Permalänk
Medlem

Ibland kan man registrera en guild till betan i forumet. De öppnar upp ibland vid en ökänd tid och stänger sedan när de har registrerat ett 10-tal guilder. De var tänkt att betan skulle öppna tidigare i år så anmälningen till betan, för guilder, är egentligen över men det skulle inte förvåna mig om det kommer nya chanser vid ett senare tillfälla precis innan betan.

De har sagt att man ska kunna komma med i betan utan en guild också men mycket mer än så vet man inte. Systemkraven är som sagt okända men lär bli relativt låga. Spelet är ju som sagt väldigt inriktat på Guild-PvP men jag läste för bara någon dag sen i en intervju att de även har lagt ner väldigt mycket tid på solo-pvp vilket jag tycker är väldigt bra!

PvP ska vara i mindre grupper tycker jag. 1 mot 1, 2 mot 2 ... 5 mot 5 men efter det så blir det bara rörigt och många viktiga element försvinner. Det blir bara en stor röra med spelare som är osyncade och inte sammarbetar fullt ut. Det blir mer turen som avgör vilka som vinner. Man märker inte om någon spelare gör ett misstag när man är så många.

Permalänk
Medlem

Forum registration for clans - OPEN

http://forums.darkfallonline.com/announcement.php?f=29&a=20

-edit-
Ny artikel ang. skills uppe. + nya screens

Visa signatur

:: Hell was build for heroes ::

Permalänk
Medlem

En ny artikel uppe nu. Du finner den här.

De går lite djupare in på stealth och vilken inverkan miljön har på hur bra vi ser folk. Det finns inga direkta skills som gör dig osynlig utan det uppnår du genom att klä dig i samma färger som terrängen, ha vapen som inte reflekterar soljus mm. Ser riktigt bra ut!

Permalänk
Medlem

Nya armor-screens.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Skoj!

Roligt att så många skriver i min gamla tråd!

Jag har hört att Darkfall ska släppa en öppen betan innan jul så håll ut!!!!

Permalänk
Medlem

En relativt färsk artikel om ekonomin i Darkfall.

http://rpgvault.ign.com/articles/719/719331p1.html

Citat:

Trading in Darkfall has its risks. A trader can be attacked at any time, killed and looted.

Ganska självklart men det ser bra ut

Permalänk

Onekligen kommer det bli spännande å se om de kan hålla kvaliteten uppe på all pvp, deras grundtankar låter ivarjefall lovande. Ska helt klart försöka komma med i betan. Texten nedan är hämtad från en tidig intervju från www.mmoprg.com (http://www.mmorpg.com/gamelist.cfm/setView/overview/gameID/4)

When is Darkfall entering open beta testing? We are hoping for a open beta test of Darkfall in Q4 2002. The word "Delay" is very common in the game development industry though, so we can only hope and guess at this stage.

When will Darkfall be released? We are hoping for a Q1 2003 release of Darkfall. Again, delays happen, but we are working hard to get Darkfall ready for release. The only thing we can say for sure, is that Darkfall wont be released till it is finished and running stable.

Känns skumt att de är så kraftigt försenade, samtidigt så är det skönt om spelet inte är för fullt av buggar så man inte orkar spela det i början.

Visa signatur

Aorus X7 Pro V3 17,3" Full HD i7-4870HQ / 16GB / 1TB+2x256GB SSD / GTX 970M 3GB SLI / Win8.1

Laptop: ASUS ZENBOOK UX32VD CI5 1.7 4GB/500 + 24 SSD GT620M 13.3" W7HP

Permalänk
Medlem

Jag har varit aktiv på forumet sen 2001 och aldrig tappat hoppet. Kommer inte göra det heller. iof så spelar man ju mindre ju äldre man blir =P.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vansinne
iof så spelar man ju mindre ju äldre man blir =P.

Äsch vad är det för snack!?

