Command and Conquer 3: Tiberium Wars

Permalänk
Testpilot

På en bana hittade jag ett blått tiberiumfält men jag lyckades inte hitta nån information om skillnaden på det och det gröna. Är det nån skillnad utöver färgen? typ att man får mer per omgång harverstern kör?

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Stämmer bra det, det blåa ger dubbelt så fort.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM850X ATX 3.1 850W | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 5070 Ti Prime OC | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlosterKatten
Stämmer bra det, det blåa ger dubbelt så fort.

Det blåa är värt dubbelt så mycket som det gröna...

Permalänk
Medlem

Det är bara nya texturer i kane edition och några multiplayer banor extra. Det är annars ingen skillnad mellan spelen.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av poppen
Det blåa är värt dubbelt så mycket som det gröna...

Det jag menade, var lite trött under tiden jag försökte beskriva ^^

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM850X ATX 3.1 850W | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 5070 Ti Prime OC | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Glömsk

Spelade precis missionet "Project Stiletto" i Nodkampanjen. Jävlar vad klurig den var, tog tre timmar för mig sen landade speltiden på 50 min när jag väl lyckades. Inte det att missionet var så där jävulskt svårt som vissa är, utan för man kan lösa det på så många sätt. Googlade lite och läste några strategier, och alla var olika, och jag lyckades inte med någon av dem.

Slutade med att jag tog över GDI uppe i hörnet, i alla fall con yard och tech center. Det här visade sig vara nyckeln till att klara missionet. Ni som spelat missionet vet att GDI uppe i hörnet dör först, men tar man en con yard och tech center kan man bygga sånna här vågkanoner vilket tar ut tripodserna. Dessutom får man snabbt mammoth tanks. Byggde ett gäng sådana och lyckades med lite flyt ta över GDI nere i hörnet, eftersom Scrim attackerade samtidigt. Sen med hjälp av en ion cannon och en massa mammoth tanks tog jag ut produktionsbyggnaderna i Scrim uppe i högra hörnet. Sen var saken biff.

En irriterande egenskap hos AI:n förresten är att så fort Scrim (i kampanjen iaf) inte längre har någon möjlighet till pengar längre kommer de bygga tripods för alla resurser de har kvar. Det märkliga är att de bara står där mitt i basen (!).

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Psionicist
Spelade precis missionet "Project Stiletto" i Nodkampanjen. Jävlar vad klurig den var, tog tre timmar för mig sen landade speltiden på 50 min när jag väl lyckades. Inte det att missionet var så där jävulskt svårt som vissa är, utan för man kan lösa det på så många sätt. Googlade lite och läste några strategier, och alla var olika, och jag lyckades inte med någon av dem.

Slutade med att jag tog över GDI uppe i hörnet, i alla fall con yard och tech center. Det här visade sig vara nyckeln till att klara missionet. Ni som spelat missionet vet att GDI uppe i hörnet dör först, men tar man en con yard och tech center kan man bygga sånna här vågkanoner vilket tar ut tripodserna. Dessutom får man snabbt mammoth tanks. Byggde ett gäng sådana och lyckades med lite flyt ta över GDI nere i hörnet, eftersom Scrim attackerade samtidigt. Sen med hjälp av en ion cannon och en massa mammoth tanks tog jag ut produktionsbyggnaderna i Scrim uppe i högra hörnet. Sen var saken biff.

En irriterande egenskap hos AI:n förresten är att så fort Scrim (i kampanjen iaf) inte längre har någon möjlighet till pengar längre kommer de bygga tripods för alla resurser de har kvar. Det märkliga är att de bara står där mitt i basen (!).

Notering: Scrin

Hade också problem med det uppdraget då GDI-basen uppe i vänster förstördes innan jag hade hunnit till den (efter att ha tagit den nere i vänster), men löste det genom att ta över basen snabbt som f*n och sedan skicka upp några tanks för att försvara den lilla GDI-basen innan jag tog över den också. Stötte också på Tripod-spam av datorn och fick till slut snabba på processen att förstöra dem (de var ett tjugotal ståendes i basen) med min ION cannon Uppdraget tror jag tog ca 40 min när jag klarade det, tog sin tid att förstöra alla tripods som datorn byggde.

