Permalänk
Medlem

Ingen insignal för grafik

Hejsan.

Jag har ett extremt irreterande fel på min dator, vad felet är är ännu oidentifierat, det är detta jag behöver hjälp med.

När jag startar datorn får jag ingen bild på skärmen, ingen insignal.
Har testat med annat grafik kort, samma problem
Har testat med annat skärm, samma problem,
Har testat annat nätaggregat samma problem.
Jag har monterat ner datorn i bitar och ihop igen samma problem.
Jag har testat att starta datorn emd bara grafik kort/processor inkopplat, samma problem.

Som ni nu säkert förstår så har jag testat allt jag kunna tänka mig och inget har hjälp.

För övrigt så har jag haft problem liknande detta förrut, men då har problemet löst sig bara genom att plocka i ut lite saker. jag misstänkte glapp någonstanns på moderkortet men när jag kollade förrut så såg det helt och fint ut.

Lite dator specc:
CPU: AMD Athlon 2200+
MB: ASUS A7V600
3D: TI 4200 128MB

Visa signatur

Not even my shadow knows where I'm

Permalänk

Har du testat köra med moderkortet urplockat liggandes på en plan (isolerande) yta? Funkar inte det är förmodligen moderkortet eller processorn trasigt. Har du en annan processor eller annat moderkort att?

Permalänk
Medlem

jag har inte testat att köra med moderkortet på en isolerande yta ännu, antar att det är det jag ska testa härnäst.

Tyvärr så har jag bara 2 datorer 1 AMD och så har jag den här som är P4 och kan tyvärr inte testa vilken som är fel.

Har testat att köra moderkortet på en uisolerande yta och nu ger jag upp ^^ det blir till att köpa nyy moderkrt och proccesor.

Visa signatur

Not even my shadow knows where I'm