Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00

WoW-film: "The Unforgiven" (Missa inte!)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lord_dubbdäck
Schysst editering, måste jag säga, men musiken*ryser*. Sen att de flesta fighter är när du hoppar på nån semi-afk ska vi inte nämna ... Eller att de fighter där du blir påhoppad är du tvungen att ta blind+bandage, vilket är som shield+hs i min mening. Men men det en rogue lever på är ju att fega så inåt helvete, utan det skulle ni suga.

Testa att spela en rogue själv en gång...

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka tack.

Permalänk
Medlem

Tråkigt med folk som inte förstår sig på spelet och ändå uttalar sig om saker och ting Att säga att vissa saker som hör klassen till är lama är bara konstigt, nu har jag inte sett filmen än för att jag fick seg speed på nerladdningen så jag ska prova senare... Men vadå, är cooldowns inte till för att användas? Man kan ju inte direkt påverka hur bra/dålig motståndaren är och om motståndaren inte vill använda cooldowns medans roguen gjorde det så visar det väl bara att roguen vill "vinna" mer? Fast klart man själv blir sur när man åker på blind mot rogues också men jag tycker inte det är "fegt så inåt helvete" för det ^^

Spelet är ju inte direkt balanserat och är inte menat att vara det 1on1 så ska man sitta och klaga sig över alla småsaker så tar det ju en hel livstid (seduce, trinketcasters, blind, nature's swiftness, recklesness, frostshock, imba shadowpräster etc etc)... Tycker man filmen är dålig kan man ju skriva det på ett konstruktivt sätt och sen om man har personliga åsikter om klassen i sig etc så har ju det egentligen inte med filmen att göra... Men men.

Folk är så griniga av sig ;> Återkommer med vad jag tyckte om filmen när jag fått ner den, dom förra har varit klart underhållande och då är jag också en sån som brukar avsky rogue-filmer ^^

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk

Ok, sett klart filmen nu.

Effekterna är bra, musiken ok, fighterna dötråkiga.

Dina fighter är inget speciellt överhuvudtaget, vissa av dom är t om dåliga. Tror det var första fighten mot en mage som var ingen vidare.

Men själva editeringen och specialeffekterna var nice, och jag har spelat rogue i över ett år. Det är svårt att få "speciella" eller "roliga" duels tyvärr.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka tack.

Permalänk
Medlem

As bra film!

MEN: Blind+Bandage. Njea. Visst, det är ju helt vanliga cooldowns, men nog tror jag att några skulle du kunnat ta utan dem.

Nice!

Edit:

Btw, är det inte olagligt att hålla på att ändra sådär?
Jag menar, man ändrar ju i massa datafiler som blizzard har ensamrätt på (?) EULA ftw not

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem

hade jag fått på mig ett tier 1 på min shaman hade du utan tvekan förlorat mot mig

Tycker du ska gå på lite bättre spelare

Visa signatur

a:|Mitt hus är fullt av idioter!
b:|Jasså, är du ensam hemma?

Permalänk
Medlem

va lite onödigt att blinda den där orc huntern i EPL (WPL) för att sedan bandagera i 2 sec och sen en backstab crit så va han död :> såg lite mongo ut

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem

Grym film!!

Visa signatur

Nu går det undan! Full fart mot Sherwood skogen.

Permalänk
Medlem

Bra film, men din musiksmak har jag invändningar mot :p, och framförallt i en WoW-film

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av China
Stängde av pga den kassa musiken.

hehe okej! jag kan inget om wow men jag kolla på pga av att de var bra musik!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Monkej
Tråkigt med folk som inte förstår sig på spelet och ändå uttalar sig om saker och ting Att säga att vissa saker som hör klassen till är lama är bara konstigt, nu har jag inte sett filmen än för att jag fick seg speed på nerladdningen så jag ska prova senare... Men vadå, är cooldowns inte till för att användas? Man kan ju inte direkt påverka hur bra/dålig motståndaren är och om motståndaren inte vill använda cooldowns medans roguen gjorde det så visar det väl bara att roguen vill "vinna" mer? Fast klart man själv blir sur när man åker på blind mot rogues också men jag tycker inte det är "fegt så inåt helvete" för det ^^