Permalänk
Medlem

He, jag försökte också sjuukt många gånger på just det uppdraget. Jag tror det var det första uppdraget som jag började få problem med. Hela GDI-kampanjen och NOD fram tills dess var relvativt lätt, men här tog det stopp. Tillslut klarade jag det genom att ta över GDI nere och samtidigt som jag spammade ut engineers i en barack jag tog över (efter att jag mosat alla powerplants med commandon) och tog över den basen var jag tvungen att springa upp med commandon och ta ut några tripods som attackerade den övre GDI-basen som nu inte hade försvar eftersom strömmen var nere. Sen fick jag snabba mig att bygga några tanks och engineers och ta över övre basen och bygga försvar inför nästa våg. Men när man väl hade båda baserna så var det inga problem längre. Bara att spamma mammoths och in och röja som på alla tidigare banor.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem

Jag har precis fått hem spelet men får "Could not connect to Command and Conquer 3 online" när jag försöker logga in i spelet. Är servrarna nere eller vad kan det vara?

Visa signatur

"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety." - Benjamin Franklin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raven6z
Jag har precis fått hem spelet men får "Could not connect to Command and Conquer 3 online" när jag försöker logga in i spelet. Är servrarna nere eller vad kan det vara?

Dem brukar vara nere ibland. Tydligen gamespy som får DDos attacker på sina servrar då och då. Är nog uppe snart igen

Permalänk
Medlem

Fan va Scins kampanj var kort! Klarade den precis och blev skitförvånad av att det var slut.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zartax
Fan va Scins kampanj var kort! Klarade den precis och blev skitförvånad av att det var slut.

Samma här. Filmsekvenserna var dåliga IMO. Varför måste alla rymdvarelser ha galna ledar med monstruösa röster? Det är så tråkigt och cliché. Dessutom fick vi inte se hur scrinerna ser ut.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Är servrarna fortfarande nere? Jag har läst mycket om att många har haft problem med routrar och så vidare... Så jag vill väldigt gärna veta om jag ska börja undersöka om det kan vara en firewall eller något som är problemet eller om jag bara ska vänta på att de ska komma upp igen.

Visa signatur

"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety." - Benjamin Franklin

Permalänk
Medlem

hejsan alla!
har scrollat igenom hela tråden och inte hittat någon som verkar ha samma problem som jag, spelet vägrar starta pga att den ej hittar gilltig orginal dvd.
har bla läst igenom följande:
http://support.ea.com/cgi-bin/ea.cfg/php/enduser/std_adp.php?...

och gjort det som står där men det vägrar fungera, någon som har något mer tips på vad jag kan göra?
har uppdaterat spelet via DVD:n men spelet vägrar alltjämt att starta

kan det bero på daemon eller liknande program?har haft det förr men har gjort en ominstallation av windows xp och därefter inte installerat något liknande program. känns som det är ganska så döttfött att gå tillbaka till butiken jag köpt spelet från (PcCity för 349kr), eller? bara så jäkla surt att när man köper ett orginal spel och så fungerar det inte...

Visa signatur

markus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av markusw
hejsan alla!
har scrollat igenom hela tråden och inte hittat någon som verkar ha samma problem som jag, spelet vägrar starta pga att den ej hittar gilltig orginal dvd.
har bla läst igenom följande:
http://support.ea.com/cgi-bin/ea.cfg/php/enduser/std_adp.php?...

och gjort det som står där men det vägrar fungera, någon som har något mer tips på vad jag kan göra?
har uppdaterat spelet via DVD:n men spelet vägrar alltjämt att starta

kan det bero på daemon eller liknande program?har haft det förr men har gjort en ominstallation av windows xp och därefter inte installerat något liknande program. känns som det är ganska så döttfött att gå tillbaka till butiken jag köpt spelet från (PcCity för 349kr), eller? bara så jäkla surt att när man köper ett orginal spel och så fungerar det inte...

Är det när du ska spela? I så fall borde det gå att skaffa någon crack som tar bort DVD-kollen. Annars borde det väl vara enklast att gå tillbaka med spelet. Kolla upp vad som gäller för öppet köp. Om det inte täcker ditt fall så borde det väl bara vara att reklamera den, säga att du har fått en defekt vara. Reklamationer brukar inte vara lika stränga som öppet köp (obruten förpackning och vad det är) vad jag vet. Är inte så värst haj på det där men om jag inte kom på något bättre sätt så skulle jag ha försökt i alla fall.

