Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Fråga till Jonas (MEIZU):

Kommer det finnas några väskor (vet inte vilket ord jag söker) ifall spelaren repas lätt?

Hej!

Ja, utifall det visar sig att ytan lätt får smårepor eller liknande (typ nano) kommer vi givetvis att leverera M6 med lämpligt skydd. Som det ser ut idag kommer M6 bla. att levereras med meizu's klassiska "skyddspåse" som samtlliga meizu-modeller levereras med. Exakt vilka andra tillbehör som blir standard och vilka som blir extra är inte riktigt klart ännu. Vi vet ej heller hur en standard-bärväska kommer se ut, men vi hoppas det blir något liknande som kommer med våra modeller E3/X3/E3C (i silikon).

Vad gäller filmvisning kommer bla. komprimeringen Xvid att stödjas. För närvarande klarar den 18 Fps i 684kbps vilket skall ge en mycket bra bild i bildstorleken QVGA 320x240.

Det ser nu ut att bli följande rek-priser på M6 i Sverige:

4GB: 2495 kr
2GB: 1995 kr
1GB: 1695 kr

Såg förresten att SweClockers fått ett trevligt omnämnande på dapreview i samband med denna tråd om M6: http://www.dapreview.net/comment.php?comment.news.3250

//Jonas

Visa signatur

MEIZU Scandinavia
http://www.meizu.se

Permalänk
Medlem

längtar ;D...tror denna spelare kommer att bli underbar...kanske är dags att byta ut sin gammla e2a snart... ;D

edit: när kommer dom öppna upp meizus forum när det gäller snacket om denna?... la upp en tråd där så fort jag fått höra om spelaren men det ligger fortfarande i karrantän

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonas (MEIZU)
Hej!

Ja, utifall det visar sig att ytan lätt får smårepor eller liknande (typ nano) kommer vi givetvis att leverera M6 med lämpligt skydd. Som det ser ut idag kommer M6 bla. att levereras med meizu's klassiska "skyddspåse" som samtlliga meizu-modeller levereras med. Exakt vilka andra tillbehör som blir standard och vilka som blir extra är inte riktigt klart ännu. Vi vet ej heller hur en standard-bärväska kommer se ut, men vi hoppas det blir något liknande som kommer med våra modeller E3/X3/E3C (i silikon).

Vad gäller filmvisning kommer bla. komprimeringen Xvid att stödjas. För närvarande klarar den 18 Fps i 684kbps vilket skall ge en mycket bra bild i bildstorleken QVGA 320x240.

Det ser nu ut att bli följande rek-priser på M6 i Sverige:

4GB: 2495 kr
2GB: 1995 kr
1GB: 1695 kr

Såg förresten att SweClockers fått ett trevligt omnämnande på dapreview i samband med denna tråd om M6: http://www.dapreview.net/comment.php?comment.news.3250

//Jonas

Låter väldigt bra, blir ett köp för mig så fort de släpps!

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonas (MEIZU)
Hej!

Ja, utifall det visar sig att ytan lätt får smårepor eller liknande (typ nano) kommer vi givetvis att leverera M6 med lämpligt skydd. Som det ser ut idag kommer M6 bla. att levereras med meizu's klassiska "skyddspåse" som samtlliga meizu-modeller levereras med. Exakt vilka andra tillbehör som blir standard och vilka som blir extra är inte riktigt klart ännu. Vi vet ej heller hur en standard-bärväska kommer se ut, men vi hoppas det blir något liknande som kommer med våra modeller E3/X3/E3C (i silikon).

Vad gäller filmvisning kommer bla. komprimeringen Xvid att stödjas. För närvarande klarar den 18 Fps i 684kbps vilket skall ge en mycket bra bild i bildstorleken QVGA 320x240.

Det ser nu ut att bli följande rek-priser på M6 i Sverige:

4GB: 2495 kr
2GB: 1995 kr
1GB: 1695 kr

//Jonas

2GB ligger i samma prisklass som iAudio u3 och då ha har den här större skärm och är även lite snyggare i min åsikt:) den här blir nog mitt nästa köp.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonas (MEIZU)
Hej!

