Permalänk

läs mina tidigare posts i den här tråden så hittar ni en tråd på officiella forumet om hur man enchantar. Bäst är ju att låta en expert fixa det åt en.

Ghostgate ligger mitt på ön så att säga. Söder om vulkanen.

Visa signatur

Bloggen för dig med sjuk/egendomlig humor:
http://www.colinzeal.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Chaos... Daedric katana... VAR!?!?!?!

Fick den då jag dödade en Dremora Lord tror jag det var.

Permalänk
Permalänk

Redemp:
WHOAH!!
Thanks!!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Redemp:
Ahh fan vad bra jag har letat efter en bättre karta, tackar

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
VR-fantast

Jag börjar tröttna lite på spelet... bara för det är för lätt
Jag är guildmaster i Fightersguild nu, är en Level 24 custom redguard med 100 i nästan 4 stats och har högt i massvis med skills o bra equipment

Ett exempel på min kraft är väl när jag gick runt i bergen nordöst om Suran.
Jag mötte en orc som kallade sig Umbra, efter hans vapen. Han sa att han hade dödat hundratals daedras som attackerat byar, han har varit den som brännt byar, och den som släckt dom och att han var arg på gudarna för att dom inte hade gjort någon i världen som var kraftigare än honom. Hans högsta önskan var att dö i strid.

Sagt och gjort, jag tar på mig Sujamma Potion(förresten, jag tror inte ens jag tog sujamma potion) och Adrenaline Rush = 200str och äcklig speed och hp, jag drar upp min Daedric Dai-Katana och bokstavligen haglar honom med slag. Han dör och jag får Umbras sword, ett kraftigt svärd (inte som daedric, men säkert ebony class) som är väldigt snyggt och skimrar i lila. Den har Soultrap 120 secs on target med många charges ...

hur som helst, jag dödade ett av spelets kraftigaste fiender utan några större problem och det känns lite väl lätt

Och han var ingen Hoax för jag har då inte mött nån annan fiende som klarat av nära 20 slag av mitt vapen

Permalänk
Avstängd

Ska sitta ner och fixxa en egen ö när jag fått nytt graffekort, sen fixar man bara en spell så man kan komma dit närsomhelst Bamse hus, sen är det bara att köra ut lite monster och annat att slå på

Permalänk
VR-fantast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bleet
Ska sitta ner och fixxa en egen ö när jag fått nytt graffekort, sen fixar man bara en spell så man kan komma dit närsomhelst Bamse hus, sen är det bara att köra ut lite monster och annat att slå på

Båda sakerna är lätta att göra
Ön tar ingen tid alls, och spellsen kallas Mark och Recall ...

Permalänk
Medlem

Re: Morrowind

Citat:

Ursprungligen inskrivet av VuRRe
nån som har kört spelet än?
sitter och packar upp nu och är ganska "hypad"
vad tycker ni om det hittils isf.

Ja jag har haft det i 2 veckor nu

Permalänk

måste man ha cd2 för att installera,spela det??

Visa signatur

Lingonmannen

Permalänk

nhalldin var hitta du bokaffären för att bli guildmaster i fighters hittar det inte i vivec sökt egenom alla hus 2ggr hittat en annan bokaffär dock...

Permalänk
Gäst

Hjäääääälp!

Jag håller på med uppdraget som skall göra mig till Guildmaster över fighters Guild.
jag skall döda en viss "Master Thief".
Han är i "Simine ngnting's Bookstore" - Var finns den?
Jag har letat runt i Vivec i en timme nu........Kan inte hitta den.......har sökt överallt...... Var är den!?
Ngn som vet?

Kom igen!!
är det inte någon där ute som kan besvara min fråga?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ABTMUK
Hjäääääälp!

Jag håller på med uppdraget som skall göra mig till Guildmaster över fighters Guild.
jag skall döda en viss "Master Thief".
Han är i "Simine ngnting's Bookstore" - Var finns den?
Jag har letat runt i Vivec i en timme nu........Kan inte hitta den.......har sökt överallt...... Var är den!?
Ngn som vet?

Kom igen!!
är det inte någon där ute som kan besvara min fråga?

Kolla i foreign quarter canalworks (sp?), där finns en bookstore och i bak finns det två tjuvar bakom en låst dörr.

Visa signatur

Je suis Napoleon!
Heh-heh-heh. No, seriously, I'm not.

Permalänk

jag har samma uppdrag ABTMUK o jag hittar inte heller den där...

Permalänk

Har ni frågat efter "services"? Eller kanske t o m "Simine ngnting's Bookstore"???
Det står väl om den är på Foreign Quarters eller nån annanstans..
???

