En liten fråga om skärmkabel

Permalänk
Medlem

En liten fråga om skärmkabel

Då jag nu insett fördelarna med två skärmar istället för en så har jag nu röjt upp på skrivbordet så att min gamla 17" CRT får plats bredvid min TFT, men stötte på problemet att jag behöver ca 0.5 meter kabel till på den sekundära CRT:n.

Jag hittade denna kabel på kjell i stan: http://www.kjell.com/content/templates/shop_main_details.aspx...

Där står att den bara fungerar till lägre upplösningar, men är det så viktigt? Min CRT kommer att visa en flimrig 60Hz bild i 1280*1024, och ska bara fungera som avlastningsutrymme. Duger denna billiga kabel till det, eller måste jag lägga ut det dubbla för "HQ" kablage?

Om det spelar någon roll så går CRT:n på en DVI->VGA adapter till grafikkortets DVI-utgång, eftersom VGA:n är upptagen av min TFT som saknar DVI..

Tacksam för (snabbt) svar

Visa signatur

Workstation: i7 2600k | P8Z68-V Pro | 16 Gb RAM | MSI Radeon 390 | NEC PA241W
Portabelt: Surface Pro 3 | Samsung Galaxy S6 Edge
Fotoväska: Nikon D800E | Nikkor AF-S 24-70/2,8 G ED | Nikkor AF-S 85+50/1,8 G

Permalänk
Hedersmedlem

Den duger alldeles säkert jättebra, men Kjell&Co vill ju hellre sälja HQ-kabeln till dej. De tjänar troligen mer på den.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

Jo, det ligge ju något i det...

Då ska jag bara orka pallra mig till stan då

Visa signatur

Workstation: i7 2600k | P8Z68-V Pro | 16 Gb RAM | MSI Radeon 390 | NEC PA241W
Portabelt: Surface Pro 3 | Samsung Galaxy S6 Edge
Fotoväska: Nikon D800E | Nikkor AF-S 24-70/2,8 G ED | Nikkor AF-S 85+50/1,8 G