Permalänk
Inaktiv

Äre bara jag som tycker planetary assault carrier och de där andra stora attack skeppen scrin har är helt yberbra? Spelar med scrin mot polarna och det är svårt att förlora med de där jävla skeppen!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lord E
Är det när du ska spela? I så fall borde det gå att skaffa någon crack som tar bort DVD-kollen. Annars borde det väl vara enklast att gå tillbaka med spelet. Kolla upp vad som gäller för öppet köp. Om det inte täcker ditt fall så borde det väl bara vara att reklamera den, säga att du har fått en defekt vara. Reklamationer brukar inte vara lika stränga som öppet köp (obruten förpackning och vad det är) vad jag vet. Är inte så värst haj på det där men om jag inte kom på något bättre sätt så skulle jag ha försökt i alla fall.

jag har provat intsallera det på 2 olika PC med samma resultat på båda, ej giltig dvd/cd när jag ska starta spelet. koden som man får med i spelet anger man innan installationen.
har kvar kvitto och får vlä vända mig till butik och se vad de säger, bara så segt...

använder spelet inte dvd:n sen när man spelar, ang om man nu "crackar" det för att få det att fungera?

Visa signatur

markus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av W|ckerMan
Äre bara jag som tycker planetary assault carrier och de där andra stora attack skeppen scrin har är helt yberbra? Spelar med scrin mot polarna och det är svårt att förlora med de där jävla skeppen!

Är man bra och spelar mot bra så hinner man inte bygga PACsen sen så är dem inte så himla bra enligt mig, folk är bara dumma och skjuter på alla små jaktskepp istället för att skjuta ner PACsen... Dem där små jaktskeppen "respawnar" efter dem har dött...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av markusw
jag har provat intsallera det på 2 olika PC med samma resultat på båda, ej giltig dvd/cd när jag ska starta spelet. koden som man får med i spelet anger man innan installationen.
har kvar kvitto och får vlä vända mig till butik och se vad de säger, bara så segt...

använder spelet inte dvd:n sen när man spelar, ang om man nu "crackar" det för att få det att fungera?

Jo spelet använder sig utav dvdn när du ska spela och crackar du spelet fungerar det inte onlien för att skivan behövs... Så lämna tillbaka skivan till butiken och säg att den inte fungerar.

Permalänk
Medlem

Har du provat med en annan DVD? Kanske verkligen är så att din är defekt. Reklamera den och be om en ny så kanske det funkar. Eftersom det blir samma fel på två olika datorer kan det mycket väl vara så.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zartax
Har du provat med en annan DVD? Kanske verkligen är så att din är defekt. Reklamera den och be om en ny så kanske det funkar. Eftersom det blir samma fel på två olika datorer kan det mycket väl vara så.

provat med en annan DVD? lite svårt då man bara får en DVD-skiva med, men visst kan man säkert ta en "backup" och prova så. ska prova på en 3 dator och fungerar det inte då blir det en tur till butiken!

EDIT: i burk nr 3 fungerade det direkt!
tror mig har hittat "felet" på de andra 2 burkarna, får detta felmeddelande när jag sätter in dvd skivan i läsarn:
Direct Access Component har stött på ett problem och måste avslutas

Om du höll på att arbeta med något kan det hända att det du arbetade med
gått förlorat

Beskriv problemet för Microsoft

Felsignatur
EventType : BEX P1 : tfswctrl.exe P2 : 3.50.14.0 P3 : 3d619742
P4 : kernel32.dll P5 : 5.1.2600.2945 P6 : 44ab9b06 P7 : 00010d73
P8 : c0000409 P9 : 00000000

någon som har en ide hur jag fixar detta?

tusen tack på förhand!

EDIT: löste sig via ccleaner programmet!

Visa signatur

markus

Permalänk
Glömsk

Efter stora problem med Project Stiletto så förväntade jag mig att sista Nodmissionet ("Kane's Tower") skulle vara svårare än det var. Visst, den verkar svår som fasiken och det gick inte så bra de första försöken, fast bara man är lite taktisk går det på < 30 minuter speltid.

1) Början är viktigt som fasiken. Bygg detta samtidigt:
- Secret Shine sen Tech Center
- Tre harvesters
- Två laser, två infantry turrets vid refinery.

2) Samtidigt:
- Bygg en commando, ett par shadow teams sedan engineers och en sån där expansionsfordon. Spring upp med shadow team och commando och ta ut GDI-infantryt vid juggarnautserna med shadow teams. Ta ut juggernaut med commando. Spräng power plantet och aa-turrents.
- Två obelisks vid refinery.
- Airfield

3) Samtidigt:
- Bygg temple. Köa en obelisk.
- Bygg venoms och några avatars. Parkera venoms norr i din mainbas så de tar hand om scrinflygplan.
- Flytta upp engineers, expansionsfordonet till dina juggernauts. Placera ut två obelisk, två laser turrets, två infantry turrets runt expansionsfordonet.