Det enda jag oroar mig för är att PvPn bygger på att sikta bra med magierna istället för att kasta dem i rätt ordning och vid rätt tillfälle och rätt ordning och tillfälle bygger självklart på vad din motståndare gör. Har man slut på mana så ska inte det betyda att det är kört vilket det gör i många moderna spel. Det ska vara lika viktigt att undvika och störa sin fiende som att göra skada. Det ger mycket mer dynamiska fighter och man måste hela tiden anpassa sitt spel. Vet inte riktigt om ni delar den här uppfattningen, det verkar vara lite delade åsikter om det märker jag efter att ha läst de officiella forumen. Vill så gärna uppleva den gamla UO-känslan som ligger och gnager i minnet! Snälla, ingen World of Warcaft banka-och-sikta-tills-första-personen-dör PvP nu!

Heter Ment på forumet btw.

Permalänk
Medlem

Nä sen UO, shadowbane, AC och EQ har det inte kommit något direkt bra MMO, inget man fastnat i någon längre stund iaf. Så man måste ju hoppas på DF.

Jag heter Legolas på forumet, med min gulliga sig =P

Visa signatur

Permalänk

Måste tyvärr hålla med om att man spelar mindre ju äldre man blir. Man rycks inte med lika mycket i spelen. Och tar sina "gubbpauser" som man aldrig tog innan, utan man höll sig fastklistrad.
Japp efter man slutade spela Asherons call så har det inte funnits något som gått att jämföra i spelkänsla. Vilken otroligt bra pvp-värld och system. Så kan detta spelet avlösa de gamla goda "avancerade" mmorpg-spelen och inte är allt för lätt så kommer de nog att lyckas.

Visa signatur

Aorus X7 Pro V3 17,3" Full HD i7-4870HQ / 16GB / 1TB+2x256GB SSD / GTX 970M 3GB SLI / Win8.1

Laptop: ASUS ZENBOOK UX32VD CI5 1.7 4GB/500 + 24 SSD GT620M 13.3" W7HP

Permalänk
Medlem

det här spelet verkar ju fett älskade SWG så kommer nog gilla det här också

Visa signatur

¤Old School SWG Gamer¤
¤Aleean Namel¤ TSA - rDe
¤Europe Chimaera¤

Permalänk
Medlem

Har kommit några nya artiklar sen sisst. Men denna kan vara intressant för
dom om inte har någon värstingdator.

http://df.warcry.com/scripts/news/view_news.phtml?site=7&id=6...

Screens är tagna med low-end dator.

Alla andra nyheter hittar ni som vanligt här;
http://forums.darkfallonline.com/forumdisplay.php?f=29

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Jag såg bilder av de mest sämst designade träden jag sett i ett spel på flera år, blev lite avskräckt och vände mig till features listan för att se vad det hade att erbjuda. Men det verkar inte ha något som lockar mig det minsta.

counter-strike är en av det mest spelna spelen i världen och grafiken är kass.
"döm inte hunden efter håren" darkfall online har många bra idéer och pvpet är tydligen underbart. jag vet inte om ajg kommer gå in i det spelet pga WO betan som kommer snar, men vi får väll se

Visa signatur

"hey litsen!"

Permalänk
Medlem

Någon som vet release datum för detta spel... Lr om det har ändrats etc. Har någon nån koll?

Permalänk
Medlem

NÅgot releasedatum har inte kommit ut, senaste informationen där det nämndes beta var 11:e Oct.

Tasos:

As you may have guessed, there are no offsite updates this week and this isn't due to lack of topics or desire, but purely because of increased workload.

We're in the middle of an effort of maintaining beta preparations while continuing to develop the game. In regards to that, I understand that the main information you need is a date, and we're getting closer to locking a schedule in.

We'll return to the regular updates hopefully next week. There will be an addition and we're also planning to do more on the official site. We're also very pleased to see some original content on Darkfall Warcry.

About releasing videos, it's a drain on resources and we don't want to release anything substandard just to put something out. The point is to capture the true look and feel of the game. We are working on it but it's not our number 1 priority.

Clan beta registrations will resume next week. We have been sporadically reviewing new apps but have fallen behind on the demand. We ask for a little patience on this since we're shorthanded on the task.

In the next couple of days I'm going to start posting developer answers to some questions asked in regards to the latest updates starting with the Dwarven RPG Vault introduction and move on to the the Darkfall tactical overview update.

Update 17:e Okt

Tasos:

This update addresses question on the Dwarven Introduction on RPGVault and on the Tactical overview update , again on RPGVault.

