Några småmoddar
Som vissa vet så har jag ju det som projektarbete nu i 3an att modda och klocka skiten ur min dator och båda delarna har gått bra men det har väl inte blivit så speciellt mkt gjort. Jag hade lite tråkigt igår och tänkte att jag skulle dra ut tummen ur röven o modda lite så att det blir klart ngt gång. Jag trodde inte det skulle ta så lång tid som det tog, med tanke på att det tog runt en timme att mäta, rita, såga o slipa till håler för radiatorn i taket. Till att börja med hade jag köpt det gallret som komplett har men det är ju till för en trippelradiator så jag fick såga till det och jag är ganska nöjd. det enda är det att materialet det gallret är gjort av är STENHÅRT och det va inte lätt med plåtsaxen. Många kanske undrar varför chassit är så smalt om man läst min tidigare logg så kan jag inte säga annat än vissa personers misstankar var rätt. det va lite stort men även för att de vinkeljärnet som sitter där nere längst fram sprack för att de va pressad aluminium som inte är så speciellt bra.
För att få plats med radiatorn i taket så behövde jag flytta ner nätagget och det blev faktiskt bra. Det känns som att den är mera ivägen när den är där uppe än där nere. Här gjorde jag en liten testmontering bara så att det inte visade sig efter jag skurit upp hålet i taket, att jag inte kan ha nätagget där nere utan måste flytta upp det igen
Här är det utmätt och utritat var radiatorn ska sitta
Och här är det utsågat. Efter att jag fimpat ena stackern så va de inte lätt o få bort glasfiberspackeln utan det blev till att slipa det som satt som bäst.
Jag satt sen hela morgonen idag och drog kablarna så fint det gick och trots att jag inte är helt klar så e jag väldigt nöjd.
Jag gjorde även så att jag bytte till en PUR slang jag köpte av misstag för ett tag sen bara för att jag ville testa o köra med lite "raka linjer" nämligen och jag tycker det är riktigt snyggt vissa påstår att vinklar hämmar flödet men det är de värt isf för pumpen flåsar på tillräckligt ändå så... Jag hade inte tillräckligt med vinklar för hela systemet och eftersom slangen har en enorm bockningsradie så får jag vänta med det. Fler vinkar är beställda och jag tror dom kommer på tisdag. Samtidigt som jag lackar om taket på chassit jag ska passa på att lacka om min lilla radiatorn för den har fått lite stryk där av ngn anledning.
Jag kommer med lite fler bilder allteftersom jag gör nya moddar. Ngn dag denna veckan ska jag gravera baksidan på datorn och när jag har målat taket ska de graveras med. Jag ska även fylla igen den tomma biten mellan de främre hörnlisterna asså ovanför start-knappen. Det ska även spacklas igen i dom hörnlisterna och hela taket kommer bli en jämn yta.
:)