Permalänk
Medlem

Edimensional 3D glasögon

Någon som har prövat dessa glasögon och kan skriva lite hur dem fungerar?
Hur upplevs bilden?
Vore toppen. Jag har sökt, men tyckte inte att jag hittade så bra recensioner.

http://www.edimensional.com/
http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=ED-3D1

Permalänk
Medlem

Intressant. Oxå sugen på att vet hur bilden upplevs.

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Medlem

Skulle tro att det är såna där som polariserar vartannat glas hela tiden. Hade den typen av glasögon till ett grafikkort en gång i tiden. Det fungerar väl, men man tröttnar på det efter ett tag.

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Jag har ett par sådana, Mycket tuff upplevelse men dessvärre är ett Nvidia grafikkort nästan ett krav för Edimensionals egna drivisar till ATI och andra kort funkar rent ut sagt kasst.. Sen så halveras fps:en. Så låg upplösning o bra skärm rekomenderas ;). Effekten blir nått som kan jämföras med ett fönster, man ser djup extremt bra.. Stog t.ex och kollade ner i en brunn i GTA3 och va mycket förvånad av att man riktigt kunde känna hur djup brunnen var. Lyktstolpar och annat upplevs oxå som dom kommer ut ur skärmen när dom kommer riktigt nära. Bilden blir också mycket mörk så man får dra upp gamman rejält.. Det är heller inte rekomenderat att sitta och spela spel så som counter strike i tim tal. Får nog rätt så fyrkantiga ögon och ont i huvet efter det.. Men helt klart en tuff pryl att ha

Visa signatur

AMD 5800X | MSI X570 Tomahawk | 4x8GB 3600CL18 | Palit 4080 OC Game Rock | Corsair AX860

Permalänk
Inaktiv

DE SUGER MYCKET!!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pazu
DE SUGER MYCKET!!!

Vilket otroligt utredande och objektivt inlägg. Du ställer helt klart nackdelarna mot fördelarna här ser jag. Har du funderat på att börja skriva skönlitteratur? Med din noggranhet och dina utmärkta formuleringar skulle det nog inte dröja länge innan du får ett nobelpris i litteratur. Eller om du börjar med journalistik så är det väl ett Pulitzerpris du får. Jag menar, vem skulle inte ge det till någon som är så saklig och professionell i sin skrift som du?

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Tackar för svaren.
Pazu, okej, varför?
Sen så tänkte jag på det.. Om man tex kör skärmen på 85Hz, blir det då 85/2 = 42,5Hz i glasögonen?

Permalänk
Medlem

som jag förstår de hela så är det i princip omöjligt att köra dessa glasögon på en laptop? har jag fel?

Visa signatur

Intel i7 11700K - Corsair Vengeance PRO RGB 32GB - Aorus Z590 Pro AX - Asus RTX 3060 OC - Samsung 980 PRO - Lian Li O11 Dynamic Evo - MSI G273Q - Asus ROG PG278Q - Corsair RM850X - Corsair iCUE H150i ELITE LCD

Permalänk
Medlem

Dixipixi: du måste juh koppla in glasögonen MELLAN skärmen och datorn och det blir väll lite svårt på en laptop men det borde gå om du kör med en vanlig skärm

Och AxR ja det blir 42.5Hz på varje öga.. Men 42Hz är väll inte så dåligt

Visa signatur

AMD 5800X | MSI X570 Tomahawk | 4x8GB 3600CL18 | Palit 4080 OC Game Rock | Corsair AX860

Permalänk
Medlem

Jag som får ont i huvudet av att sitta med 60Hz.
Hur blir det inte då om man har ett par glasögon på 42Hz någon cm ifrån en?

Permalänk
Medlem

Ja som sagt, några längre stunder är inget att rekomendera

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kul grej... synd att man redan har glasögon.

Laseroperation nästa...

Hur länge kan man sitta utan att bli snurrig? Om man ska köra t.ex HL2 på dom? Funkar dom i snabba FPS-spel?

Permalänk
Medlem

När blev dessa omoderna??

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem

ATI: fungerar nästan inte alls kan se vissa få effekter.

Nvidia: fungerar som det ska

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fiero
När blev dessa omoderna??

http://www.jkkonsult.se/nostalgi/tv/3Dglasogon.gif

Jadu, ungefär när Titanic sjönk? 1912 eller så:P

Visa signatur

Apparently 1 in 5 people in the world are Chinese and there are 5 people in my family, so it must be one of them. It's either my mum or my dad......or maybe my older brother Colin, or my younger brother Ho-Cha-Chu, but I'm pretty sure it's Colin!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 75190255508
Jadu, ungefär när Titanic sjönk? 1912 eller så:P

FEL såg ett program häromdagen med 3d ögonblick i trodde det var fel på tvn först tills jag såg(sätt på dig 3d glasögonen logan)

så det finns fortfarande men kanske inte lika hett nu som då, skulle vara kul med ett sånt spel dock!

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem

har en kompis som har sånna glasögon jag skulle få prova.. en annan variant dock... man ska visst installera ett PCI kort eller liknande och ha glasögonen kopplade till USB... får se hur det fungerar.. varit sjuk så har inte pallat hämta dom