Visa signatur

Permalänk

det är den i canalworks som är riktig men hur fan ska min orc kunna gå egenom en dörr med ett lock på 65 har tränat honom till 30

Permalänk
Medlem

Hur f**n kommer man till Valdera och vart f**n ligger det.....har letat som en tok !!!

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 9800X3D | Gigabyte X870 Aorus Elite Wifi7 ICE | NZXT Kraken Elite RGB V2 240mm | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte GeForce RTX 5080 16GB Aero OC | Fractal Design North Chalk White TG | LG C4 42" | Razer Naga Pro | Logitech G915 TKL | Razer Nommo Chroma | Astro A50 | MSI GS65 Stealth Thin GTX 1070 MQ

Permalänk
Avstängd

Jag förstår inte hur ni kan ha så lätt med spelet, jag hittar inga bra saker och mina chars blir alltid helt värdelösa.
Går aldrig upp i levels osv...

Ingen som har lite tips på vilken race/class man ska välja för att få en bra start?

Visa signatur

[size="1"]Open the gate and let me follow the uncarven path.
System: EPoX 8K3A - Duron 1000mhz - Alpha PAL8045T - 512DDR Samsung - Geforce2 MX-400 med sexig zalmanfläns.[/size]

Permalänk
Medlem

Angående att spelet är för lätt så ska det finnas en plugin som går det svårare genom att öka hp och styrka hos alla monster...ska se ifall jag kan leta fram den...blir den då jag kommit till lvl 20...annars så är det inte så svårt och skapa egna high lvl monsters...jag ska skapa ett helt gäng Deadra som är mycket svåra att klara av...

men som sagt det är lite för lätt...hittar man uber vapen och rustning tidigt så är det hur lätt som helst..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [WSL]Cequence
Hur f**n kommer man till Valdera och vart f**n ligger det.....har letat som en tok !!!

http://www.elderscrolls.net/es/maps/morrowmap.jpg

Permalänk
VR-fantast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chaos
Angående att spelet är för lätt så ska det finnas en plugin som går det svårare genom att öka hp och styrka hos alla monster...ska se ifall jag kan leta fram den...blir den då jag kommit till lvl 20...annars så är det inte så svårt och skapa egna high lvl monsters...jag ska skapa ett helt gäng Deadra som är mycket svåra att klara av...

men som sagt det är lite för lätt...hittar man uber vapen och rustning tidigt så är det hur lätt som helst..

Ja snälla... leta fram den!!

Permalänk
Medlem

Fan jag har aldrig tid att spela!"#!£@$@

Är det inte jobb så är det flickvän och är det inget av dem så sover jag

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Medlem

Här är pluginen som gör det svårare.

Title: Difficulty Modification
Creator: Swampthing
Description:
Here's a plugin that modifies the general difficulty of the game. ALL non leveled creatures were modified and should be tougher now, ESPECIALLY Daedra and guards.

Not giving any more info than this as it should be a surprise, just be prepared for tougher fights. Looking at modifying the leveled npc's next.

http://www.rpgplanet.com/morrowind/mods/creatures.esp

Permalänk
Medlem

Ni har la tankat ner Topless modden

Permalänk
VR-fantast

Chaos : thx... ska testa när jag har tid

Permalänk

Länk till topless modden??

[WSL]Cequence:
Valdera? Säker på att du inte menar Caldera?? Det stället ligger nott om Balmora, eller du kanske tror att det heter Valmora?!?!

nicke-man:
Läs mina 2 första posts (långa) i den här tråden så får du några tips om hur du levellar snabbt o vilken snubbe du ska ha.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Topless:
http://www.autumnsbreeze.com/users/aonline/
Gå in på "Mods/Plugins" och titta längst ner...

Jag hittade länken på Morrowind forumet om ni undrar

Permalänk

"Guardsex lets the player offer sex to guards for a reduction in fine."
:D:D:D

"Strip Combat gives characters a chance to knock off armor and strip off clothes during combat."
Bra idé!

Visa signatur

Permalänk
VR-fantast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lingonmannen
måste man ha cd2 för att installera,spela det??

ingadera

Permalänk
Medlem

Orkade inte kolla igen hela tråden så detta kanske redan står.
Precis utanför borgen i Ebonhart under vattnet (i vallgraven typ ). Finns en grott ingång. I den finns en väldigt elak f.d legionär ( dryg som fan att ta död på men jag är iof bara lvl 16, han attackerar dig när du möter honom ). Iaf han har en magisk platemail som är värd 190000 och ett demon svärd värt 10000.

Visa signatur

"I don't have time to waste. I'm busy cultivating useless good taste" - helmet
Bärbar: Amilo Si1520 | 1.83 Ghz core duo | 1024 MB DDR II (533) | 100 GB SATA | Intel GMA950 | 12" TFT | Ubuntu Edgy