Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FraXioN
Tack
(Tar åt mig då jag arbetar deltid i butiken)

nikeplektrum:
Finns en butik i malmö:
http://www.komplett.se/mlf/produkt/bilder/toppbanner/SE/karta...

Oj jisses. Så uppdaterad är jag O.O
Såg det nu. Riktigt nice meed 29:- frakt. Kommer att lägga en beställning på ett nytt datorsystem inom månaden coh det är ju schysst att kunna spara ett par hundra
Fri frakt på köp över 5000 hade varit bra också

Har en till sak jag vill lägga till.

Känns lite konstigt att "ljuddämpning" ligger under kylning på hemsidan.
Ser gärna att det kanske får en egen kategori och lite fler produkter?

Kanske inte en synpunkt som de andra men det var något jag tänkte på bara.

Kundvagnen tycker jag funkar bra och uppdateras som den ska till skillnad från datorbutikens som alltid krånglar =/

Permalänk
Medlem

Jag har mejlat men inte fått någon klarhet i det hela, kan man lämna varor i era hämtbutiker när man vill göra en retur/ångrande av köp? Jag hoppas det då det är smidigt, enkelt och ni slipper att posten kastar runt och pajjar mina paket! Eftersom ni inte nämner på eran sida att man kan göra det antar jag att man tyvär helt enkelt inte kan returnera via era hämtbutiker (de heter väl iofs inte hämtbutiker för att man lämnar saker där ) men ni borde fixa så att man kan göra det i framtiden.
När jag mejöade och frågade detta fick jag inget besked utan fick eran f.a.q. cut n pastad i mejlet istället och det var väl inte så jättebra direkt men jag kan samtidigt förstå det eftersom ni antagligen får en miljon mejl om dagen om hur man öppnar sitt postpaket och andra korkade frågor...
Som någon föreslog borde ni sortera grafikkort efter ATi, nVidia och kanske även efter model snarare än den enskilda kort tillvärkaren.
Sedan måste jag säga att ni har ett sjukt stort sortiment! Och rimliga priser och det kan ni forsätta med

Visa signatur

nämen tjenare

Permalänk
Komplett.se

polack:
Det går bra att lämna returer till hämtbutikerna på två villkor:

1: Att man har ett godkänt RMA-nummer med sig när man lämnar in produkten. Att skapa returansökan när man står i butiken är verkligen ingen bra lösning.

2: Att man är medveten om att det tar lite längre tid att skicka produkten till returcentret i göteborg. Detta beror på att man inte skickar pallar från hämtbutikerna varje dag, utan oftast bara 1-2 gånger i veckan.

Är man med på båda dessa villkor så går det bra att lämna det i hämtbutiken.

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Komplett har väl alltid varit, sedan jag kände till det, bra när det gäller information på sidan och även utbudet av produkter har oftast nått det jag eftersökt.

Min nuvarande stationära dator köptes via komplett och hämtbutiken. Köpet är jag nöjd med bortsett från från att jag ca 6 månader efter inköp insåg att den bakre chassifläkten som skulle varit med inte blivit monterad eller medskickad vid avhämtning. Detta uppdagades då det blev varmare och datorn började bli lite väl varm. Inget jag tog kontakt om, eftersom jag ansåg det vara lättare att köpa en fläkt och montera i fall den som var med inte var tyst nog. Bortsett från den lilla detaljen har allt från beställning till leverans fungerat utmärkt, även när man ringer får man svar på frågorna istället för att lägga på utan ett svar.

Hemsidan är lättöverskådlig och efter senaste förändringen snyggare än tidigare. Dock är utseendet ointresant om inga produkter finns. Eftersom jag just nu funderar på att bygga en server/htpc/speldator (inte bestämt mig än). Det mesta jag funderat på att skaffa verkar finnas på komplett.se och om det inte skulle göra det finns det antingen andra komponenter att välja om man vill göra beställningen från ett ställe.