Ja, utifall det visar sig att ytan lätt får smårepor eller liknande (typ nano) kommer vi givetvis att leverera M6 med lämpligt skydd. Som det ser ut idag kommer M6 bla. att levereras med meizu's klassiska "skyddspåse" som samtlliga meizu-modeller levereras med. Exakt vilka andra tillbehör som blir standard och vilka som blir extra är inte riktigt klart ännu. Vi vet ej heller hur en standard-bärväska kommer se ut, men vi hoppas det blir något liknande som kommer med våra modeller E3/X3/E3C (i silikon).

Vad gäller filmvisning kommer bla. komprimeringen Xvid att stödjas. För närvarande klarar den 18 Fps i 684kbps vilket skall ge en mycket bra bild i bildstorleken QVGA 320x240.

Det ser nu ut att bli följande rek-priser på M6 i Sverige:

4GB: 2495 kr
2GB: 1995 kr
1GB: 1695 kr

Såg förresten att SweClockers fått ett trevligt omnämnande på dapreview i samband med denna tråd om M6: http://www.dapreview.net/comment.php?comment.news.3250

//Jonas

Jag vet inte om du missade min fråga som jag skrev i mitt förra inlägg Jonas, så jag tar den en gång till.
Finns det någon möjlighet att få komma och klämma på en Meizu Mini när de lanseras i Sverige? Jag bor ju i Lerum så det är rätt nära till erat kontor i Göteborg.
Tråkigt att du har stängt av din PM funktion.

Mvh / RiLLE

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.
Kameragear: D700 + 24-70 + 70-200 VR1 + 50/1.8 + SB-800

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Applet
längtar ;D...tror denna spelare kommer att bli underbar...kanske är dags att byta ut sin gammla e2a snart... ;D

edit: när kommer dom öppna upp meizus forum när det gäller snacket om denna?... la upp en tråd där så fort jag fått höra om spelaren men det ligger fortfarande i karrantän

Applet:

Vi håller på att förbereda all info om M6 på våra egna hemsidor och forum. Strax kör vi en officiell tråd där. Saken är den att det där förväntas att vi skall kunna svara på det mesta om våra egna produkter, varför vi har hållit på det lite. Men snart så

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rille88
Jag vet inte om du missade min fråga som jag skrev i mitt förra inlägg Jonas, så jag tar den en gång till.

Finns det någon möjlighet att få komma och klämma på en Meizu Mini när de lanseras i Sverige? Jag bor ju i Lerum så det är rätt nära till erat kontor i Göteborg.
Tråkigt att du har stängt av din PM funktion.

Mvh / RiLLE

Rille88:

Sorry, missade det när jag skrev sist... Det skulle nog kunna ordnas. Du får gärna messa mig när det närmar sig... (jag har förresten startat PM-funktionen igen, tänkte inte på att den var avstängd)

F.ö. antar jag att det blir den svarta som är den mest populära färgen? Så är fallet för E3 och E3C i alla fall

//Jonas

Visa signatur

MEIZU Scandinavia
http://www.meizu.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonas (MEIZU)

Såg förresten att SweClockers fått ett trevligt omnämnande på dapreview i samband med denna tråd om M6: http://www.dapreview.net/comment.php?comment.news.3250

//Jonas

Fortsatt uppdatera oss med information sa ska jag halla DAPreview uppdaterade aven i fortsattningen ;). Det vore smooth iaf ni kunde skicka ut ett recensions ex antingen till SweC eller DAPreview? Sa man kan fa en riktigt recension, inget PC For Alla skrap... :).

