Battlefield 2 tråden, del 2

Permalänk

Efter ett års paus så funtar jag på att installera och lira detta igen Någon som har tips på vilka servrar som är heta idag? Gärna infanteri-anpassande sådana.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Tjena jag är ny här och spelar Bf2 så är det någon som vill lira lite ikväll :)?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Efter ett års paus så funtar jag på att installera och lira detta igen Någon som har tips på vilka servrar som är heta idag? Gärna infanteri-anpassande sådana.

Den servern ja kört mest på senaste (om du gillar wake islan)
Heter nått med =EPG Det räcker att du söker på De tecknen så kommer den upp. En kass sak me den servern är att admins är tyska.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Jag brukar göra på typ =GUS=
karkand och infanteri bara.. Ganska skön server

Permalänk
Medlem

Har en kompis som är 6000poeng över gränsen till nästa grad. men han får den alldrig. Är det vanligt?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

det kommer med tiden jonätän... EA är slöä o buggiga

Har själv spelat bf2 sedan det kom ut, hållit på med filmer, spelat i flera olika klaner i olika cupper som clanbase och esl, enemydown... tyvärr är allt dött nu.. bf2 försvinner Its a shame, its a good game.

buggig som fan men bra.
Synd att inom klanvärlden är det ganska dött

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DarKzY
det kommer med tiden jonätän... EA är slöä o buggiga

Har själv spelat bf2 sedan det kom ut, hållit på med filmer, spelat i flera olika klaner i olika cupper som clanbase och esl, enemydown... tyvärr är allt dött nu.. bf2 försvinner Its a shame, its a good game.

buggig som fan men bra.
Synd att inom klanvärlden är det ganska dött

Dött?! Inte om du kollar tex www.xfire.com , där ligger BF2 högt upp fortfarande, tor aldrig det dör ut förräns bf3 kommer
Men du menar kanske klanmatcher och cuper? Men det har ju jag aldrig jag tid för ändå, man är ju upptagen med jobb, barn, träning etc etc , man är ju ständig publiclirare, hehe Är med en kompisklan som aldrig tar spelandet seriöst, seriös är man tillräckligt irl, hehe (eller inte ändå, hehe)

Permalänk
Medlem

datorbutiken.com #4 Wake Island RANKED 212.247.85.236:16567

Kom in och kör vettja. Vi har även en public ventrilo

http://gaming.datorbutiken.com/viewtopic.php?t=10593

Permalänk
Medlem

Efter åratal av spelande så köpte jag till sist Special Forces, mest för att kunna låsa upp de nya vapnen permanent. Har bara provat dem från upplockade kit tidigare. Och jag är verkligen helt såld på det nya snipergeväret, det äger! Precisionen är grym och man kan sikta på någon på andra sidan banan och faktiskt träffa. Att skjuta på folk som springer i sidled har också plötsligt blivit meningsfullt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frux
Efter åratal av spelande så köpte jag till sist Special Forces, mest för att kunna låsa upp de nya vapnen permanent. Har bara provat dem från upplockade kit tidigare. Och jag är verkligen helt såld på det nya snipergeväret, det äger! Precisionen är grym och man kan sikta på någon på andra sidan banan och faktiskt träffa. Att skjuta på folk som springer i sidled har också plötsligt blivit meningsfullt.

http://images.ea.com/eagames/official/battlefield/battlefield...

Får man de vapnet igenom att gå upp i rank som kryp-skytt på speciall forces?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Snark
Får man de vapnet igenom att gå upp i rank som kryp-skytt på speciall forces?

Det är bara att samla poäng som vad som helst och sen välja sniper-vapnet som unlock. Poäng från vanliga BF2 räknas också så jag fick alla 7 unlocks direkt.

Permalänk
Medlem

Jag har köpt bf2 och tänkte börja lira. Finns det någon spec. server alla sweclockers hänger på?

Visa signatur

| E8400 | P5Q-deluxe | HD4850 | Antec 300 | 4GB pc8500 |

Permalänk

Tror inte det är så många som lirar fortförande. Jag hoppar iof in lite då och då i de stora svenska 64p servrarna. Annars är det Thors Brigade i Project Reality-modden som gäller

Inte så svårt att känna igen mig, då jag fortförande använder mitt gamla nick [SweC]Bravo Hade gärna velat bli av med [SweC] delen då det inte är så aktuellt längre, men orka skapa nytt konto när man låst upp alla vapen Istället får man lite skön uppmärksamhet.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Jag har ett VÄLDIGT störande problem.

