Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andy Mcdee
tja eftersom e200 modellerna från sandisk har snubblat på mållinjen nu i snart en månad och dom verkar inte komma in förens i slutet på majblir denna spelare mer aktuell. fiero, du verkar ha koll på läget när det gäller meizu (anställd?). kan du posta några uppgifter om storleken och när den kan tänkas släppas i sverige.

Finns rätt mycket info i tråden om du bara tittar upp en liten bit. (Bra att läsa tråden innan då den inte är lång.)

-Dimensions: 79 x 48.2 x 10mm

Visa signatur

Phenom II X4, 965BE | Corsair Cooling Hydro H50 | Gigabyte GA-790XTA-UD4 | DDR3, PC3-12800 4GB | XFX Radeon HD5850 1GB | 2 x 500 GB | Fractal Design Tesla 550W 80+ | Fractal Design Define R2 | G2222HDL LED | Dunis @ Xbox Live.

Permalänk
Medlem

Fler bilder för er som är sugna

Observera storleken

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem

Är det något intuitivt bläddringssystem på denna oerhört coola sak? Eller måste man klicka en gång i taget? För jag ser ingen scroll på bilderna...

Visa signatur

Nikon D40x, Nikon DX AF-S Nikkor 18-55mm 1:3 5-5.6GII ED, Nikon Nikkor AF 50/f1.8D, Nikon SB-400, Velbon CX580

Permalänk
Medlem

Det stod i specen tidigare att det skall vara en Touch Pad så jag antar att man drar med typ tummen upp och ner för att scrolla. Sedan kan jag tänka mig att det finns lätt sviktande "klick-zoner" uppe, nere, till vä och hö...

Bara en gissning dock...

Permalänk
Medlem

Ser riktigt snygg ut, men dom kunde haft lite mer fantasi med rägerna kanske, det ser ut att vara ruskigt likt ipodtemat.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M.Lang
Det stod i specen tidigare att det skall vara en Touch Pad så jag antar att man drar med typ tummen upp och ner för att scrolla. Sedan kan jag tänka mig att det finns lätt sviktande "klick-zoner" uppe, nere, till vä och hö...

Bara en gissning dock...

Typ som iPod eller?

Visa signatur

XP 3000+ @ 2.22ghz - Geforce FX 5700LE @ 500/518 - 1024mb PC3200 - 160gb Maxtor, 20gb IBM (ej inkopplad) - ECS KT-600A - MX 510 - QPAD XXL 4mm + QPAD GLIDZ - KOSS UR40 - Creative Audigy 2 value - Papst 80mm - BBB 100/10 mbit - iPod Nano 4GB BLACK - Creative EP-630

Permalänk

Kommer den klara att visar filmer i 30 FPS?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lafortuna
Kommer den klara att visar filmer i 30 FPS?

Vet inte säkter, men med den processorn så borde det ju gå ganska bra med 30 fps.

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem

Fiero, ingen mer info om Mini? Typ pris och när den lanseras? ;D

Om 4GB verren kostar under 2k så köper jag nog faktiskt en sån istället för en iAudio 6.

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.
Kameragear: D700 + 24-70 + 70-200 VR1 + 50/1.8 + SB-800

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rille88
Fiero, ingen mer info om Mini? Typ pris och när den lanseras? ;D

Om 4GB verren kostar under 2k så köper jag nog faktiskt en sån istället för en iAudio 6.

Lansering beräknad till Maj med reservation för ändringar.
Prisuppgifter inte satta idagsläget men det är konkurrenskraftiga priser vi talar om. 4Gb under 2000kr? Nu är du lite väl optimistisk

Iaudio 6 på 4Gb kostar faktiskt ca 2700kr inkl frakt. Miniplayern har ju något större skärm

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rille88
Fiero, ingen mer info om Mini? Typ pris och när den lanseras? ;D

Om 4GB verren kostar under 2k så köper jag nog faktiskt en sån istället för en iAudio 6.

Jag är i samma sits som dig verkar det som. OM spelaren med 4gb ligger som du sa under 2k så slår den nog ut Iaudio6. Har en U2:a just nu, kommer jag gå ner mig i ljudkvalité om jag köper en meizu eller har dom bra egenskaper?

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sebbeharry
Jag är i samma sits som dig verkar det som. OM spelaren med 4gb ligger som du sa under 2k så slår den nog ut Iaudio6. Har en U2:a just nu, kommer jag gå ner mig i ljudkvalité om jag köper en meizu eller har dom bra egenskaper?

4Gb hamnar inte under 2000kr. Finns det någon 4Gb spelare på marknaden under 2000kr idag som är något att ha? Finns det någon alls?

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fiero
4Gb hamnar inte under 2000kr. Finns det någon 4Gb spelare på marknaden under 2000kr idag som är något att ha? Finns det någon alls?