Dock saknar jag, eller så har jag missat, ESD-produkter. det jag senast sökte var ESD-matta. När jag sökte på ESD fann jag inget. Kan tänkas det finns men att jag använder fel sökord för det. Men är det så att det saknas är det något jag hade eftersökt då det kan vara bra att ha för att skydda komponenter för förstörelse.

Sedan att avhämtnnigsavgiften gått från 19 till 29 kr är ingen stor grej, men gör ändå en del då 19 kr känns mer acceptabelt, trots allt hämtar jag grejerna där. Detta stoppar mig inte nämnvärt, men det händer att saker beställs elelr köps från andra ställen då det blir billigare med detta i åtanke. Senast detta hände var när ajg skulle köpahårddisk då konkurrenter var dyrare men blev billigare i och med de 29 kr. Mångabäckar små...

Överlag är företaget bra och är en sida som blir välbesökt när man letar kompionenter eftersom den är lättöverskådlig och det oftast finns gott om information kring varje produkt. + i kanten är de recensioner kunder gör, dock är det ju inget ni styr, men alltid bra med andra uppfattniningar emellanåt om saker och ting.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini C | Fractal Design Edison M 750W | MSI Z390M MPG GAMING EDGE AC | Intel 9700K@3.6GHz | Ballistix 16GB 2666MHz CL16 | ASUS GeForce GTX 1660 Ti 6GB DUAL OC | Samsung 860 EVO 500GB | Windows 10 | Citera för svar

Permalänk
Medlem

Allmänna kommentarer:
* Om en vara finns i lager när jag lägger beställningen så bör en sådan direkt reserveras åt mig. Jag lade en beställning på en processor när det fanns 42 stycken i lager, efter två dagar såg jag att min order inte skickats, jag såg då att processorn tagit slut. Jag har nu tagit bort den från min order för att se om det snabbar upp leveransen.
* Vanligtvis bra leveranstider och priser.

Kommentarer om hemsidan:
* Sorteringsinställningarna sparas inte. När jag väljer att sortera efter pris och byter kategori så sorteras det efter något annat.
* Man ser inte i vilken riktning eller efter vilken kolumn som man sorterar. En pil brukar vanligtvis användas för detta.
* Bättre filter för visning av varor. För närvarande kan man filtrera enligt pris och lagerstatus. Jag skulle även vilja ha valfri text filtrering samt, för moderkortsdelen ha sortering för Micro ATX. Även filtrering enligt tillverkare vore intressant.
- En mindre estetisk detalj, texten: "Endast på lager" sitter för nära kryssrutan om man jämför med de andra kontrollerna i filtreringsdelen. Det finns flera sådana här företeelser som sänker helhetsintrycket en aning. Men jag tar inte upp dom här.
* Gör så att man kan lägga till nya produkter i en o-packad/skickad order.
* När man kollar på en order (som i mitt fall inte har skickats) så ser man information om faktura adress. Den skall inte visas om man inte valt att betala med faktura.
* Bortsett från detta bland de bättre hemsidorna av sitt slag.

Permalänk
Medlem

En kompis till mig beställde en dator i delar, som jag skulle få äran att bygga ihop. Beställningen gjordes omkring halv tolv igår, dvs i god tid innan 13.00. Alla delarna fanns i lager, med god marginal, så de skulle enligt Kompletts påstådda interna leveranstider finnas i hämtbutiken i Stockholm idag. När vi kom dit fick vi dock höra att alla grejer är kvar i Norge fortfarande, och att de kommer på måndag. Eftersom kompisen börjar jobba igen den dagen så blir det inget förrän nästa lördag.

Att åka till stan, sitta i köer och komma hem tomhänt är riktigt irriterande. Dessutom kostar det ju bensinpengar och trängselskatt. En stor buske ris till Komplett! Kompensation för ert oförlåtliga slarv?