Some posters commented on the Dwarves looking alike in the screenshots. They do. This is because in the test build we used to get the screenshots there was no active character creator (at the time) so you get the default character for each race. We've never shied away from showing you work in progress, and this is probably why Darkfall is the only MMO showing any progress during its development cycle. We thank you for being able to look past this. Henning made a little collage of a few dwarven variations for you to check out. http://www.darkfallonline.com/gallery/albums/visuals/Darkfall...

There were also a few comments about the same stance in all 3 screenshots of the dwarf in full plate armor. I admit it's odd, however there's obviously no conspiracy here. It's a matter of selecting 3 out of a couple of hundred screenshots and hitting the jackpot. There's another screen from the same batch in the gallery. http://www.darkfallonline.com/gallery/visuals/Darkfall_2006_0...

Showing the Alfar will happen when it's ready. It actually is ready but it needs the final polish and it's the last race to get it.

On the nature of the lore update: We understand that many of you don't enjoy them as much as gameplay updates, but they're necessary and important. Darkfall has been designed around the lore and understanding it means that you acquire a better understanding of the game. While lore isn't my cup of tea either, I personally find BT's lore very functional and interesting to read.

A few posters noticed that you can mix armor pieces judging by the screenshots. You sure can, and there are many armor types, and many pieces to be mixed and matched. We'll talk about this very soon so I won't go into detail here.

*On the tactical update:

Some posters commented that there's nothing new in the update. I beg to differ. There is a lot of new information if you know how to read between the lines. Some people found it. The purpose of this update however wasn't so much to release new information, rather than to put information together and show you what's possible in Darkfall.

There's a question as to whether arrows and fireballs are affected by gravity. I think that the mention of 'line of sight' was confusing here. So..arrows and thrown weapons are indeed affected by gravity, but fireballs aren't. There are spells that can be lobbed like one that I like called shrapnel.

Manual blocking works in a way that you will take less damage by most forms of attack including most spells. Timing will be important.

Crouching will make you a smaller target.

Formations are not "set". They are manual so , and this takes us to the next topic, training is important.

Clanmate training through sparring may be free of alignment hits, but macroing isn't advisable. First of all, you don't get to learn to play your character and this is probably as (or even more) important than raising your skills. If that doesn't convince you, we have ways of detecting macroing, and macroers will be banned.

Duels and arenas were speculated as being "sissy". Maybe they are in the way the poster envisions them while confusing Darkfall with other games. In Darkfall arenas it's the players that have to regulate, enforce, and protect their events so the last thing this is going to be is "sissy".

Finally, third person view affecting stealth: it doesn't.

In closing, you should know that while I sign most updates, the information comes from the entire team, and nothing gets posted without Claus, and in many cases Kjetil, Henning and Ricki signing off on it. With every update we try to bring you the latest information about Darkfall so it's not simply a matter of throwing some info at you. Since all of us are juggling many, many tasks, getting these updates out isn't easy so we're happy that you appreciate them.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

ok whats the catch?

ett MMORPG som är gratis samt inte ser utt som ett koreansk MMO...

är det endast Pvp? det jag menar är det, består spelet till 90% av Pvp bara resten lite Pve?

Visa signatur

Motherboard:Asus Prime B550-Plus
Cpu:AMD Ryzen 5 5600X
Memory: Corsair Vengeance LPX 32Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _tekken_
ok whats the catch?

ett MMORPG som är gratis samt inte ser utt som ett koreansk MMO...

är det endast Pvp? det jag menar är det, består spelet till 90% av Pvp bara resten lite Pve?

Det kommer inte att vara gratis, samt om du läser Features Så har detta spel mer att erbjuda än något annat spel.

Men än vet ingen hur det kommer fungera. Förhoppningsvis kommer betan innan årets slut, så man får ta reda på det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vansinne
Det kommer inte att vara gratis, samt om du läser Features Så har detta spel mer att erbjuda än något annat spel.

Men än vet ingen hur det kommer fungera. Förhoppningsvis kommer betan innan årets slut, så man får ta reda på det.

ja där ser man.

