Permalänk
Medlem

Ja har aldrig kört det är det inte som C&C typ?

Visa signatur

P4 3.0 HT | 200 GB | 1Gb DDR 400MHz | Radeon 9800 Pro
RIP Heather O'Rourke 1975-1988

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Reza
Ja har aldrig kört det är det inte som C&C typ?

... =/

www.elderscrolls.com

Permalänk
Medlem

Wow. Nu har denna tråden fått liiiite många inlägg =P. 104 sidor

Visa signatur

If it bleeds, we can kill it!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vicious
Wow. Nu har denna tråden fått liiiite många inlägg =P. 104 sidor

87 Sidor snarare

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM
martin.eksit. - EP 8RDA+ - XP2400+ - Prophet 9700 Pro - HyperX 512Mb - WDC 120Gb, SGB 120, 200 GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mattan_carpet
87 Sidor snarare

Nej 104.

Edit: Du har antagligen ändrat på antalet inlägg som ska visas per sida.

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 3600||16Gb ram@3GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av davidrone
Nej 104.

Edit: Du har antagligen ändrat på antalet inlägg som ska visas per sida.

No Shit, Sherry

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM
martin.eksit. - EP 8RDA+ - XP2400+ - Prophet 9700 Pro - HyperX 512Mb - WDC 120Gb, SGB 120, 200 GB

Permalänk
Medlem

Haha!

Ett uppdrag jag alltid stört mig på i Morrowind är ett uppdrag man får i Moonmoth Legion Fort (det utanför Ald'Ruhn, kanske är fel namn?). Man får i uppdrag att undersöka en eventuell smugglare (tror han smugglar dwemer-grejer, inte säker) som bor i ett hus mitt emot Ald Skar Inn. Jag går in, ser en kille bakom eldstaden och en jääävla massa krukor men inget av det han ska ha smugglat.. Har aldrig lyckats klara det uppdraget utan att taunta killen för att döda honom, man kommer dock vidare i Imperial Legion questen om man dödar honom men uppdragsgivaren blir lite syrak.. Ska det gå att klara det questet? Har försökt flera gånger, går med i Imperial Legion varje gång jag spelar en ny karaktär på morrowind.. Ofta i alla fall..

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Paa
Haha!

Ett uppdrag jag alltid stört mig på i Morrowind är ett uppdrag man får i Moonmoth Legion Fort (det utanför Ald'Ruhn, kanske är fel namn?). Man får i uppdrag att undersöka en eventuell smugglare (tror han smugglar dwemer-grejer, inte säker) som bor i ett hus mitt emot Ald Skar Inn. Jag går in, ser en kille bakom eldstaden och en jääävla massa krukor men inget av det han ska ha smugglat.. Har aldrig lyckats klara det uppdraget utan att taunta killen för att döda honom, man kommer dock vidare i Imperial Legion questen om man dödar honom men uppdragsgivaren blir lite syrak.. Ska det gå att klara det questet? Har försökt flera gånger, går med i Imperial Legion varje gång jag spelar en ny karaktär på morrowind.. Ofta i alla fall..

Leta lite till så hittar du smuggelgods gömt mellan krukorna på ett av borden Lättast att se om du hoppar upp och står ovanpå krukorna.

Permalänk
Medlem

Jag är i slutet och ska fimpa Dagoth, men kommer in in i hans ställe. Det är en stor jvla sten i vägen. Vet nån hur man kommer in?

Visa signatur

... typ 40'000 experiencepoäng

Permalänk

Exakt hur långt har du kommit? Vill helst inte avslöja för mycket...

Hur som helst så har jag aldrig sett någon sten, är du säker på att du går rätt väg?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tobiwan
Jag är i slutet och ska fimpa Dagoth, men kommer in in i hans ställe. Det är en stor jvla sten i vägen. Vet nån hur man kommer in?

Menar du ingången vid lavan? Leta efter en spak.

Permalänk
Avstängd

Är detta spelet online eller är det singelplayer? De säljer det för 99:- på Siba.. Köpvärt?

Permalänk

Mycket köpvärt!

Men det är bara singelspel

Permalänk
Avstängd

Då ska jag minsann köpa det på vägen hem idag..

Permalänk
Medlem

Mellan krukorna på bordet?? Jag tycker att jag har finkammat det där jävla huset varenda gång jag spelat det uppdraget utan att hittat nått..
Är nästan så jag ska springa dit och titta bara för det..

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Paa
Mellan krukorna på bordet?? Jag tycker att jag har finkammat det där jävla huset varenda gång jag spelat det uppdraget utan att hittat nått..
Är nästan så jag ska springa dit och titta bara för det..

Jag letade också rätt länge första gången, den är inte direkt lätt att se. Tror det var en dwemer tube eller något annat litet.