Visa signatur

1. Asus P5QL Pro | Intel Q8200 @ 2.8 GHz | KVR 800 MHz 8 GB | 750 GB HDD | GeForce 8800GTS 320 MB | Vista x64
2. Abit IP35 Pro | Intel E5200 @ 3.0 GHz | Corsair TWIN2X 667 MHz 4 GB | 250 GB HDD | GeForce 9800GT 512 MB | XP Pro x86
3. Gigabyte GA-G33M-S2H | Intel E6750 @ 2.8 GHz | KVR 800 MHz 4 GB | 320 GB HDD | GeForce 6200 | Vista x64

Permalänk
Komplett.se

Styletag:

Se gärna den andra tråden i forumet som kommit upp om just detta med leveranssäkerheten för tillfället. Vi jobbar på att komma helt i fas och planerar att vi når dit i nästa vecka redan.

Vi rekommenderar ingen att åka till hämtbutikerna innan man fått klart besked via mail eller sms att paketet verkligen kommit fram, men PMa mig ditt ordernummer så skall jag se vad jag kan göra för dig.

Trots att det inte handlar om slarv utan helt enkelt om en mycket större arbetsmängd än vad vi kunnat ana under planeringsskedet, kanske du kan förlåta oss en dag?

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

vad betyder "släppts för plockning" ?

Permalänk
Komplett.se

miffow
Släppts för plockning betyder att ordern inte längre ligger och väntar i systemet utan att den är färdig för att börja plockas av en person på lagret.

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Hämtbutiken i Stockholm har fungerat klockrent för mig båda gångerna jag använt mig av den, ligger precis vid tunnelbanan också så det är skitsmidigt att åka dit och hämta sina grejer. Sen gick det ju skitsnabbt från det att man beställt tills grejerna fanns i butiken också. Det är såna saker som gör att man hellre handlar hos er än hos andra så fortsätt med det.

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem

Det var sjukt smidigt att göra min retur hos hämtbutiken! Stort pluss.

Ni skulle kunna tjäna stora poäng hos folk på swec och andra ställen om ni kunde ge detaljerad information hur det ligger till med revisioner osv. på speciella produkter. För en vanlig "svensson" är det generellt ingen stor skillnad mellanrev. a och b och för dem är information om sådant bara jobbigt och förvirrande. Men för en insatt kan det vara stor skillnad mellan de två. Eftersom ni är en nätbutiken finns det ingen möjlighet för kunden att inspektera varan annat än den information ni ger på hemsidan. Därför har kunden ingen aning om vilken revision av produkten ni säljer (och eftersom ni inte inspekterar varje individuellt exemplar vet inte ni heller garanterat det). Poängen är att i vissa fall spelar dessa saker en stor roll, när folk vill ha en speciell revision.

Just nu tex. är många intreserade av den nya G0 steppingen på intels prossesorer, därför borde ni vara intreserade av att ge information om ni överhuvudtaget har fått in den nya revisionen då folk skulle vara intreserade av att köpa av någon som har den. I det här läget är det oklart om den ens har kommit till sverige osv. och ni skulle enkelt kunna ge folk på tex. swec information om hur er status är i detta fall. Men hittils när folk har mejlat er har de fått dåliga svar som "vi borde ha den, eftersom vi har stor rörlighet i vårat lager" vilket ger ett oseriöst intryck. Jag förväntar mig inte att ni ska garantera att folk ska få en G0 stepping eftersom det kräver mer arbete och jag tror inte andra förväntar sig det heller. Däremot skulle ni kunna kolla produktkoden av några produkter på erat lager, se om ni bland dessa fan några av den speciella revisionen (i detta exempel G0), gå in i en relevant tråd eller när folk mejlar er och säga "När vi kollade lagret fan vi ett par/enbart/inga av den revisionen". Det skulle defenitivt kunna skapa potentiella kunder samt ge ett mycket seriöst intryck hos en värdefull kundkrets. Folk skulle vara villiga att köpa denna produkt av just er (även om ni i detta fall skulle vara dyrare) speciellt om ni kunde garantera den revisionen. Just nu har folk nämligen ingen koll på om det finns, var det finns G0 core 2 prossesorer. Personligen går jag runt på stan och kollar boxar manuellt.

EDIT: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6... En länk till en tråd som hänvisar till ovanstående problem / exempel. Komplett, vg. läs!

