Permalänk

Köp av dator.

TJA!, eftersom min förra tråd inte fick några bra svar så gör jag en ny med kanske bättre info?.

Som alla andra letar jag efter en bärbar dator.
Att ha linux på den är ett krav!(alltså inte någon winXP-only crap)
den skall kunna ha linux och win2k.
1.8 eller 2ghz (intel mätt) är ett krav.
ati x1600 256mb eller nvidia go7800 256mb
1gb ram.

och nu det som gör det så himla svårt..
15"! jag klara inte av släpbara 17" jag vill ha en bärbar-dator.

(jag har ingen dator överhuvud taget så jag vill gärna ha en desktop replacement fast bärbar.. icke släpbar)

(den ska i princip användas till.. allt.. maya,photoshop,painter,linux relaterade saker, spel så som cs:source och linkande.

Hjälp är enormt uppskattat

Visa signatur

Trust is a weakness,
betrayal is the hidden blade

Permalänk
Medlem

Hej! Kanske en MacBook Pro med det underbara Mac OS X? Det kommer och kanske redan går att köra Linux på den. Den har Intel Core Duo Processor med 2 kärnor, snabbt och bra :D. Den har ATI Mobility Radeon X1600 (128 MB och den dyrare modellen med snabbare processor har 256 MB). Vet inte om windows funkar på den men troligtvis kommer Vista funka på den och XP kanske vem vet.

Den är 15.4 " och väldigt snygg! Läs mer här http://www.apple.com/macbookpro/ om den.

1 April kommer det nog komma en ny MacBook (med lite sämre prestanda än MacBook Pro men billigare) dock så kanske MacBook Pro passar dig lite bättre.

Datorn är ganska dyr men prisvärd för Mac OS X vilket verkligen är ett underbart operativsystem! Tror du kan köpa billigare med rabatt, inte säker dock.

Hoppas det hjälpte!

/Bombur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bombur
Hej! Kanske en MacBook Pro med det underbara Mac OS X? Det kommer och kanske redan går att köra Linux på den. Den har Intel Core Duo Processor med 2 kärnor, snabbt och bra :D. Den har ATI Mobility Radeon X1600 (128 MB och den dyrare modellen med snabbare processor har 256 MB). Vet inte om windows funkar på den men troligtvis kommer Vista funka på den och XP kanske vem vet.

Den är 15.4 " och väldigt snygg! Läs mer här http://www.apple.com/macbookpro/ om den.

1 April kommer det nog komma en ny MacBook (med lite sämre prestanda än MacBook Pro men billigare) dock så kanske MacBook Pro passar dig lite bättre.

Datorn är ganska dyr men prisvärd för Mac OS X vilket verkligen är ett underbart operativsystem! Tror du kan köpa billigare med rabatt, inte säker dock.

Hoppas det hjälpte!

/Bombur

den var ju nästan löjligt perfekt.. riktigt synd att det är en MAC =(.. jag har inget emot mac igentligen.. förutom att allt jag kör är windows only typ =(.. (cs:source, painter, 3dsmax(vad jag vet))

och jag gillar verkligen inte mac's OS design..

tack så mycket

Visa signatur

Trust is a weakness,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ice^Night[Fly]
den var ju nästan löjligt perfekt.. riktigt synd att det är en MAC =(.. jag har inget emot mac igentligen.. förutom att allt jag kör är windows only typ =(.. (cs:source, painter, 3dsmax(vad jag vet))

och jag gillar verkligen inte mac's OS design..

tack så mycket

Nps Tror faktiskt du skulle gilla Mac OS X. Mjo CS finns ju inte till Mac, finns väl andra fps men är det superviktigt? 3D program finns det gott om till Mac OS X eftersom Mac OS X är bättre för design och grafik och sånt.

http://www.apple.com/macosx läs lite mer där så kanske du ändrar din uppfattning

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bombur
Nps Tror faktiskt du skulle gilla Mac OS X. Mjo CS finns ju inte till Mac, finns väl andra fps men är det superviktigt? 3D program finns det gott om till Mac OS X eftersom Mac OS X är bättre för design och grafik och sånt.

http://www.apple.com/macosx läs lite mer där så kanske du ändrar din uppfattning

Den är helt underbar.. men det är riktigt sorgligt att jag inte kan köra win2k på den..
jag har aldrig gillar Mac OS och kommer nog aldrig göra det =/

och jag vet att mac är bättre för bild och video.. men men.. tack ändå.

mer som kan hjälpa?

Visa signatur

Trust is a weakness,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ice^Night[Fly]
Den är helt underbar.. men det är riktigt sorgligt att jag inte kan köra win2k på den..
jag har aldrig gillar Mac OS och kommer nog aldrig göra det =/

och jag vet att mac är bättre för bild och video.. men men.. tack ändå.

mer som kan hjälpa?

Nu kan du ju installera Windows XP Home/Pro SP2 på Intel Macar och det funkar jättebra. Har kört Oblivion på högsta inställningar, BF2 och CS m.m och det funkar jättebra.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD64 2800+, radeon 9250, 512mb, Win 2000

Mathematicians is a device that turns coffee into theorys