Permalänk
Avstängd

Hej,

Har nu köpt The Elder Scrolls 3 - Morrowind.
Men fick även med Elder Scrolls 3 - Tribunal..

Hur gör jag?

Är det 2 olika spel?

/Tommy

Permalänk
Medlem

Tommy, Tribunal är en expansion till Morrowind.. Du börjar med att installera Morrowind i önskad mapp, sen sätter du in Tribunalskivan och installerar det i samma mapp.
Skulle rekomendera att installera Tribunal men inte ha det igång om det är första gången du spelar av olika skäl. Eller inte installera Tribunal överhuvudtaget och patcha det till senaste versionen istället.
Vill du installera tribunal men inte spela med det kör du ikonen som hamnar på skrivbordet och går in på Data files när rutan dyker upp. Sen bockar du bara bort tribunal i Data filesrutan och trycker ok så är Tribunal inaktiverat. Du kan när som helst gå in där igen och bocka för samma tribunalruta för att återaktivera det.
En anledning till att jag inte rekomenderar tribunal i början är att det dyker upp en massa assassins hela tiden (vill inte avslöja för mycket) och är i början väldigt svåra, och deras armor ger alldeles för mycket pengar när du väl lyckas döda dem. Dessutom är huvudspelet (Morrowind) mycket roligare än Tribunal så jag skulle spela igenom det först innan jag börjar med Tribunal. Men det är ditt val inte mitt.. Det kanske tillochmed är som så att lönnmördarna har blivit nerfade i senare patchar, men jag har för mig att det inte är så.. ?

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!

Permalänk

Lönmördarna är fortfarande alldeles för svåra även efter den senaste patchen

Permalänk
Medlem

Rätt trist faktiskt.. Synd att deras armor är så svindyra också så man kan få multum för dem.. Men men.. Det är trots allt Morrowind som är det bra spelet.. Är inte mycket för expansionerna faktiskt..

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!

Permalänk

Snart borde denna Morrowind-modd vara klar: www.wizards-islands.com

(Har väntat på den över 1,5 år nu.)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pink Lemonade
Snart borde denna Morrowind-modd vara klar: www.wizards-islands.com

(Har väntat på den över 1,5 år nu.)

verkar ganska lovande. keep us posted.

Visa signatur

12:50. Press Return

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hägg
verkar ganska lovande. keep us posted.

Verkar vara klart till 95% nu. Release-datumet varierar från maj till juni så jag hoppas på att få se det inom ett par månader.

Permalänk
Medlem

Verkar vara en riktigt FET modd.. Hoppas den blir så bra som det verkar.. "Creature Riding!" coolt..

Edit: Jääklar vad ballt det verkar!!! Har kollat in lite bilder nu och det ser skitballt ut.. Läckert med nya texturer, ny arkitekt, monster med mera.. KOmmer bli riktigt coolt!

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

är det någon som provat häst-modden? "if horses were wishes" tror jag den hette...

Visa signatur

12:50. Press Return

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför folk har så svårt med det här spelet, det är ju lätt. Jag klara det för jätte länge sedan.

Pfft.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Morannon
Förstår inte varför folk har så svårt med det här spelet, det är ju lätt. Jag klara det för jätte länge sedan.

Pfft.

Jag klarade också huvudstoryn för mycket länge sedan, men jag spelar fortfarande för det. Trotts allt är inte morrowind ett spel som man spelar från ena änden till andra, utan det finns så mycket mer att göra.

offtopic: Varför tänker jag alltid på mens när jag ser din avatar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Morannon
Förstår inte varför folk har så svårt med det här spelet, det är ju lätt. Jag klara det för jätte länge sedan.

Pfft.

morrowind är inte ett spel man klarar

Permalänk

Har ett märkligt problem på min nuvarande karaktär. Efter att ha kännt mig lite tungt lastad ett tag så lade jag i dag ifrån mig allt som jag bär omkring på, och märkte till min fasa att det fortfarande fanns tyngd kvar. Även fast jag inte har något kvar, så står min bär-mätare fortfarande på 49/500. Ingen av mina egenskaper är skadade som man kan se på screenshoten. Jag har testat att gå bort till templet (jag gick faktiskt naken ) och köra en almsivi restoration, men det hjälpte ingenting.
Det känns som något slags scriptproblem, men hur löser man sånt på ett snyggt sätt?

bild

Jag tog även ett screenshot hemma hos den smugglande krukmakaren som vi pratade om längre upp.

bild

Permalänk
Medlem

Mysko med ditt problem, Baalzamon.. Om det inte är nått i de små färgade rutorna bredvid mini-mapen så har jag ingen aning om vad det kan vara eller hur man kan åtgärda det..

Det var en liten rackare som låg där.. Jag letade efter krukor jag, ingen jäkla tud.. Men men.. Tack för hjälpen..

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!