Spelet är ju inte direkt balanserat och är inte menat att vara det 1on1 så ska man sitta och klaga sig över alla småsaker så tar det ju en hel livstid (seduce, trinketcasters, blind, nature's swiftness, recklesness, frostshock, imba shadowpräster etc etc)... Tycker man filmen är dålig kan man ju skriva det på ett konstruktivt sätt och sen om man har personliga åsikter om klassen i sig etc så har ju det egentligen inte med filmen att göra... Men men.

Folk är så griniga av sig ;> Återkommer med vad jag tyckte om filmen när jag fått ner den, dom förra har varit klart underhållande och då är jag också en sån som brukar avsky rogue-filmer ^^

Så sant

Jag spelar själv rogue med halvtaskig equip (joinade precis en bra guild dock så det kommer ). Jag duellerar/pvpar ofta och jag har ett antal gånger tagit Grand Marshals och flera andra grymma spelarepå min server. Det vanligaste är dock inte beröm utan snarare ett "cooldowns stupid noob, you suck", när man "omgwtfpwnar" någon med mycket högre status/bättre gear.

Sen finns det vissa som är schysta och ger en lite creds

Visa signatur

Just do it.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beengalas
Testa att spela en rogue själv en gång...

Har jag gjort, det var tråkigt.

Det Blizz troligen ska fixa i kommande rogue-patch är att rogues faktiskt kan dö. Det får ju inte hända!

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Det Blizz troligen ska fixa i commande rogue-patch är att rogues faktiskt kan dö. Det får ju inte hända!

Va?

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Feltherr
Va?

Tror nog lord_dubbdäck menar att Rogues är näst intill odödliga

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Eller inte... de blir dödade av de flesta om det inte är world-pvp där motståndaren är lite halvt afk o snackar i guildchat...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Adriano18
Så sant

Jag spelar själv rogue med halvtaskig equip (joinade precis en bra guild dock så det kommer ). Jag duellerar/pvpar ofta och jag har ett antal gånger tagit Grand Marshals och flera andra grymma spelarepå min server. Det vanligaste är dock inte beröm utan snarare ett "cooldowns stupid noob, you suck", när man "omgwtfpwnar" någon med mycket högre status/bättre gear.

Sen finns det vissa som är schysta och ger en lite creds

Hah, jo, men folk är så griniga när det gäller klasser eller dueller. Som att hela deras manlighet står på spel i en duel eller något skumt... Själv har man ju blivit whinad på av t ex paladins för att man körde fear + bandage när dom själv dragit blessing of protection, divine shield, hammer of justice etc, alla cooldowns dom har typ

Citat:

Det Blizz troligen ska fixa i commande rogue-patch är att rogues faktiskt kan dö. Det får ju inte hända!

Kan du sluta spamma ner trådar med meningslöst gnäll? JA vi vet att du inte gillar rogues, vilket är väldigt konstigt då dom flesta är mat för oss warriors. Och att rogues inte kan dö? Hah, eftersom pvp idag i WoW är mest BGs så har ju rogues inte det kul med all aoe etc... Nä det där vara bara löjligt, hade förstått om du sa typ paladins men men

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk

Såg filmen igen, kändes mycket bättre.
Sköna moves.

Lord Dubbdäck: Bespara oss ditt whine. Rogues är skitlätta att ta som warrior ffs.

BTW
"You've won whiner of the month."

Permalänk
Medlem
Citat:

Schysst editering, måste jag säga, men musiken*ryser*. Sen att de flesta fighter är när du hoppar på nån semi-afk ska vi inte nämna ... Eller att de fighter där du blir påhoppad är du tvungen att ta blind+bandage, vilket är som shield+hs i min mening. Men men det en rogue lever på är ju att fega så inåt helvete, utan det skulle ni suga.

