer...hade sönder en prolle nyss

Visa signatur

I am Extrazz.