Visa signatur

Macbook Pro C2D 15,4"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonas (MEIZU)
Applet:

Vi håller på att förbereda all info om M6 på våra egna hemsidor och forum. Strax kör vi en officiell tråd där. Saken är den att det där förväntas att vi skall kunna svara på det mesta om våra egna produkter, varför vi har hållit på det lite. Men snart så

Rille88:

Sorry, missade det när jag skrev sist... Det skulle nog kunna ordnas. Du får gärna messa mig när det närmar sig... (jag har förresten startat PM-funktionen igen, tänkte inte på att den var avstängd)

F.ö. antar jag att det blir den svarta som är den mest populära färgen? Så är fallet för E3 och E3C i alla fall

//Jonas

Jonas; Jag tillhör kategorin vit eftersom den ska matcha min nya Nokia N73
Hauk; Recensionsex brukar aldrig vara några problem.

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem

Händig som jag är har jag slarvat bort min gamla JoS. Så det är dags att köpa en ny.
För mig står valet mellan denna och Iriver U10.
Vad tror ni? Den här nya ser väldigt fin ut, men inte lika fräsig design som på U10. Men tunnare, vilket är bra. Sen blir ju skärmen större.
Jag tror jag väntar på lite recensioner.

Visa signatur

Övriga ämnen i våra minnen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zerblatt
Händig som jag är har jag slarvat bort min gamla JoS. Så det är dags att köpa en ny.
För mig står valet mellan denna och Iriver U10.
Vad tror ni? Den här nya ser väldigt fin ut, men inte lika fräsig design som på U10. Men tunnare, vilket är bra. Sen blir ju skärmen större.
Jag tror jag väntar på lite recensioner.

Har inte U10 en skärm på 2,5" och denna Meizu en på 2,4"?

Permalänk

nej, u10 har 2.2 tum

fasen jag som precis köpt min... dubbla minnet för samma pengar

Visa signatur

Ubuntu 5.10/slackware 10.2 på: Amd64 4000+, Zalman CNPS9500LED, Kingston 2gb RAM, point of view geforce 7800GT,Gigabyte Ga-K8NXP-SLI, Maxtor ata 200gb, Samsung spinpoint 250gb s-ata2, Samsung 193p+ svart.

Permalänk
Medlem

priserna är ju dock inte satta än...vad jag kan förstå iaf...
går och väntar på en tråd om dessa på meizus forum... men det är vell bara att vänta på... den som väntar på något gott

Permalänk

hmmm hur är det behöver man nåt program för att få in filmer i spelaren och hur sköts byte av batteri? kan meizu scandinavien sköta det eller blir man tvungen att skicka spelaren till kina?

Permalänk
Medlem

meizu scandinavien BORDE kunna fixa detta... och det om progg för att överföra filmer hoppas jag att man slipper för sådant får man lite B-känsla av...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Applet
meizu scandinavien BORDE kunna fixa detta... och det om progg för att överföra filmer hoppas jag att man slipper för sådant får man lite B-känsla av...

Jag tror inte du behöver något speciellt program för att föra över filmerna. Därimot tror jag Meizu skickar med ett program som skalar ner och komprimerar filmerna till ett lämpligt format.
Jonas har nog mer information.

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.
Kameragear: D700 + 24-70 + 70-200 VR1 + 50/1.8 + SB-800

Permalänk
Medlem

Något nytt om när den kommer ?

Permalänk
Medlem

ne... jag går och väntar på den officiella tråden på meizus forum... där kommer dom att svara på allas frågor angående spelaren...tråden borde komma upp innom en snar framtid... för annars kommer det att börja växa mossa på mitt tålamod...

Permalänk
Medlem

Har inte sett ngt bland Meizus aterforsaljare har i Shanghai heller. Borde ju komma hit forst tycker man...

Visa signatur

Macbook Pro C2D 15,4"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hauk
Har inte sett ngt bland Meizus aterforsaljare har i Shanghai heller. Borde ju komma hit forst tycker man...

ja man kan tycka det men den har ju inte lanserats än ^o)... sen cirkulerar det ju en del info på nätet om den... och bilder har ju laggts upp av meizu själva, tror jag iaf... men fullständig info BÖR komma upp innom kort...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andy Mcdee
hmmm hur är det behöver man nåt program för att få in filmer i spelaren och hur sköts byte av batteri? kan meizu scandinavien sköta det eller blir man tvungen att skicka spelaren till kina?

