Permalänk
Medlem

Ny dator till spelande polare

Har en polare som nu bestämt sig för att skaffa ny stationär burk, och eftersom jag nyligen köpt nytt själv tänkte jag hjälpa till lite

Han har runt 12-13.000 att lägga, och har optiska enheter, skärm och tangentbord.

Jag satte ihop en kundvagn till honom på datorbutiken med komponenter jag tror ska fungera rätt fint ihop.

*X1900XT - häftigaste grafikkortet på marknaden efter det lite för dyra XTX? Är skillnaden på XT och XTX bara klockfrekvenser?

*2 GB billigt RAM-minne - Jag ska hjälpa honom klocka upp processorn lite, men sätter divider på minnet.

*3700+ - Ganska klockvänlig, jag hjälper honom klocka upp den lite så att den garanterat inte flaskhalsar grafikkortet.

*Asus A8R-MVP: Crossfire MoBo ifall han nu någon gång skulle vilja försöka sig på crossfire, och dessutom ska det tydligen klocka sjukt bra.

*Antec P160 - Inte säker där, tyckte bara det verkade hyffsat billigt och skulle nog passa honom lite, och att det är Antec är ju också trevligt.

*Hiper Type-R 480W - Samma agg som jag har i mitt system, funkar himla bra där.

*Samsung SpinPoint 200Gb - samma disk som min fast 50 Gb mindre, räcker nog fint för honom.

Länk till kundvagnen: http://www.datorbutiken.com/se/default.php?cartId=165274

Om någon av ovanstående påståenden är inkorrekt, eller hade kunnat bytas ut mot någon billigare eller lika dyr komponent, hojta till Är det bra, säg gärna det också

Visa signatur

Workstation: i7 2600k | P8Z68-V Pro | 16 Gb RAM | MSI Radeon 390 | NEC PA241W
Portabelt: Surface Pro 3 | Samsung Galaxy S6 Edge
Fotoväska: Nikon D800E | Nikkor AF-S 24-70/2,8 G ED | Nikkor AF-S 85+50/1,8 G

Permalänk
Permalänk
Medlem

Jo, jag vet att Silentiumchassina är rätt prisvärda också, men räcker verkligen det nätagget till en överklockad 3700+ och ett himla strömhungrigt X1900XT kort?

Visa signatur

Workstation: i7 2600k | P8Z68-V Pro | 16 Gb RAM | MSI Radeon 390 | NEC PA241W
Portabelt: Surface Pro 3 | Samsung Galaxy S6 Edge
Fotoväska: Nikon D800E | Nikkor AF-S 24-70/2,8 G ED | Nikkor AF-S 85+50/1,8 G