Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk
Avstängd

Ingen "Super Weekend" denna helg. Ska ni inte ha det längre? :/

Visa signatur

WOW SYYYGER HAR SPELAT TILL LVL 22

Permalänk
Medlem

Jag skulle gärna vilja se några uppgraderinspaket med itx.

Dvs att det ingår; itx moderkort, minne och även itx nätagg. Det skulle man då kunna få till något paketpris som ni redan har på uppgraderinspaket. Detta för att lätt kunna bygga en tyst och strömsnål server.

Med tanke på att det idag finns det itx moderkort med ddr-2 minnen som knappt kostar 500kr för 1024mb som är max i itx bör det därför vara sådana stickor.

Sedan skulle jag även vilja nämna att era vanliga uppgraderinspaket skulle man ibland vilja köpa till mer minne, skulle det inte gå att lägga in en sådan funktion av exakt samma märke?

Permalänk

En sak som jag skulle vilja ha förbättrad är hur era mail ser ut när man tar emot dem. De verkar inte klara av ÅÄÖ eftersom de visas som helt andra tecken. Vet inte om detta är problem som bara jag har eller om det är fler som har det.
Använder hotmail och ÅÄÖ fungerar i mail till och ifrån alla andra men när man får beställnings info ifrån er så får man sitta och avkoda det istället för att läsa.

Ett par exempel på hur det ser ut:

"Tack för din beställning."
"Komplett.se: Info. om Ångerrätt"

"KONSUMENTENS ÅNGERRÄTT
13 § Konsumenten har rätt att frånträda ett distansavtal eller ett
hemförsäljningsavtal (ångerrätt) genom att till näringsidkaren
lämna eller sända ett meddelande om detta inom
14 dagar från den dag som anges i 15 § (ångerfrist).
Konsumenten har alltid rätt att lämna eller sända meddelandet inom sju
arbetsdagar från den dag som anges i 15 §."

Blir lite jobbigt att läsa hela texter på det här sättet!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X - ASUS X570 - XFX Radeon RX 6950 XT - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600MHz CL16 - ADATA Legend 800 1TB - Kingston A400 960GB - Noctua NH-U12S - Corsair RM750 v2 - Cooler Master MasterCase H500M

Permalänk
Medlem

Jag kör gmail och aldrig märkt några problem.

Permalänk
Medlem

Vet inte om någon har nämnt detta då jag inte har tid att läsa igenom tråden.

Någonting som saknas i erat sortiment och i _ALLA_ Svenska butikers sortiment är Högpresterande kvalitetskomponenter för vattenkylning. Visserligen tilländahåller ni vattenkylning dock inte utav den högpresterande sorten. Zalmans reserator är till för att få en tyst dator och thermaltakes/corsairs system är inte värda att nämna tyvärr.

Vattenkylning är klart det hetaste valet till tyst och effektiv kylning men tyvärr är det få som kan köpa det. Söker man efter bra produkter inom denna genre så måste man söka sig utomlands och importera och det närmaste man kommer är Danmark/Tyskland för kvaliteprodukter. De flesta väljer dock att importera från USA då de säljer de allra bästa produkterna.
Min, och säkert ett antal tusens önskan, är att komplett börjar tilländahålla med vattenkylningskomponenter i form av Block, radiatorer och pumpar från tillverkare som, D-Tek, Swiftech, auqaextreme, Thermochill, Ek-water, Silverprop, Laing och Danger Den. Även Peltiers vore intressant, kanske inte i samma utsträckning dock.

Men som jag skrev, detta är ett högst intressant och populärt område som pga utbudet inte är lika utbrett i Sverige. Men intresset finns om nu bara någon återförsäljare väljer att sälja extrema vattenkylningskomponenter till pressat pris.

Permalänk
Medlem

Tjena. Såg på eran sida att ni annonser om "Nokia N95 Sand"
Om jag skulle vara er så skulle jag locka med att skriva ut att det är en 5megapixel kamera i den.

"Första mobilkameran i Europa med en 5MP kamera" nått sånt

EDIT: Det står inte ens i speccen på komplett att den har 5mp kamera
Tror bestämmt flera skulle reagera -kanske köpa den

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem

Jag tycker att ni har en riktigt bra sida och stort urval. Schyssta produkter och schyssta priser.