Om en mage slutar sheepa och andvända frost spells så slutar rogues vara "fega" ?;P
Eller om warlocks slutar feara så kan rogues sluta vara fega åxå: )

Klart rogues ska vara "fega" det är ju en del av deras skill..folk som whinar gör det enbart för dom blivigt ägda x antal ggr av rogues: )

Permalänk
Medlem
Citat:

Kan du sluta spamma ner trådar med meningslöst gnäll? JA vi vet att du inte gillar rogues, vilket är väldigt konstigt då dom flesta är mat för oss warriors. Och att rogues inte kan dö? Hah, eftersom pvp idag i WoW är mest BGs så har ju rogues inte det kul med all aoe etc... Nä det där vara bara löjligt, hade förstått om du sa typ paladins men men

Sen när var rogues mat för oss? 12s stun sen död. Varje gång man blir påhoppad. Inte en chans att slå tillbaks ens. Och hoppar man på dem så ... blind, vanish och sprint så är de borta.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Sen när var rogues mat för oss? 12s stun sen död. Varje gång man blir påhoppad. Inte en chans att slå tillbaks ens. Och hoppar man på dem så ... blind, vanish och sprint så är de borta.

Och vi i plate plågas lite längre än alla övriga klasser som tex cloth users, för dom är det iafl över på några sekunder medans vi tvingas stå ut med det fula kräket som gnager på oss

Ringer det några klockor? ;

CS, SS, Gouge.. wait for energy, KS, BS, tea, BS, Blind, restealth, CS, Gouge, BS, CB Evis.

Permalänk
Medlem

när vi ser en Rogue först är dom köttfärs..charge>hamstring>recklessness>the end.

Ontopic:
Precis börjat spela rogue och diggade filmen skarpt,lärde mig lite tricks och gav mig lite bättre syn på hur en rogue ska hanteras i PvP:P

Permalänk
Medlem
Citat:

Låter som du bara sysslar med "world pvp", hm, trodde den var död i WoW I battlegrounds så är det ju inte direkt så att alla rogues alltid har alla cooldowns lediga. Sen kanske du borde lära dig att använda pvp-trinket, demo shout mot restealth etc Och det är ju 4 sekunder från cheap shot, sen combo points till 6 sekunders, så man har ju lite tid emellan. Och på kidney shot så drar man ju som sagt pvp-trinket ^^

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Du glömde rend så dom inte kan steltha annars har du nästan förstått!

En rouge med dålig gear/build är en död rouge ser jag rogue med bra gear springer jag, punkt slut.

Liktförbannat mina dvärg ben skenar om jag ser en warlock!

Zerk rage knäcker ju viserligen gauge, och alla incap som rouges lägger men jag tar ju en del stryk då, mest troligt är att han gör så mycket skada så dom incaps jag blockade och den tiden jag la ner bara förstörde min vinst chans!

Sen är jag inte allt för ofta i zerk stance när jag fightas mot en dps klass (tex rogue) (Det är ju som att ge dom +10% dmg)

Så att visst, vi kan knäcka deras incaps men till vilken nytta, det är riktigt dyrt pris vi får betala och vinner vi är det fan inte mer därtill.

Är GY nära och vi har CD på bandage är det GG...

Visst, det går säkert CP dampa med reck och massa skit för att få ner den 50% hp ny ressade roguen till 20% och med execute vända på steken men det håller inte i längden + att jag bara sett det med full epics warrior och riktigt bra vapen (Ashkandi)....

Annars är inte rogues nått probs igentligen, tyngre 2h vapen skär lätt i läder och vi gör en del skada

Allt beror på build/skills men sten-sax-påse är vad det är

Edit: Stunlock rogues = Tabba ner till windows eller dra en /dance.

