Kan ej installera program, snälla..

Permalänk
Medlem

Kan ej installera program, snälla..

Jag skall till och installera en Office CD som jag fått, och då får jag meddelandet "Installationspaketet kunde inte öppnas. Kontakta programvaruförsäljaren för att bekräfta att det är ett giltigt paket för Windovs Installer"

Jag provade sedan att installera programmet på en väns dator som också har en ny XP utrustad burk, och där gick det perfekt! Det här är en sådan här lånad disk ifrån ett utbildningsinstitut, och ifall jag tvingas köpa programmet så blir det ju mycket dyrare förstås..

Permalänk
Medlem

alltså den kolla upp den på nätet?

dra ut nätverkskabeln då och testa

Permalänk
Medlem

Vad menar du?

Permalänk
Medlem

om den säger att den kanske inte är giltig så måste den ju ha kollat upp d nånstans?

lr nä det kankse är bara att den e kass cd :S

vilken version är det o vilken version av windows har du

Permalänk
Medlem

Jo, den ska alltså funka men det gör den inte ialla fall. Jag har en ny dator med XP och med i princip samma program i övrigt som en bekant. På hans dator funkar den men inte på min, förstår inte varför. Hört med filialen och dom säger också att den ska funka och det gör den ju också, men det är alltså något i min dator som strular men vet inte vad..

Permalänk
Medlem

är det office 2003?

Permalänk
Medlem

Det heter Office 2000

Permalänk
Visa signatur

Beauty is in the eye of the beholder.
DI, din portal till musik.
Mitt galleri

Permalänk
Medlem

Marzocchi05

Tackar, men det gick inte att installera ändå(Office alltså), tog hem det där paketet dock. Vet inte vad det kan vara för nåt som inte funkar, risken är väl att det inte går att installera programmet även fast jag köper ett nytt, men då borde det ju funka ialla fall på nåt sätt. Kan det vara skillnad på olika XP versioner möjligtvis?

Permalänk

Har jag svårt att tänka mig. Har du Service Pack 2 installerat?

Edit: Hittade följande, kanske ger något.

http://support.microsoft.com/kb/236597/sv

Visa signatur

Beauty is in the eye of the beholder.
DI, din portal till musik.
Mitt galleri

Permalänk
Medlem

Tack.

Sådär, nu tror jag att jag funnit Windows installer mappen, det står att den heter "Prefetch", inga filer går ju att klicka på men det står i länken att man ska ta bort den ikonen som är synonym med, såhär står det: MSI-filen för den version av Office som du försöker installera. Antar då att det är Setuppro.exe, för det hette den filen som jag klickade på när jag skulle installera Office men inte lyckades. Tror ni att det är farligt att ta bort den(?) och hur vet jag egentligen att det är en MSI-fil som dom säger? För pf- fil står det ju nämligen..