Möjligt att det inte finns, men meizu kan väl inte ta lika mycket som iAudio? eller är dom lika "bra" ljudmässigt? har själv inte hört så jättemycket om just meizu men jag har varit lite off på sistone så jag kan ha missat en del

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fiero
Lansering beräknad till Maj med reservation för ändringar.
Prisuppgifter inte satta idagsläget men det är konkurrenskraftiga priser vi talar om. 4Gb under 2000kr? Nu är du lite väl optimistisk

Okej, kanske jag är. Fast är priset 2,2-2400kr då blir det nog en iAudio 6 för mig.

När det gäller ljudet så vet jag att Meizus ska vara bra, om det är att leka med iAudio vet jag inte dock, tror inte det.
Vad säger master Hauk?

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.
Kameragear: D700 + 24-70 + 70-200 VR1 + 50/1.8 + SB-800

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sebbeharry
Möjligt att det inte finns, men meizu kan väl inte ta lika mycket som iAudio? eller är dom lika "bra" ljudmässigt? har själv inte hört så jättemycket om just meizu men jag har varit lite off på sistone så jag kan ha missat en del

MEIZU är absolut i toppligan och spelar! De har byggt hela sitt rykte på bra ljud och bra support.

http://www.meizu.se/reviews_sv.php

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem

Detta hittade jag i en tråd på pricerunners forum: http://se.pricerunner.com/forum/viewtopic.php?t=20554&postday...

Citerat från en som påstår sig jobba på Meizu (väldigt sannolikt att han gör det)

"Hej allihopa!

Kul att det förs en sådan spännande diskussion om vår nya modell, som för övrigt kommer att ha beteckningen MEIZU M6.

För att svara på några frågor som ställts i tråden kan jag säga följande:

M6 kommer lanseras i Sverige i maj, priset är ej fastställt ännu men troligtvis kommer det ligga runt 2000+ kr för 2GB och 2500+ för 4GB. Detta är dock högst preliminärt.

Jag bifogar en helt ny "officiell" bild. Om ni har några frågor ställer jag gärna upp och svarar

//Jonas"

Slänger in en annan bild också

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av plain
Detta hittade jag i en tråd på pricerunners forum: http://se.pricerunner.com/forum/viewtopic.php?t=20554&postday...

Citerat från en som påstår sig jobba på Meizu (väldigt sannolikt att han gör det)

"Hej allihopa!

Kul att det förs en sådan spännande diskussion om vår nya modell, som för övrigt kommer att ha beteckningen MEIZU M6.

För att svara på några frågor som ställts i tråden kan jag säga följande:

M6 kommer lanseras i Sverige i maj, priset är ej fastställt ännu men troligtvis kommer det ligga runt 2000+ kr för 2GB och 2500+ för 4GB. Detta är dock högst preliminärt.

Jag bifogar en helt ny "officiell" bild. Om ni har några frågor ställer jag gärna upp och svarar

//Jonas"

Slänger in en annan bild också
http://www.meizu.se/images/m6_white.jpg

Jonas jobbar i allra högsta grad med MEIZU. Jag är hans underordnade på MEIZU-forumet
Jonas kommer dyka upp här på SC också för att hjälpa till med frågor.

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk

Hej!

Jo då, visst jobbar jag på MEIZU, och det var jag som skrev inlägget på Pricerunner

Ljudmässigt kan man säga att meizu ligger på samma fina nivå som iRiver eller iAudio, alltså i toppskiktet. Men nu skall jag inte göra reklam här...

Ang. prissättningen kommer den inte att hamna under 2000 kr för 4GB, det är helt enkelt inte möjligt med dagens skatter och tullar. Förhoppningsvis kommer prisnivån att ligga runt 2000+ för 2GB och 2500+ för 4GB. Versionen med 1GB (ja, vi kommer släppa den också naturligtvis) kommer ligga en bit lägre. Men innan allt är klar kan vi inte ge några priser, eftersom den inte är prissatt från fabriken ännu...

//Jonas

Visa signatur

MEIZU Scandinavia
http://www.meizu.se

Permalänk
Medlem

Någon som vet om den har en justerbar EQ eller om den bara har förinställda?
Åsså hoppas jag verkligen inte att 4gb versionen blir lanserad senare än de mindre modellerna.

Visa signatur

Qth

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Qthulu
Någon som vet om den har en justerbar EQ eller om den bara har förinställda?
Åsså hoppas jag verkligen inte att 4gb versionen blir lanserad senare än de mindre modellerna.

Justerbar EQ=Ja.

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonas (MEIZU)
Hej!

Jo då, visst jobbar jag på MEIZU, och det var jag som skrev inlägget på Pricerunner

Ljudmässigt kan man säga att meizu ligger på samma fina nivå som iRiver eller iAudio, alltså i toppskiktet. Men nu skall jag inte göra reklam här...