Hej!

Av tradition har Meizu alltid haft "ren" UMS dvs. bara plugga in och föra över filer. Detsamma kommer att gälla för M6 (filmer, filer, musik, bilder mm). Vad gäller batteribyte är detta något som vi självklart ombesörjer här i Sverige som alla andra service- och garantiärenden. Vi kommer ej heller ta ut mer än den självkostnad som uppkommer, cirka 250-300 kr (om det inte är ett garantiärdende så klart!)

//Jonas

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Applet
ne... jag går och väntar på den officiella tråden på meizus forum... där kommer dom att svara på allas frågor angående spelaren...tråden borde komma upp innom en snar framtid... för annars kommer det att börja växa mossa på mitt tålamod...

Vi håller på att göra klart produktsidorna på meizu.se och dessa kommer vara klara nu i helgen. Då lägger vi upp en officiell tråd i forumet också

F.ö. har vi fått en oerhörd respons på M6 vilket naturligtvis är oerhört kul. Vi hoppas få den ordentligt testad och recenserad av någon i SweClockers team.

I övrigt har vi inte något exakt lanseringsdatum klart ännu, men i Asien borde den komma ut om cirka två veckor, och här en vecka senare. Den håller jut nu på att genomgå den sista testningen i två omgångar där "vanliga" användare får intensivtesta den för att hitta ev. fel och buggar innan den slutligen släpps.

//Jonas

Visa signatur

MEIZU Scandinavia
http://www.meizu.se

Permalänk
Medlem

Kommer ni att släppa den i Tyskland samtidigt som i Sverige?

Permalänk
Medlem

Vad jag vet så finns det ingen som tar in MEIZU-spelare till Tyskland.

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk

det var nån snubbe på dapreview som påstod att 2gig varianten skulle vara klar och att 4 gigs varianten skulle dröja. kan nån vara snäll och dementera detta från meizu?

är lite väl glad nu, kan bara säga att jag ser fram emot meizu minin och jag hoppas att dom inte gör en sandisk (missar laneringen med mer än två månader)

Permalänk
Medlem

Japp. Please Meizu... se till att den här lanseringen funkar.

Permalänk

Hej!

Enligt den information vi har så kommer varianten med 4GB att släppas efter de övriga. Varför vet vi inte, men så är det sagt. Att det kommer en 4GB-version råder det inget tvivel om, men exakt när den släpps vet jag ej ännu. Vad som dock är säkert är att vi kommer göra allt för att ha även den hos oss så snart som möjligt.

Anledningen till detta tror jag är att man ej ännu har slutfört en förhandlingarna om 2GB-kretsar. M6 har plats för två minneskretsar, vilket innebär att en med 2GB har 2x1GB-kretsar och en med 4GB har 2x2GB-kretsar.

Här är två bilder på hur det ser ut (detta är M6 med 2GB som tillverkas i fabriken):

Vår plan för lansering i slutet av maj/början av juni står fast. Vi har lanserat nio modeller utan problem här i Sverige sedan 2004, så vi skall nog klara denna också Våra produktsidor blir f.ö. klara nu i helgen.

//Jonas

PS. Vad var det som SanDisk misslyckades med iom. lanseringen? Har de inte lanserat den öht.?

Visa signatur

MEIZU Scandinavia
http://www.meizu.se

Permalänk
Medlem

De har lanserade - i alla fall officiellt - e200-serien i februari. Men den är "slut i lager" precis överallt och butikernas "nästa leverans inkommer till oss 06-XX-XX" har skjutits upp gång på gång. Jag har som sagt väntat i sex veckor nu och kommer antagligen att köpa en Miezu istället om den kommer ut först. Med tanke på hur vansinnigt svårt Sandisk verkar ha att leverera sina spelare är det mycket möjligt att ni hinner först.

Permalänk

Ikonbaserat menysystem

Kommer inte Meizu M6 att ha något ikonbaserat menysystem?? Som typ Sandisk e200 serien. På de bilder som lanserats hittills så framgår inget sådant iallafall. Det skulle vara väldigt tråkiigt ifall den saknade det!!!

