Bästa diskarna?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blubben
Jag gissar att det var Diamondmax 9 du köpte?
För den modellen har varit den sämsta på länge från både maxtor och andra tillverkare.

Jag har haft nästan alla disktillverkare och är det något jag går efter så är det INTE tillverkare utan specifik disk modell, detta pga. att de flesta tillverkare ibland missar och gör en modell som inte håller.
Finns det ingen statestik på vilka som håller bäst så går jag på seagate för de har längst garantier vilket de inte skulle har råd att ge om diskarna hela tiden gick sönder.

MVH

Jepp, det stämmer bra det. DiamondMax 9.

Mvh/S

Visa signatur

| Intel Core i7-13700K | Noctua NH-D14 | MSI Pro Z690-A | Corsair 64 GB | Samsung Pro 980 2TB + Kingston KC2500 2TB + A2000 1TB NVMe | KFA2 GTX 3080 | Corsair RM1000X Shift | Fractal Design Meshify 2 | W11 Pro x64 | Acer XB280HK UHD G-Sync | Varmilo VA88M | Logitech G305 | Corsair HS70 PRO | VKB Gunfighter Mk.III + MCG Pro | VPC MongoosT-50CM2 | Monstertech | DELANCLiP Fusion | Secretlab OMEGA |

Permalänk
Inaktiv

Satsa på Maxtor MaxLine III/PRO, WD Raptor eller WD RE2 med aktiv kylning, RAID1 och frekventa backuper. Är du riktigt duktig skaffar du UPS också så datorn kan tas ner lugnt och fint vid strömavbrott och sparar backuper hos någon du litar på om det börjar brinna/du får inbrott hemma hos dig.

Det borde ta dig en bit närmare säker lagring.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fagerja
I livslängden i kalenderår är de inte så stor skillnad. Skillnaden är att SCSI-diskarna normalt jobbar hårt 24/7 medan PATA/SATA-diskar normalt jobbar några timmar per dag. Och utvecklingen går så fort att en 5 år gammal hårddisk, oberoende av gränssnitt, inte längre motsvarar prestandakraven.

Mina IDE ATA diskar har då gått 24/7 varenda en.

Hade en burk där skillnaden mellan uptime och disklivslängden i timmar var mindre än ett dygn

Har flertalet bekanta som kör 24/7 med vanliga IDE diskar och det brukar inte innebära nått problem de första åren.

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.