Oj, det blev väldigt långt...

Visa signatur

nämen tjenare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mats/KPS
miffow
Släppts för plockning betyder att ordern inte längre ligger och väntar i systemet utan att den är färdig för att börja plockas av en person på lagret.

hur lång tid brukar det ta för er att "plocka" ihop en dator som inte har standard konfiguration ?

Permalänk
Hedersmedlem

Som kund känns det väldigt bra ifall det står någon liten notis på eran hemsida vid ev ombyggnationer, mm som ökar leveranstiderna osv. Så man kan ta hänsyn till sådant.

Tänker på tråden:
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

Permalänk
Medlem

Dålig leveranstid vid senaste beställningen. Beställde natten mellan måndag/tisdag och varorna gick inte till packning förrän torsdag eftermiddag. Men sen stod det iallafall att det blev skickat och det finns ett kolli jag kan söka på. Bara det att hela torsdagen gick, hela fredagen. Och jag kan fortfarande inte söka på mitt kolli...

Om detta fel ligger hos komplett eller posten är ju omöjligt att veta :\. Hoppas bara att jag får grejerna snart.. har aldrig haft dessa problem innan utan har kunnat söka på kolli redan 1-3 timmar efter kolli lagts ut på hemsidan.

Permalänk
Medlem

Hur lång tar det att montera ett datorsystem och skicka nu under semestertider?

är 2 veckor en rimlig tid eller är det ännu längre tid som vi pratar om?

Visa signatur

Q6600 @ 2,8Ghz | 8800GT 512MB | 8gb A-data pc-6400 | GA-P35-DS4 |Antec sonata 3 | HP W2207

Permalänk
Medlem

Jag har gjort en returanmälan och skickat in produkten och fått det godkänt osv.

Det jag undrar är hur det kommer sig att jag inte kan se statusen på returen eller ordern under mitt konto.

Supporten gav mig nån vägbeskrivning dit som var i stil med att klicka på konto så får du upp orderhistorik och där ska man kunna välja returordrar.

Mitt problem är att jag har inte ens den valmöjligheten. Jag kan bara söka på vanliga ordrar och då dyker inte den upp, trots att det står nedanför att jag lagt 2 ordrar så hur jag än gör så dyker bara en order upp.

Smått frustrerande för övrigt då delen jag skulle ha bara fanns en kvar på lagret. Efter jag prata med supportkillen och han sagt att han lagt ordern så skiftades varan till att vara restnoterad.

Ändå när jag kolla bekräftelsemailet så står det försändelsedatum 17 augusti?!

Permalänk
Medlem

För er som klagar på hemsidor och funktioner. Och till alla er som är återförsäljare och letar efter information från kunder och konsumenter. Jag skulle vilja tipsa er om en amerikansk sida där jag gjort många beställningar under mina rundor i USA.

www.newegg.com

Sidan i sig kanske kan tyckar lite rörig, men tittar man sedan på funktionerna när man letar efter delar tycker jag den är helt underbar.

Trycker man på Grafikkort så kommer får man en ny meny på vänstersidan. Därifrån kan man solla bort allt man inte är intresserad av genom att välja olika funktioner, märken och allt möjligt man nu letar efter. Allt eftersom du klickar så försvinner produkter från sidan och till slut står du där med med precis den produkten du letade efter. Väldigt smidigt och otroligt händigt. Skulle vilja se den här funktionen på alla återförsäljares sidor.

Visa signatur

Jodå... såatte.. nädå...

Permalänk

Man kan fortfarande inte anpassa sidan så att den täcker hela skärmen eller hur? Eller ändra textstorleken för den saken heller.
Jag hittar inga såna knappar i alla fall.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Komplett.se

miffow:

Förutsatt att alla valda komponenter finns i lager vid beställningstillfället, så är det inte längre leveranstid på en egenkonfigurerad PC än våra defaultkonfigurationer.

data xp:

Leveranstiden nu under sommaren kan vara aningen längre än under resten av året. Främsta orsaken är semestrarna, men sen har vi även haft ett väldigt högt tryck på PCs för säsongen - säkert på grund av det dåliga vädret.
En rimlig gissning vid PC-beställning där alla komponenter finns på lager är troligtvis 1-2 veckor i leveranstid.

polack:

Vi förstår att det finns ett stort intresse från entusiaster att i förväg veta vilken stepping/revision av produkten man får levererad.