Visa signatur

Motherboard:Asus Prime B550-Plus
Cpu:AMD Ryzen 5 5600X
Memory: Corsair Vengeance LPX 32Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Inaktiv

Ny bild

Dom kommer att uppdatera grafiken tills dom är nöjda och nu har dom uppdaterat karaktärena tycks det som är typ bara världen kvar.
http://www.darkfallonline.com/gallery/visuals/javaw_2006_11_2...

Permalänk
Medlem

Dom har sagt att dom kommer uppgradera kontinuerligt, vilket dom flesta bolag gör. Men får väl hoppas att betan kommer innan årsskiftet.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fisksnor
fråga: Om man vill vara med i betan, vad gör man då?

Om jag inte har fel så har dom sagt att dom satsar på att öpnna en "clan beta" innan året är slut. Om man vill komma med i betan så måste man vara med i en klan som är registrerad på deras forum. För att en klan ska komma med i betan så måste den vara registrerad på hemsidan och ha en så kallad "Beta key", jag vet dock inte om hela klanen kommer med i betan eller om det är ett begränsat antal personer per klan (när man gör en klan så måste man minst ha 10 medlemmar).

Permalänk
Medlem

Tar allt med en nya salt, men nu känns det verkligen som att det är på gång.
Har ju suttit på forumet sen 2001 så man har ju fått vara med om rätt mycket.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tänkte bumpa denna tråd lite. Har själv suttit och längtat efter Darkfall online en längre tid nu.

Läste på deras forum att det är under internal beta testing just nu.

Personligen spelar jag WoW just nu, precis som nästan alla andra. Men jag måste säga att trotts TBC har kommit och trotts alla nya instanser fattas det fortfarande någonting i WOW. Och det är Content. Med content menar jag att spelare har fler fria ramar att spela inom. Wow är ett instansierat spel. Allt bygger på instanser och det dödar allt som heter world PVP.

Pinsamt blizzard. Jag spelar Wow tills Darkfall kommer ut, sen ger jag detta spelet en chans. Tror personligen att darkfall kommer kunna erbjuda mig betydligt mycket mer underhållning utan att behöva spendera 5-6 timmar åt gången med spelandet eftersom spelet har så mycket mer features.

BUMP!

Visa signatur

Jodå... såatte.. nädå...

Permalänk
Medlem

Hoppas detta spelet lever upp till förhoppningarna och alla saker de säger om det, med det menar jag ta skydd bakom mounts, bygga städer och allt det där som inte finns i nått annat spel.

Någon som har nått nytt om det i övrigt. jag har inte sett nått (dock inte letat heller ) postade det gärna här

Permalänk
Medlem

Har kommit en ny film som finns på deras forum.
http://files.darkfallonline.com/darkfall_battle.zip

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Visst är det så dosman. Det jag är mest besviken på när det kommer till blizzards sätt att låsa in spelare i instanser är exempelvis det nya repfarmet man måste ha. Du måste vara revered med X-antal factions och kunna köra alla instanser i Heroic mode för att kunna uppleva resten av spelet.

Lite mer frihet och lite mer features och wow hade kunnat bli ännu bättre.
PVEn i WOW är den bästa utan tvekan, men PVPn blir lidande.

aja, tror Darkfall kommer bli kanon!

Visa signatur

Jodå... såatte.. nädå...

Permalänk
Medlem

Kommentarer om filmsnutten som släpptes
http://df.warcry.com/scripts/news/view_news.phtml?site=7&id=6...

Väldigt intressant läsning!

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Uppdatering

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phooey - Darkfallforums - 2/23/07 - Warcry Dev Journal 3: AI and Global Chat
http://df.warcry.com/scripts/news/vi...ite=7&id=69008

A great new article discussing the intricacies and development of AI in Darkfall. Please keep all discussion on this news article in this thread.

Behöver nog inte säga mer.

Permalänk

Verkar kunna bli riktigt nice.
Känns dock lite sådär halvt om halvt att man förlorar alla items om man dör...(förmodligen lootas kroppen av någon innan man hinner tillbaka), liksom, vad gör man då? boxa ihjäl kassa fiender, få kassa vapen och bygga sig uppet på nytt? Eller hur fungerar det när det gäller den biten?

Någon som vet om det kommer ha någon månadskostnad, eller one-time-fee (köpa spelet, sedan spela gratis)?

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".