4) Ungefär nu dyker Ion Cannon upp. Skjut sönder med juggernaut. Skjut sönder airfield norr. Skjut sönder airfield uppe i hörnet. Fortsätt hela tiden att skjuta sönder GDI-byggnader i "närheten". Reparera defens i din juggernautbas eftersom detta är det enda GDI kommer attackera nu.

Och här kommer en fuling:

5) Håll ut + fortsätt bygga avatars, venoms och fyra bombarplan. Scrin kommer bygga en rift generator. Vid det laget bör du ha tagit ut de viktigaste byggnaderna i den södra GDI-basen (med juggernaut) + nuke + bombarplan för envisa byggnader. När det är ungefär 30 sekunder till rift aktiveras, spara! Första gången fick jag rift på min bas, fast jag laddade, flyttade ut alla mina avatars ur basen och scrin riftade då GDI-basen i norra hörnet istället.

Nu är det bara att slutgöra jobbet med avatars. Ta ut de återstående power plantsen i norra GDI-basen med juggernauts bara, eftersom det finns massa turrets.

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk

Man får så mycket stryk online tråkigt när någon kommer med 40 tanks o bara kör över allt man har..och scrin vet jag nästan ingenting om men dom verkar vara helt överdrivet bra...mothership wtf?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robster1986
Man får så mycket stryk online tråkigt när någon kommer med 40 tanks o bara kör över allt man har..och scrin vet jag nästan ingenting om men dom verkar vara helt överdrivet bra...mothership wtf?

Vänta inte tills dom fått 40 tanks då? Offensiven är bästa defensiven

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elite
Vänta inte tills dom fått 40 tanks då? Offensiven är bästa defensiven

8st Sonic Emitters får lätt ut en hel tankarme.

Visa signatur

Burk 1: MSI Neo4 Platinum, AMD64 "Winchester" 3200+ , Corsair 2048mb, 7800GT.
Burk 2: AMD64 "Venice" 3200+ @ 2500mhz, AsRock SATA2, Corsair 2048mb, XFX 6800GT NV5 Silencer.

Permalänk

När vi pratar on sonics, vad har dom för nackdel gentemot obelisker?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag blir så less på det här spelet. Inget onlinegame vara längre än 10 minuter och alltid slutar det med att man blir tankrushad av Nod eller med flygplan av Scrin. Generals var mycket roligare, då hade man chans att försvara sig iallafall.

Visa signatur

E6600@3GHz | Gigabyte GA-965P-DS3 | Sapphire ATI 4850 | 4Gb DDR2 PC6400 | 940Gb hd | Antec P150 | HP 2207 22" TFT

Permalänk
Medlem

Ni som inte gillar tank rush osv borde lära er den här taktiken:

http://commandandconquer.filefront.com/info/cnc3_counterush

Permalänk
Medlem

Har ni byggt några banor än då? Har försökt lite själv fast noob som man är så går det sådär!

Har problem att få banorna större, fick igång en jäkla respawn på Tiberium iaf

Visa signatur

*-'

Permalänk
Medlem

någon som testat detta på 360? tänkte på demot då? har inte guld nu så kan inte testa.. :/

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bam108
Ni som inte gillar tank rush osv borde lära er den här taktiken:

http://commandandconquer.filefront.com/info/cnc3_counterush

Problemet är ju att det också är tankrush!

Citat:

If you're GDI, your best bet up against a tank rusher is to first Engineer rush, then follow it up with a tank rush of your own.

That's why if you are Nod the best way to beat a tank rush is well, another tank rush.

The Scrin might have the best antitank rush, they use a combo of infantry and tanks in order to take out the enemy tanks.

Visst, Scrin har lite att sätta emot med sina Shock Troopers och flyg men det slutar nästan alltid med att det bara blir tanks ändå.

Det är ju inte helt utan anledning som de ska släppa en ny stor patch där de balanserar om hela spelet. Just nu så blir det ju i nio fall av tio antingen tankrush, engineerrush eller shadowteamrush...

På grund av det så är min avarage match length är endast 4:40 vilket kanske inte är så roligt.

Visa signatur