Kanske Jonas vet mera om detta??

Permalänk
Medlem

Det verkar snarare vara ett hierarkiskt menysystem, vad man nu ska kalla det för, som det är på Creative och iPod, enligt den här bilden från förstasidan:

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem

Drar till Hong Kong pa mandag, far val se iaf man ser nagot dar. Synd att 4GB versionen drojjer, ar absolut inte intresserad av 2GB :(.

Visa signatur

Macbook Pro C2D 15,4"

Permalänk
Medlem

Supports DRM10 and Microsoft MTP
2.4" 260K-color QVGA (320x240) large and vibrant TFT-LCD screen.
SRS2.0 sound effect, user-defined EQ, adjustable bass boost
Hi-Fi treble & bass compensation system
Supports SRS, WOW, TruBass, 3D Surround sound effects , Various EQ modes
Including: Normal, Rock, Jazz, Classic, POP, Bass, Disco, User1, User2, User3
Unique design and Super Mini Aluminum alloy body
High speed USB2.0 interface. High capacity USB flash storage for mobile disk.
Clock setting. Screen Saver Settings
Supports OTG (On The Go) Function
Super FM stereo radio function, supports auto searching tune channels and channels management as well as FM Recording (with 30 preset channels)
Built-in Microphone supports high quality recording, up to 9 hours of long recording time
Calculator function and Game function
Headphone supported
Dynamic graphics menu. Human user operating interface.
Supports various music formats, MP3, WMA, WAV, OGG, etc.Movie playback, supports AVI format.
Dynamic Playlist supported. Synchronized Song Lyric Showing. TXT View
Photo album + Slide show: BMP, JPG, GIF formats
Long playback time
Built-in rechargeable Li-ion battery, plays up to 20 hours
(The playing time may be shortened if visualization is used.)
Multi-language Supported. ID3V2, ID3V1, Filename Supported
There are English, Simplified Chinese, Traditional Chinese, Japanese, Korean languages
Innovative power supply design, reducing the interferences and noises. High precise electronic components coupled with 8 layers PCB ensure the clearness of sound quality.
Enhanced Integrated Navigator, Jog lamp ON time control
Play/Pause, Stop/Power OFF, Recording Next Track/Previous Track
Fast Forward/Fast Rewind, Scroll speed. Infinite Loop
Resume function. Auto Power OFF. Hold function
Value-added Service,Software Upgradeable. Free driver USB connector
SN Ratio: >90dB
Frequency range: 20Hz~20kHz
Weight: 55g
Compact size: Approx. 79mm*48.2mm*10mm(H*W*T)
Product info display (Software version, Memory Usage)
Windows98 SE/ME/2000/XP, Mac and Linux OS

***********************************************
***********************************************
Mer specifik data.

Dimensions 79mm*48.2mm*10mm(H*W*T)
Weight 55g
Display 320x240 dot, TFT LCD QVGA 2.4'
PC Interface USB2.0
Flash Memory Built-in basic Memory ( 1GB/2GB/4GB according to product)
Battery Li-on Rechargeable 3.7V,700mAH
Other Interface Host

Record
MP3
BitRate:32Kbps-128Kbps

Recording Source
Mic/Tunner
MP3/WMA

Earphone's Output
(L)18mW +(R)18mW(16 Ohm)
MP3 Bit Rate
8-320kbps
WMA Bit Rate
5-256kbps
OGG Quality 0-Quality 10
WAV PCM,MS-ADPCM,IMA-ADPCM

Output Frequency Band
20Hz-20kHz

S/N Ratio
>90dB

Distortion Rate
<0.05%

Video Playback Xvid Video:15 Frame/Sec,384kbps
Audio: MP3 56-256Kbps,stereo

FM Tunner Frequency Range 76Mhz-108Mhz
Preset Channels Max. 50

S/N RatioS/N Ratio >50dB

Photo BMP,JPG,GIF 1024x1024

Sound Effect Use SRS, WOW, TruBass, 3D Surround sound effects

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|