Provat i princip allt, jag har gjort en ny installation av bf2, jag försöker patcha, startar patchen, inget kommer upp, kollar i enhetshanteraren och där ligger den som process.

MEN INGET KOMMER UPP! lät den stå en timme utan resultat!

Installerat om XP. Installerat om bf 2 för många gånger, provat med olika skivor, serials, osv! Kan någon hjälpa mig så skulle jag bli evigt tacksam!

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk

"provat med olika skivor, serials, osv"?

Patcharna är otroligt sega, men det ska inte ta mer än typ 5-10 minuter att patcha. Har du tillräckligt med minne på C:? Den zippas nämligen upp där, även om du inte har själva spelet installerat där.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Var det inte också ett gammalt problem med patcharna att man inte fick ha ett användarnamn i windows som innehåller svenska tecken (eller egentligen alla som inte är engelska)?

//C

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Amroth
Jag har köpt bf2 och tänkte börja lira. Finns det någon spec. server alla sweclockers hänger på?

Brukar hänga på Gotland men nu i sommar har det itne varit så kul! antar att det varit sommarlov....

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

Okej jag tänkte spela lite bf2 idag och började installera det. När jag var klar så starta och blev svart sen gick den tillbaka till skrivbordet. Testade och installera bf2sf och kolla om det funka men det hände samma sak där. Vet nån vad felet är snälla säg!

Tack på förhand

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swez
Okej jag tänkte spela lite bf2 idag och började installera det. När jag var klar så starta och blev svart sen gick den tillbaka till skrivbordet. Testade och installera bf2sf och kolla om det funka men det hände samma sak där. Vet nån vad felet är snälla säg!

Tack på förhand

Kör du vista+? högerklicka egenskaper/Kompatibilitet

sen kryssar du för så du kör windows xp

sen kan du höger klicka på genvägen och kör som administratör!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
Kör du vista+? högerklicka egenskaper/Kompatibilitet

sen kryssar du för så du kör windows xp

sen kan du höger klicka på genvägen och kör som administratör!

nej jag kör xp

Permalänk
Medlem

Jag kan rekommndera servern Sandviken battlefield. Mycket rolig server att spela på.
Inte lika mycket baserape och tråkiga spelare som på Gotlandservrarna.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Jag får "bara" 200FPS med allt på high, 4x AA och 1280x1024 med dator i sign!

Bra eller dåliga drivrutiner kanske?

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

du får bara 200 fps? är du så seriös att du skriver i en tråd och vill ha HJÄLP för att du bara HAR _200_ FPS?

Det dummaste jag hört, ursäkta

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sleepyoh
du får bara 200 fps? är du så seriös att du skriver i en tråd och vill ha HJÄLP för att du bara HAR _200_ FPS?

Det dummaste jag hört, ursäkta

Tänkte med tanke på det här testet: http://sweclockers.com/articles_show.php?id=590&page=10

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

Dom där siffrorna är ju helt irrellevanta, utom för att se vilket kort som är bättre än ett annat. Man kan inte få mer än uppdateringsfrekvensen såvida man inte stänger av vsync

Jag får runt 85-90 fps(kör 85 hz) med allt på high, 4xAA och 1280x960med ett 8800 GTS 320 MB. Flyter på fint och spelet är lagom snyggt. betydligt bättre än med X1950 pro som jag hade innan.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

ok, överklockade precis mitt kort och fick en prestandavinst på 100FPS, fast en förlust på 200FPS på low, konstigt, jag vet.

Low FPS (titta upp i himmelen) = ca 1000 FPS
High FPS Medel = ca 300FPS

(gamla low result. bild)

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk

Kan inte se mina stats på bfhq

Satt och spelade online när datorn plötsligt hängde sig.
när ja startade battlefield igen och låter den ladda inne på bfhq så får ja se min stats och rank men bara tills dess att det laddats klart för då står det att jag är menig och inte har några poäng.

Har testat att installera om bf2 och windows.

men när jag spelar på online servrar så stämmer min ranking men inte inne i bfhq.

vad kan vara fel ?
går det att fixa ?

Permalänk
Medlem

Skulle inte en ny patsh komma snart?
De kanske fixar sådanna buggar som din om du har tur

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

SAMT skapa en hel hoper nya, som fallet alltid är med BF2...

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk

när man spelar i grupp får man då den totala poäng summan av gruppen på global poäng summa ?

tänkte att då tjänar man ju på att vara i grupp om man vill upp i ranking fort.

går det stänga av ljudet eller sänka soldaterna som skriker hela tiden efter medic och grejor, man hör ju inte resten av spelet