Permalänk
Medlem
Citat:

Låter som du bara sysslar med "world pvp", hm, trodde den var död i WoW I battlegrounds så är det ju inte direkt så att alla rogues alltid har alla cooldowns lediga. Sen kanske du borde lära dig att använda pvp-trinket, demo shout mot restealth etc Och det är ju 4 sekunder från cheap shot, sen combo points till 6 sekunders, så man har ju lite tid emellan. Och på kidney shot så drar man ju som sagt pvp-trinket ^^

Hur ofta har du PvP trinket när du grindar? Demo shout ja men de har en förmåga att ta sig ur range för den väldigt fort. Och när varenda backstab crittat för mellan 700 och 800 är man nere fort.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Hur ofta har du PvP trinket när du grindar? Demo shout ja men de har en förmåga att ta sig ur range för den väldigt fort. Och när varenda backstab crittat för mellan 700 och 800 är man nere fort.

Som sagt, du snackar bara om "world pvp" som inte ens finns i WoW ^^ Liksom när jag grindar och typ har flera mobs på mig så spelar det ingen roll vad för klass som jumpar mig, jag är lika död för det Så det har ju inget med diskussionen att göra. Och du får väl skaffa lite pvpgear då. PvE är ju mycket om strength/agility som dmg specc, men i pvp är stamina väldigt underskattat ^^ Rogues är ju ändå klassen vi "ska" ha lättare mot ;>

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jävligt grymm film, shit du måste ha spelat en hel del :S ( ! )
Men som sagt, paladins och epic gerade rogue's är så jävla imba.

Visa signatur

NZXT Phantom ° P8Z68-V PRO GEN3 ° i5 2500K @ 4.5 + Corsair H80 & Schyte GT ° Gigabyte 7970 Windforce OC 3GB ° G.Skill 8GB Ripjaws 1600Mhz ° Samsung SSD 830-Series 128GB ° Seagate Barracuda 1TB ° NZXT HALE90 850W ° Asus Xonar D1 ° SideWinder X4 Gaming Keyboard + Logitech G400 + AKG GHS1 Gaming Headset ° Dell 2209wa ° STEELSERIES 4HD

Permalänk
Medlem

Bra film!

De som fortfarande säger att Rogues är "overpowered" lever kvar på 2005.. Rogues har åkt på nerf efter nerf i många patchar. Lira upp en Rogue till 60 och testa själv hur lätt det är att köra PvP.

Flurme Troll Rogue @ Stormscale <Undecided>

Visa signatur

Play by the rules, die by the rules.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Urme
Bra film!

De som fortfarande säger att Rogues är "overpowered" lever kvar på 2005.. Rogues har åkt på nerf efter nerf i många patchar. Lira upp en Rogue till 60 och testa själv hur lätt det är att köra PvP.

Flurme Troll Rogue @ Stormscale <Undecided>

Har då blågearade rogues på Burning Legion som äger allt och alla för att de klarar att stunlocka i oändlighet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Har då blågearade rogues på Burning Legion som äger allt och alla för att de klarar att stunlocka i oändlighet.

Det går inte att stunlocka i oändlighet.. prova göra det på en mage eller en warrior.. missar du nästa stun med nån millesekund på en priest/warlock så blir du fearad etc.

Tror folk behöver spela en Rogue själv för att inse att det inte bara är att trycka på stun ett par gånger för att vinna

Visa signatur

Play by the rules, die by the rules.

Permalänk

FNISS!

du vet "Albin" tauren warrior, som du dödade tillsammans med en shaman :]

Jag känner killen väl IRL, och han säger att han var uttabbad i windows när du gick på han. Kan inte beskriva med ord vad han lackade ur när han såg det på filmen

Permalänk
Medlem

Har _oftast_ inga problem med rogues med mina mage, jag har ingen über gear heller.

Ontopic: Snygg film, bra redigerad, snygga strider. Jag fattar inte vad folk skriker om när en rogue kör blind+bandage. Varför har Blizzard gett rogues den skillen tror ni?