Men att som du föreslår manuellt gå igenom inkommande leveranser/batcher för att kunna meddela kunderna vilka steppingar som finns - det hade tyvärr inte fungerat i praktiken då det krävs en hel del resurser för att genomföra detta i stor skala, och det är en service som faktiskt endast de riktiga entusiasterna/överklockarna kommer uppskatta.

Dessutom, tänk vilket missnöje det hade skapat om vi hittade en riktigt bra stepping i vårt lager, och gick ut med den informationen. Sen visar det sig att det bara var 5 kunder av 500 som fick den.

Mvh.
Josef, Komplett.se

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har lite problem som kanske kan undvikas med lite utokad information pa er sida.

Har bestallt lite saker till er hamtbutik Malmo som jag forskottsbetalat med kort och hade tankt mig att flickvannen skulle hamta ut for jag sjalv jobbar just nu i Sarajevo.
Tyvarr kraver det en fullmakt och postgangen fran Sarajevo ar for narvarande tva veckor...
Ni borde kanske informera om det vid bestallning, jag trodde det skulle racka med att min flickvan legitimerar sig nar hon hamtar paketen. Hade jag vetat detta hade jag bett min flickvan betala kontant nar hon hamtat istallet.

Just nu ar det lite svart for mig att losa detta...

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Komplett.se
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilstallione
Jag har lite problem som kanske kan undvikas med lite utokad information pa er sida.

Har bestallt lite saker till er hamtbutik Malmo som jag forskottsbetalat med kort och hade tankt mig att flickvannen skulle hamta ut for jag sjalv jobbar just nu i Sarajevo.
Tyvarr kraver det en fullmakt och postgangen fran Sarajevo ar for narvarande tva veckor...
Ni borde kanske informera om det vid bestallning, jag trodde det skulle racka med att min flickvan legitimerar sig nar hon hamtar paketen. Hade jag vetat detta hade jag bett min flickvan betala kontant nar hon hamtat istallet.

Just nu ar det lite svart for mig att losa detta...

Hej!

Då ordern är förskottsbetald krävs det att beställaren legitimerar sig, helt enkelt för att ingen annan skall kunna hämta ut din order.

Vi får se över informationen så detta framgår tydligare under info om Hämtbutikerna (under Service & Hjälp).

Befinner du dig utomlands, så är mitt tips att kontakta kundservice via telefon/mail - förklara bara snabbt läget så borde de kunna lösa det åt dig så att din flickvän kan hämta ut ordern.

Med vänlig häslning
Josef, Komplett.se

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Josef/KPS
Hej!

Då ordern är förskottsbetald krävs det att beställaren legitimerar, helt enkelt för att ingen annan skall kunna hämta ut din order.

Vi får se över informationen så detta framgår tydligare under info om Hämtbutikerna (under Service & Hjälp).

Befinner du dig utomlands, så är mitt tips att kontakta kundservice via telefon/mail - förklara bara snabbt läget så borde de kunna lösa det åt dig så att din flickvän kan hämta ut ordern.

Med vänlig häslning
Josef, Komplett.se

Jag har kontaktat er kundtjanst med svaret att det kravs en fullmakt fran mig for att hon ska kunna hamta paketet.
Som sagt sa ar postgangen tva veckor fran Sarajevo sa det ar i princip omojligt for mig att losa detta.

"Hej,

För att hämta ut en förskottsbetald order krävs det att personen som har beställt legitimerar
sig. Är det någon annan än beställaren som skall hämta försändelsen krävs det i så fall en
fullmakt som intygar att personen kan hämta ut ordern. Fullmakten ska innehålla följande:

* Underskrift samt personnummer på båda personerna.
* Vad fullmakten avser
* Datum samt ort."

