Permalänk
Medlem

dator som klarar oblivion?

tja! letar runt efter en dator som ska klara av oblivion på BRA upplösning!

har kollat runt lite men hittar inget som jag fastnar för. Vet ej heller hur mycket oblivion kräver!?

jag ska då som sagt ha en dator utan skärm kan också själv ordna xp.(hittar nån ett annat bra paket med detta som ingår skriv gärna.

Har tänkt mig en dator för runt 15 000 +- 2000 kr

MVH tobbe

Visa signatur

GTA V?

Permalänk
Medlem

Oblivion kräver en del ifall du vill ha det flytande på bästa grafiken. Jag kan köra på medium med 2x kantutjämning med lite lagg med:

AMD 2800 +

768 ram

geforce 6800 gt GS

Med kanske 2gb ram och en 3700 + AMD64 så hade jag nog kunnat köra detta spel på mycket hög upplösning

Permalänk
Medlem

Jag lirar oblivion på en dator med:
2 st Xeon 2.66 ghz
1 gb ram 2700
his radeon 9600xt 256mb
western digital raptor 36 gb 10000 rpm
halvtaskigt moderkort. busspeed 533mhz

och. Det LAGGAR på lägsta inställniingarna. Har ingen aning varför datan inte klarar av det, så jag kan köra nice grafik på typ alla andra spel. Helskumt. Men hur som helst kan du hitta system requirements på
http://www.elderscrolls.com/games/oblivion_faq.htm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr_mac
Jag lirar oblivion på en dator med:
2 st Xeon 2.66 ghz
1 gb ram 2700
his radeon 9600xt 256mb
western digital raptor 36 gb 10000 rpm
halvtaskigt moderkort. busspeed 533mhz

och. Det LAGGAR på lägsta inställniingarna. Har ingen aning varför datan inte klarar av det, så jag kan köra nice grafik på typ alla andra spel. Helskumt. Men hur som helst kan du hitta system requirements på
http://www.elderscrolls.com/games/oblivion_faq.htm

Jag tror att det är ditt grafikkort som gör att det laggar Oblivion kräver något otroligt , speciellt när man är ute i spelet, i naturen.

Saker man kan göra för att dra upp fpsen lite grann är att man drar ner "Viewdistance"

Permalänk
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CesiuM2
Jag tror att det är ditt grafikkort som gör att det laggar Oblivion kräver något otroligt , speciellt när man är ute i spelet, i naturen.

Saker man kan göra för att dra upp fpsen lite grann är att man drar ner "Viewdistance"

Skumt, min dator i sign, klarar oblivion med allt på lägsta med ungefär 30fps

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
http://www.datorbutiken.com/se/default.php?cartId=172557

Att köpa det absolut värsta är mest slöseri med pengar. Jag skulle köra på ett GeForce 7900GT istället - vilket jag själv också gjort och det flytar på fint i Oblivion i 1280x1024 med HDR eller 4x AA. Du bör då välja ett annat moderkort istället också eftersom det är meningslöst att köpa ett för Crossfire om du använder nVidia-kort. Crossfire lider dessutom av stora brister ännu så man vill inte köra med det ändå.

Spelar du många olika spel och använder många program kan en 74 GB Raptor-disk vara ett vettigt val istället, men det är som sagt bara om du verkligen har behov av det extra utrymmet på systemdisken. Alla filer och dokument sparar du ju på den andra disken.

Permalänk
Medlem

alright man tackar..jag skulle väl behöva sälja min ferrari först :(..säger bara en sak: bärbara datorer är skräp om man inte verkligen behöver en i jobbet eller annat.

Visa signatur

GTA V?