Lite punkter som ni borde förbättra:

-Mer produktbilder, vissa produkter har inte bilder.
-Uppdatera bilder på t.ex era "Pc-i-delar"
-Mer produktinformation

Och så får ni gärna ta in produkter från t.ex Vantec, deras kabelstrumpor etc är riktigt coola.

Förövrigt är sidan riktigt snygg, kanske lite bättre kategorier i vissa delar, men annars super!

Lite dyr frakt också.

Big up till Komplett.se!

ps. gillar eran "pc-i-delar" avdelning

Permalänk

Hej!

Ni har absolut en av världens bästa hemsida! 10/10
Det är jättebra att man kan göra inköpslistor och sedan dela dem.
När man ska ge andra köpråd så kan man bara kopiera en länk så ser de inköpslistan. Men man borde kunna ändra i sina inköpslistor, det är jobbigt att man måste lägga alla varor i kundvagnen igen, om man bara ska ändra en sak.

Ni har även väldigt bra service!

När jag beställde en kabel hos er tog det ganska lång tid innan jag fick den, tog säkert en vecka. Den var i lager när jag beställde men den kanske tog slut efter att jag beställt, jag vet inte.

Sen vet jag inte hur det är med eran ekonomi men jag tycker ni är lite dyra på vissa grejer. Tex: AMD X2 5600+ http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=331439 Hos er kostar den 2000:- men hos datorbutiken.com kostar den 1550. Ni har också lite höga priser på 8800GTX. Kostar ca 5600:- hos er och hos datorbutiken.com kostar den 5000:-
Datorbutiken.com har märket Axle, kan inte ni också ta det, verkar vara billiga.

Sen kan man inte välja montering hos er, varför då? Datorbutiken.com har: "bygg din egen dator", den är rätt så bra.

Sen gör ni inte så mycket reklam, tror ni skulle tjäna på det.

Visa signatur

Bästa färdigbyggda stationära gamingdatorn under 10000 kr? http://www.agumagamingdator.se/

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja påstå att komplett har väldigt bra med reklam. Att göra reklam på sweclockers har gjort att jag gått in på deras sida säkert 50 gånger.
Sen har iaf jag fått en tjock katalog, vilket för mig är slösigt då jag föredrar internet, men många gillar nog katalogen.

Jag får inte heller ÅÄÖ att fungera i era automatiska mail, väldigt störigt och borde rättas till!

Permalänk
Medlem

Jag är extremt besviken på era returrutiner vid åberopande av ångerrätt.

Jag var inne i butiken i Stockholm och återlämnade ett par oöppnade (!) minnen efter 7 dagar. Dessa var förpackade i antistatpåse och det är för mig ett stort frågetecken att det måste skickas till Göteborg för bedömning innan det godtas för återbetalning. En antistatpåse av det här slaget går inte att öppna och sedan försluta utan att det syns. Jag tycker att ni genom detta dumförklarar er egen personal i butiken, hur motiverar ni för dem att de inte är kunniga nog att bedöma huruvida en antistatpåse är bruten eller ej?

Vad som gör mig än mer negativ till mitt köp är att jag dessutom skulle köpa ett par andra minnen, som f.ö var 500 kr dyrare, och fick ligga ute med pengar under tiden.

Det värsta i hela kråksången är ändå att det tog 3 veckor innan jag blev återbetalad. Minnena inlämnades fre 23/3, återbetalningen var mig tillhanda 13/4. I en "vanlig" butik återbetalas man direkt, eller vid högre summor krediteras kortet och pengarna återförs inom 3 dagar. Skall man dessutom köpa nya produkter borde det vara än mindre problem.

Jag är fullt medveten om att ni reserverar er, och har stöd av lagen, för att det kan ta upp till 30 dagar att bli återbetalad, men det är så långt ifrån den service som man trodde att ni skulle erbjuda.

Nej tack, utbilda er butikspersonal i den ädla konsten att bedöma om en antistatpåse är öppnad eller ej samt se över era återbetalningsrutiner om ni vill ha tillbaka kunder som ångrat ett köp.

Permalänk
Komplett.se

Blirren:

Det är tråkigt att du skall uppleva att du är så besviken över våra rutiner för Ångrade köp. Men jag skall försöka förklara varför det är som det är.