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Kan man ändra eller avbeställa sin order när orderstatus är "släppts för plock",
har ändrat mig lite och behöver bara ungefär hälften av det jag har beställt.
Skickade två mail igår men har inte fått något svar än..

Permalänk
Medlem

Leveranstider?

Hej.

Har tidigare handlat för åtskilliga tusenlappar hos Komplett.se
och allt har fungerat mycket smidigt. Det är därför man som kund
återvänder, så klart. Konkurrensen är stenhård.

Tyvärr har det inte gått min väg denna gång då jag lagt 2 st ordrar
till hämtbutik i Malmö. Lade en order den 8/8 samt en annan den 15/8 och de ligger fortfarande under "plockning". Inga raka besked kan lämnas trots telefon och mailkontakt.

Det är inte likt Komplett.se. Efter många om och men har det krypit fram att det är överbelastning på lagret. Jag tycker att då måste Komplett.se lämna information om detta på hemsidan, så att de kunder som har behov av snabba leveranser kan välja någon annan butik.

Poängen för min del var just att lägga beställning före kl. 13, så finns varan för avhämtning dagen därpå i hämtbutiken. Allt enligt informationen på hemsidan. ( Har gjort detta tidigare och det har fungerat perfekt )

Hoppas att varorna kommer under hösten i allafall.

Vapor

Visa signatur

AMD64 4600x2/2,6gHz@ASUS SLI Premium/s939@OZC High Performance 2 Gb@2xSATA2: 160+250 Bg@Gigabyte Nvidia 9600 GT-PCI-E@CREATIVE X-fi Music@VIEWSONIC vx715@Seasonic S12/430W@CHEIFTEC chassi

Permalänk
Komplett.se

ilstallione:
Har du tillgång till en dator och skanner så kan du enkelt ta en kopia på ID/Pass och skicka med e-post till den som skall hämta ut ordern. Då har jag svårt att se att det inte skulle gå.

miffow:
En order som "Släppts för plock" har fått en plocklista och fysiskt börjat plockas/packas i vårt lager. Ordern eller orderlinjer kan då ej längre abeställas.

--
Med Vänliga Hälsningar
Josef, Komplett.se

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Josef/KPS
ilstallione:
Har du tillgång till en dator och skanner så kan du enkelt ta en kopia på ID/Pass och skicka med e-post till den som skall hämta ut ordern. Då har jag svårt att se att det inte skulle gå.

miffow:
En order som "Släppts för plock" har fått en plocklista och fysiskt börjat plockas/packas i vårt lager. Ordern eller orderlinjer kan då ej längre abeställas.

--
Med Vänliga Hälsningar
Josef, Komplett.se

finns det ingen chans alls att ändra eller avbeställa ?
men orderstatusen har varit släppts för plock i över 2 dagar nu och det är bara 2fläktar i princip.
Sen har jag inte fått något svar på mina mail, brukar få det ganska snabbt innan.. =/

Permalänk

Det var ett tag sedan jag använde Komplett som inköpsställe, och nu vet jag varför jag har valt andra butiker den senaste tiden.

Jag beställde moderkort, processor och minnen i fredags (allt i lager). Är fullt medveten om att killarna och tjejerna på lagret ville hem och ta en fredagsöl så jag förväntade mig inte att grejerna skulle plockas ihop då men förväntade mig att de skulle samlas ihop under måndagen. Kollade status på min order sent i måndags och det stod "förväntat sänddatum 07-08-10", det var alltså fredagens datum. "Coolt, då bör det ha packats idag då" tänker jag för mig själv.
Icke då...

Kollade status i tisdags, samma sak, order var bara "bekräftad" och det stod fortfarande "förväntat sänddatum 07-08-10". Drog iväg ett mail och undrade vad som stod på och fick svar sent på eftermiddagen att "det var högt tryck på lagret men vi jobbar så fort vi kan". Ok, det kan jag acceptera, men 2 dagar på att ens påbörja leveransen ? Njae....