Ang. prissättningen kommer den inte att hamna under 2000 kr för 4GB, det är helt enkelt inte möjligt med dagens skatter och tullar. Förhoppningsvis kommer prisnivån att ligga runt 2000+ för 2GB och 2500+ för 4GB. Versionen med 1GB (ja, vi kommer släppa den också naturligtvis) kommer ligga en bit lägre. Men innan allt är klar kan vi inte ge några priser, eftersom den inte är prissatt från fabriken ännu...

//Jonas

Tack för du inte gör reklam för Meizu här i forumet, något jag stör mig otroligt mycke är iRivers personal som mer eller mindre gör det, har gjort att jag inte skulle köpa en iRiver.
Nog offtopicande.

M6an vs 6 är svår nu, ungefär samma pris, ungefär samma ljud. Större skärm hos Meizu, mindre volym (tror jag, känns iaf så). Dock är den lite iPod wannabe iom baksidan, iof skitsamma, jag bryr mig inte så mycke om hur den ser ut efter ett tag, den ska ju fan användas, har den inte för att den ska vara snygg och få brudar, haha

Livet e hårt ibland.

[EDIT]
Jonas, såg att erat kontor ligger i Göteborg, det finns det möjlighet att få komma och provlyssna en M6a när de har kommit in? Skulle vara guld värt.

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.
Kameragear: D700 + 24-70 + 70-200 VR1 + 50/1.8 + SB-800

Permalänk

när det gäller överföring av filmer behöver man komprimera filmerna eller något speciellt program för att föra över dom till spelaren...

offtopic: när det gäller lanseringen hoppas jag för allt i världen att ni inte gör en sandisk... dom skulle ju ha varit släppta i början på mars och har själv avbokat e270 två gånger redan... tydligen stora problem med firmwaret.

Permalänk
Medlem

eh? borde inte apple mega stämma dem? Likadan form på chassi, verkar ju vara vid och metall, clickwheel med samma färg som ipods. Vafan.. det här är väl G6 med fel namn?
Menyerna är ju identiska? de har ju tom en mac-bakrund???!

Permalänk
Medlem

Trodde inte iPod korde med bakgrunder oht? Trist med skalet, jag skiter i iaf det ser likadant ut som iPod, men iaf det ar lika korkat gjort sa det blir repigt pa en gang kan det vara nagot av en deal breaker...! VARFOR gora pa det viset!?

Bade iAudio och Meizu anvander Wolfson sa jag ar helt overtygad om att ljudet kommer vara bra / likvardigt i de bada. Och med tanke pa iAudio 6 pris, tjocklek och skarm sa kanns den inte motiverad over Meizu M6.

Kommer GUI ga att skinna sjalv? Gillar inte massa bloat och farger i mina menyer, vore soft att kunna byta ut.

2500 i Sverige? Da borde jag kunna plocka upp en for 2000 har i Kina, wunderbar! :).

Visa signatur

Macbook Pro C2D 15,4"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andy Mcdee
offtopic: när det gäller lanseringen hoppas jag för allt i världen att ni inte gör en sandisk... dom skulle ju ha varit släppta i början på mars och har själv avbokat e270 två gånger redan... tydligen stora problem med firmwaret

Jag har gått och väntat på Sandiskarna e200 själv ett bra tag nu och börjar bli redigt trött på att det - men jag har inte sett något om firmwareproblem. Var har du läst det?

Annars verkar ju den här Meizu:n vara ett alternativ, i alla fall om den kommer ut innan Sandisken

Elände att de inte säljer dem i butik så man kan gå ock klämma på dem först, dock...

Permalänk

http://www.anythingbutipod.com/archives/2006/03/sandisk-sansa...
det är en rescesion och bland kommentarerna kan man läsa att somliga har problem att få spelaren att spela albumen i ordning.. och den verkar sakna resume funktion

Permalänk
Medlem

Tack för länken. Ser ut som om man måsta flasha ett ny fw det första man gör. Trist, men jag kan leva med det. Få se om de någonsin kan få ut spelarna i butik...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nosslo Snah
Tack för länken. Ser ut som om man måsta flasha ett ny fw det första man gör. Trist, men jag kan leva med det. Få se om de någonsin kan få ut spelarna i butik...

Vill bara förtydliga att det är Sandisk som diskuteras och inte MEIZUs nya spelare.

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hauk
Trodde inte iPod korde med bakgrunder oht?

http://www.ecc.u-tokyo.ac.jp/guide/gazou/Mac-desktop1.jpg
http://www.guidebookgallery.org/pics/gui/desktop/empty/macosx...

Permalänk
Medlem

Fråga till Jonas (MEIZU):

Kommer det finnas några väskor (vet inte vilket ord jag söker) ifall spelaren repas lätt?

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|