Hämtbutiken är inte att betrakta som en butik i vanlig mening. Det är ett billigare alternativ till att hämta ut ett paket på t.ex. ICA eller tobaksbutiken på din hemadress. Alla returer och ångrade köp som kommer in till hämtbutikerna går till testcentret i Göteborg där man inspekterar och testar. I Göteborg gör man också återbetalningarna efter att produkten inspekterats.

Till sist vill jag säga att när du gör ett ångrat köp är det du själv som står för insändadet till oss i Göteborg. Väljer du att lämna in det i hämtbutiken kan det ta någon dag extra. Detta beror på att de inte skickar från hämtbutikerna varje dag utan 1-2 gånger i veckan bara. Så vill du att det skall gå snabbast möjligt så skickar du det själv, och betalar då följdaktligen för frakten själv.

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mats/KPS
Blirren:

Det är tråkigt att du skall uppleva att du är så besviken över våra rutiner för Ångrade köp. Men jag skall försöka förklara varför det är som det är.

Hämtbutiken är inte att betrakta som en butik i vanlig mening. Det är ett billigare alternativ till att hämta ut ett paket på t.ex. ICA eller tobaksbutiken på din hemadress. Alla returer och ångrade köp som kommer in till hämtbutikerna går till testcentret i Göteborg där man inspekterar och testar. I Göteborg gör man också återbetalningarna efter att produkten inspekterats.

Till sist vill jag säga att när du gör ett ångrat köp är det du själv som står för insändadet till oss i Göteborg. Väljer du att lämna in det i hämtbutiken kan det ta någon dag extra. Detta beror på att de inte skickar från hämtbutikerna varje dag utan 1-2 gånger i veckan bara. Så vill du att det skall gå snabbast möjligt så skickar du det själv, och betalar då följdaktligen för frakten själv.

Mycket av det du säger köper jag, men skall ett par antistatförpackade minnen behöva gå till testcentret i Göteborg där man inspekterar och testar... Låter helt otroligt i mina öron.

Att ni sedan går ut med en policy som säger 30 dagar för återbetalning är också skamligt.

Permalänk
Komplett.se

Blirren:

Det är inte i Stockholm som produkten testas och inspekteras, det är i Göteborg.

Jag är inte helt med på vart du funnit att vi har en policy som säger att vi inte återbetalar förrän efter 30 dagar. Vi försöker göra en kreditering så fort det bara går, ofta inom 10 dagar från det att vi mottagit varan (i Göteborg).

Läs mer här, längst ner på sidan:

http://www.komplett.se/k/k.asp?action=custserv&topic=cooling

Där står att läsa:
"Vårt mål är att återbetalning skall ske inom 10 dagar från det att beslut om återbetalning fattats. Om kontonummer eller annan information saknas förbehåller vi oss rätten att vänta med behandling av er retur tills alla uppgifter finns att tillgå."

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Citat:

Blirren:

Det är inte i Stockholm som produkten testas och inspekteras, det är i Göteborg.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blirren
Mycket av det du säger köper jag, men skall ett par antistatförpackade minnen behöva gå till testcentret i Göteborg där man inspekterar och testar... Låter helt otroligt i mina öron.

Citat:

Jag är inte helt med på vart du funnit att vi har en policy som säger att vi inte återbetalar förrän efter 30 dagar. Vi försöker göra en kreditering så fort det bara går, ofta inom 10 dagar från det att vi mottagit varan (i Göteborg).

Vad jag menar är att ni går ut med att det kan ta upp till 30 dagar, inte att det nödvändigtvis tar så lång tid. Skall man sammanställa det hela ger det en tidsram enligt följande:

Dag 1 (23:e Mars): Minnena återlämnas i Sthlm.
Dag 11 (3:e April): Jag emotser kreditfaktura via mail.
Dag 21 (13:e April): Pengarna återförda.

Hur jag än vrider och vänder på det tycker jag att er behandlingstid på samtliga stationer är något längre än vad man borde kunna förvänta sig (även om ni ursäktas av påskhelgen, vilket dock inte avser leveransen från Sthlm->Göteborg).

Nåväl, jag nöjer mig med förklaringen och får se till att vilja behålla eventuella framtida beställningar...