Onsdagen kom, fortfarande samma sak (runt lunchtid). Blev då riktigt irriterad och ringde in till dem, dels för att kolla status på min order samt eventuellt lägga till en sak till min order (om den nu inte hade gått till packning).
Fick prata med en hjälpsam kille, och det hördes på hans röst att han hade fått frågan om leveranstider ett flertal gånger den senaste tiden.
Han informerade mig om att då jag hade betalat med kontokort så kunde han inte lägga till något till ordern. Han sa att han kunde avbeställa ordern, men då hamnade jag ju sist i kön igen. Det var alltså inte att tänka på.
Han erbjöd sig att lägga en sidoorder på det som jag ville ha extra och han skulle lägga den fraktfritt. Riktigt schysst kompensation, men tyvärr så var jag tvungen att ha grejerna omgående så det blev ingen sådan order (sprang ner på stan och handlade hos min lokala datorhandlare istället) då den ordern skulle hamna sist i kön.

Vad fick jag ut av mitt samtal till Komplett´s kundtjänst ? Inte mycket om sanningen skall fram. Fick reda på att det hade varit en enorm tillströmning av ordrar under sommaren och lagret jobbade för högtryck. Min order skulle klassas som "prioriterad" då jag verkligen behövde grejerna för att mitt jobb ej skulle bli lidande.

Hjälpte mitt samtal till kundtjänst ? Tveksamt...
Kollade min order sent i går kväll (onsdag, ca 21:00) och den var fortfarande inte ens på packningsstadiet...

Fick för någon timme sedan ett mail där det stod att mina grejer har gått till packning, men då Komplett´s hemsida verkar vara nere så kan jag inte kolla om det ligger till på detta sättet...

Hur har detta påverkat mitt förtroende för Komplett ? Negativt...
Komplett har många varor i sin lagerstock, de har hyggliga priser och brukar (enligt andra) ha snabba leveranser. Har man som "varumärke" att vara snabba med leveranser och skicka saker "så fort man får ordern" så har man ett rykte att leva upp till. Det skall ej ta 4 arbetsdagar att plocka ihop saker som ligger på hyllan...

Jag har själv jobbat med datorer sedan tidigt 90-tal, har arbetat dels som PC-installatör samt nätverkskonsult i 10 år så jag vet hur otroligt viktigt det är med snabba leveranser eller korrekt feedback när så inte sker.

Komplett har (tyvärr) inte uppfyllt mina kriterier att bli min nästa "hovleverantör"...

Permalänk

Jag har också liknande problem för tillfället. Lade två orders den 11e. Den ena som var en väldigt liten order skickades i stort sett direkt. Den andra som innehöll flera artiklar har fortfarande inte packats. Har stått släppts för plock i ungefär en dag nu. Kontaktade kundtjänst och de sa bara att allt fanns i lager och att det skulle skickas inom kort.

Jahopp. Opteron 185 finns inte längre kvar på eran sida. När jag beställde fanns allt i lager inklusive ungefär 20-30 Opteron 185. Nu finns ingen kvar. Och som jag förstått det så reserveras inte produkter. Surt. Känner inte riktigt för en sunkig 4200+.

Visa signatur

Kung of överstepräst av Israel, tidigare kung Salomo

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Xiaomi 12 Pro 256GB - Synology DS920+ - iPhone 14 Pro Max 256GB

Permalänk
Medlem

Vet inte om någon redan nämnt detta. Tycker att det är för lite datorrelaterade saker som finns med på "Veckans Erbjudande". Ofta, som till exempel i veckan, är det en datorrelaterad del, två hemelektronik och en kamera.

Komplett är väl mer än en datorbutik nu, men för mig känns den dock som datorbutik i första hand och jag tycker att ni således borde ha fler datorprodukter under "Veckans Erbjudande".

Permalänk

Jag tycker att ni ska sätta ut lite mer info de delar ni säljer. t ex så tycker jag det ska stå på processorerna vad detär för artikelnummer så man ser vad för revision steppin etc..

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB