Permalänk

Jag tror de där dnarören eller va man nu ska säga kommer stå i magen på honom.

Permalänk
Medlem

Tycker du ska stansa in namnet och inte gravera. Blir ett mer kraftigt och robust utseende.

Visa signatur

Gosh!

Permalänk

Jag tycker bara att hans "ID-uppgifter" ska vara stansade, det andra ska vara tryckt. Det är ju en standardbricka varpå personens ID-uppgifter stansas in.

Btw.. När jag skrev ID-uppgifter skrev jag fel så att det blev IP-uppgifter, det skulle kanske kunna vara en idé.

Visa signatur

Niklas

Permalänk
Inaktiv

Svenne Klock
Klockad Svenne
Klockren Swe
Swec Sweden/Sweden Swec

Min fantasi har nått botten..

Edit: Woho ! Min fantasi har blivit lite fyndigare

Sweden Clock - Timeless

Edit2:

Kön - Passiv
Vikt - Midi
Rank - Server
Född - 060215 (hitta på ngt)
Skapare - GoTaLL
IQ - 350V (var snäll nu har verkligen
EQ - 10A inte tänkt på siffrorna)
Bosättning - Windows 95
Blodtyp - ATX

(min fantasi har visst förbättras stegvis, typ.. kanske inte )

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TredoX
Ööhum.. vad får dig att nämna det namnet?? mycket udda..

Är det lagligt att vara datornörd utan att ha läst liftarens guide till galaxen?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Mquis: Byt ut skapare mot fader eller dylikt så låter det bättre i mina öron.

Ragnwald: Tja jag har inte läst Liftarens guide till galaxen men så är jag ingen datornörd heller, visst använder datorn till att surfa och sånnt men vet nada om pryttlarna i den.

Permalänk
Medlem

Sweclonerna anfaller! ... fly för era liv!

Visa signatur

[ Fractal Design R4 ][ Enermax modu87+ 700W ][ Azrock z77 pro4 ][ Intel i5-3570k@3,4ghz ][ 8Gb DDR3][ HD7950 ][ sIntel SSD 120gb ][ Scythe Ninja ][ Zalman vf900-cu ][ BenQ XL2410T ]
Var god och citera mig om ni vill ha svar

Permalänk

"Den äkta Swecaren i GoTall´s ögon"

Kanske vore nått??

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

"Den äkta Swecaren"
"En Swecares inre"
"En sann Swecare"
"Sweclockers avbild"
"Den ultimata Swecaren"

Eller helt enkelt "Sweclockers", krångligare behöver det inte vara.

Den är ju uppenbarligen en avbild utav hur swecaren verkligen ser ut så då borde ju något av namnen passa bra.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Hedersmedlem

Varför inte bara en streckkod på namnbrickan, eller är det lite för vanligt?

http://www.barcodesinc.com/generator/image.php?code=SweClocke...

Permalänk
Medlem

oki en lite update utan bilder .. har tagit tid men håller på med "armarna" eller det som varit armar etc etc .. så det kommer update..

Permalänk
Inaktiv

Skare vara Skapare - Fader tycker GoTaLL låter bättre, far more respectfull

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lacrymogene
Varför hänger du på ett datorforum om du inte är intresserad av datorer?

Plus detta är ju även konst så man kan ju kort o gott vara intresserad av konst bara....

Visa signatur

/car2ns

Permalänk
Medlem

Lacrymogene: Rätta mig om jag har fel men vart står det skrivet att man MÅSTE vara datornörd för att kunna vara medlemm här på swec??
Att inte vara datornörd i den bemärkelsen att man vet exakt allt om alla komponenter i datorn och dess funktioner gör en alltså fullkomligt ointresserad av datorer, hm långt ifrån sanningen tack.
Man kan vara intresserad utan att vara en tvättäkta datornörd även om den tanken inte föresvävat dig det minsta, jag skrev inget om att jag inte var intresserad av datorer men jag kanske tolkar min egen text fel??
Vad jag skrev var att jag inte vet ett dyft om komponenterna i den vilket INTE är detsamma i mina ögon.

Car2n: Tja vilka intressen man behöver ha för att kunna uppskatta snygga byggen kan man tvista om länge men det viktigaste är väll ändå att man ser när någon är riktigt duktig på att skapa saker?
Jag kan ju säga att från början var jag mest intresserad utav övriga ämnen men den delen blev ju dödad pga för mycket tjafs och så men efter att min sambo första gången tipsade mig om Gotalls och Elitemodds chassibyggen så har jag blivit ett stort fan av deras byggen.
Fråga mig dock inte när detta hände för det mins jag inte men det är inte det viktigaste heller:)

Permalänk
Medlem

synd om man skulle behöva låsa sin egen tråd när bygget inte är klart pga av att folk måste börja diskutera andras intressen/läggningar, håll er till ämnet i trådarna och fler trådar hålls öppna..

om folk är "nördar" for att de kan saker om datorer så är jag nörd i hög grad dock är jag bil nörd pga ett stort intresse för bilar och dess uppbyggnad, ljud nörd pga av stort intresse bilstereobyggen, djurnörd för ett fanatiskt uintresse av fiskar, konst nörd för intresse av konst, dock berättigar inget av detta mig mer medlemskap i något forum som berör dessa utan tror de mer öppnar kanske ett egenintresse att söka efter dessa forum.

tycker det är klockrent att folk som har mindre intresse eller mindre kännedom av datordelar och dess funktion hittar vägar in på dessa områden och att sådana personer får upp ögonen av ett av mina verk höjjer intresset för mig att göra fler grejjer ..

*har editerat bort lite onödiga inlägg som inte hjälper tråden. så håll er till just det tråden handlar om.

men men lite update ..

i dagsläget har amd gått in med cpu 1st amd 64 x2 till denna burk , overclockers.com med ocz 2gb kit, abit med moderkort, creative med x-fi ljudkort, OCH Point of view har nyss gått in med 7900gtx 512mb kort , datorbutiken.com har tillhandahållit saker man inte kan vara utan men dock behöver till detta bygge ..
så vill säga jätte tack till dessa ..

lite update ..

senaste loggan .. färgen ej klar detaljarbete i massor kvar..

kommer mer

Permalänk
Discokungen

Oh my 7900GTX kommer passa bra i det monstret! Mycket vackert detaljarbete! Du är ett sant föredöme för oss wannabe-konstnärer!

Visa signatur

AMD 9800X3D - Corsair 32GB 6000 CL30- Gigabyte B650 Aorus Elite - Inno3D 4090 - Intel 900p - CaseLabs SMA8 - LG 42C2 - Asus Loki 1000W SFX-L - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk
Medlem

mycket snyggt:D väntar redan på nya updates:D

Visa signatur

När man dödar 6 pers på raken heter det i UT Monster Kill, i Quake heter det Excellent, i Counter-Strike heter det Kicked by Console...

Permalänk
Medlem

Tycker reklam-tatueringarna förstör rätt mycket. Kunde man inte haft deras klistermärke på ryggen istället för feta text över kroppen som ser helt tokigt onaturligt ut.

Permalänk
Medlem

Ska jag vara ärlig så håller jag med [!].

Visa signatur

Det du inte vet, lider du inte av.

Permalänk
Medlem

Ok då det är ett swec case så kan man ju inte ignorera swecare helt .. gjorde ju huvvet som egentligen inte var meningen .. och loggan ovanför swec kanske blev fel där .. så den kommer hamna på annat ställe senare ..

men men .. har börjat pilla lite på en arm bit..

värmeljustake från nisses i västerås .. i aluminium..
lite papperstejp för att stöda upp med under ditsättning, och en stark och kraftig variant av epoxy.. och den lilla sleven att peta med..

gjort ett litet hål där limmet skall trängas in ..

ska vara smetigt och mycke ..

så å lite till..

logga borta..

detta är inte klart .. bara testar lite ..

lite mer och logga borta mer..

inte klart men just nu iallafall

kommer mer..

Permalänk
Avstängd

Du är rätt bra på dedär:)

Visa signatur

Fel forum!
Word

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mquis
Svenne Klock
Klockad Svenne
Klockren Swe
Swec Sweden/Sweden Swec

Min fantasi har nått botten..

Edit: Woho ! Min fantasi har blivit lite fyndigare

Sweden Clock - Timeless

Edit2:

Kön - Passiv
Vikt - Midi
Rank - Server
Född - 060215 (hitta på ngt)
Skapare - GoTaLL
IQ - 350V (var snäll nu har verkligen
EQ - 10A inte tänkt på siffrorna)
Bosättning - Windows 95
Blodtyp - ATX

(min fantasi har visst förbättras stegvis, typ.. kanske inte )

Roflmao favoritmat=dvd-skivor??

Permalänk
Medlem

Jäkligt snyggt, roligt med ett så bra system i också.

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D - Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i5 2500K @ 4,4 GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz LP - Asus Radeon HD7870 2GB DCUII - OCZ Agility 3 120GB SSD - Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB - Fractal Design Tesla 650W 80+ - Fujitsu SL23T-1 LED - Logitech diNovo Edge & Logitech Performance Mouse MX

Permalänk
Medlem

måst ju berömma dig, du är riktigt duktig, blir skitbra:)

Visa signatur

=)

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.c0pp3rh34d
Roflmao favoritmat=dvd-skivor??

Dvd-rw om man får be
Man måste ju ställa upp för GoTaLL när han behöver det , dock så verkade det inte vara mycket till hjälp Shit happends

Permalänk
Medlem

Jag tycker detta bygge blir bättre och bätttre vid varje Uppdatering

Gillar allt hittils tror jag, bra att du tog bort PoV-loggan, tycker även att SWEC borde vara något mindre, den tar för mycket plats helt enkelt. blir för mycket fokus på den vilket gör den något överflödig. (alltså man ser den för mycket istället för själva chassit)

Sen skulle jag gärna se lite mer närbilder på chassit. så man får en bättre känsla över helhetsbilden live. (mer bilder på blodiga delar)

För övrigt är allt kanonbra och jag är mycket imponerad av dina kunskaper Sen vill jag och många andra nog veta vad du har för planer för DNA-röret. har märkt att du gärna inte pratar om det

Sen kunde jag inte låta bli att småle lite när jag läste ett av dina inlägg Quote "i dagsläget har amd ..., overclockers.com ..., abit ..., creative ..., OCH Point of view ...,
datorbutiken.com har tillhandahållit saker man _inte_ kan vara utan men dock _behöver_ till detta bygge .. "

Fortsätt med dina rikliga kunskaper och gör detta till årets Bygge!

/Mvh zachie

Visa signatur

F-D Define R3-Svart Intel Core i5 2500K 3,3GHz MSI P67A-C45 REV B3 Corsair 8GB (4x2048MB) 1333MHz@1600 1,5V MSI Radeon HD6950 2GB Hårddisk: OS-Disk, 120GB SSD Intel 510 XtraHDD 500GB Samsung Spinpoint F3 Optiarc AD-7260S DVD±RW Windows 7 Home Premium 64-bit Svensk Acer TFT 22" P226HQ LED Corsair TX 650W V2 80+ Bronze

Permalänk
Medlem

Rikitgt fint bygge!

Kmr du till dreamhack? Och tar du med dig byggt isf? Skulle vara grymt kul att se det irl.

Visa signatur

Desktop|i5 3570k(@4,4GHz)|Asus P8Z77-V|AMD 6950|12GB RAM|Crucial BX500 480GB|Manjaro|
Laptop|Lenovo T440s|i7|8GB RAM|Debian Jessie|
Server|Fujitsu Primergy TX1310|G1820|8GB RAM|15TB|Unraid|
Ring, lånad mail

Permalänk
Medlem

jag kommer finnas i ansluting till datorbutiken.com på dreamhack

Permalänk

Du måste ju ha USB-portar i ena handen för möss och tangentbord, musarm...

Sjukt ball ide!