Permalänk
Medlem

Jag börjar så smått undra vad det är ni pysslar med när er startsida innehåller såna konstiga saker gång på gång. För några dagar sedan var hela sidan på danska, nu är det en bild för nya ATI-korten som spökar verkar det som... Tar det länge innan ni fixar saker, eller är det bara jag som råkar surfa in vid fel tillfällen?

"Damsugare" verkade förresten riktigt nice. Singel som jag är skulle jag gärna köpa en sån... Kan ni inte ta tillbaka den kategorin?

Visa signatur

1. Asus P5QL Pro | Intel Q8200 @ 2.8 GHz | KVR 800 MHz 8 GB | 750 GB HDD | GeForce 8800GTS 320 MB | Vista x64
2. Abit IP35 Pro | Intel E5200 @ 3.0 GHz | Corsair TWIN2X 667 MHz 4 GB | 250 GB HDD | GeForce 9800GT 512 MB | XP Pro x86
3. Gigabyte GA-G33M-S2H | Intel E6750 @ 2.8 GHz | KVR 800 MHz 4 GB | 320 GB HDD | GeForce 6200 | Vista x64

Permalänk
Medlem

Har beställt datordelar av er ungefär 4 ggr under våren. Frakten har gått fort även fast jag bor i Norrland. Allt har fungerat bra förutom ett moderkort som jag nu skickat på RMA. Jag är väldigt imponerad över er snabba RMA-hantering, fortsätt så.

Den mer negativa kritik jag dock har är följande:
*Vill ha statistik på RMA på produkter, kanske en företagshemlighet?
*Vad hände med den frakt man läggde ut på RMA, varför inte dra av den direkt? Ska man behöva betala frakt för ersättningsprodukt?
*Var gärna lite hårdare på kvalitet av moderkort, det är jobbigt och tar lång tid för mig som kund om moderkort måste bytas.
*Gillar inte då priserna hoppar upp och ner. Långsammare förändringar hade varit trevligt så man inte känner sig blåst på 100-tals kronor på någon dag.
*På fynd avdelningen hade det varit jättetrevligt om ni var ännu mer precis eller tydlig. Det är stor skillnad att köpa en demoprodukt, en lagad produkt eller en ersatt produkt. Förstår om ni inte hinner att specifiera tydligare men jag har ännu inte vågat handla från den avdelningen då jag känner att det är "grisen i säcken" eller "hemligt paket".
* Råkade handla en Silverstone ATX-adapter då det var otydligt vad den klarade. http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=310589
* Lite döda länkar och spår av norska.

Annars är det 5 poäng av 5 möjliga! Jag har varit lite negativ till er tidigare men känner nu att ni gjort förändringar som märks!

Visa signatur

hardqare.com

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av volny
Jag skulle vilja påstå att komplett har väldigt bra med reklam. Att göra reklam på sweclockers har gjort att jag gått in på deras sida säkert 50 gånger.
Sen har iaf jag fått en tjock katalog, vilket för mig är slösigt då jag föredrar internet, men många gillar nog katalogen.

Jag får inte heller ÅÄÖ att fungera i era automatiska mail, väldigt störigt och borde rättas till!

Jo,men typ på tv4, tidningar eller med posten. Det är bara de som beställt från komplett som får katalog. Tycker de borde skicka ut till alla så de får lite nya kunder.

Visa signatur

Bästa färdigbyggda stationära gamingdatorn under 10000 kr? http://www.agumagamingdator.se/

Permalänk
Medlem

Jag tycker att ni överlag borde ge mer och snabbare visuell feedback.

Ett exempel skulle kunna vara i menyerna till vänster. Om man ändå bara ska till en underkategori så kanske det vore bättre med menyner som öppnade sig när man höll muspekaren över dom. Om man sen trycker på rubriken så ska man komma till startsidan för den kategorin men om man ändå bara ska till en underkategori så vore det enklare att kunna gå dit direkt.

Till exempel. När man för muspekaren över kategorin grafikkort på datorutrustningssidan så ska menyn öppna sig och då kan man trycka direkt på AGP, PCI Express eller vad man nu vill ha. Om istället trycker på rubriken grafikkort så kommer man till startsidan precis som det är nu.

Sen så kan gärna PC-konfiguratorn få sig ett ansiktslyft.
En enkel detalj är att man nu måste klicka just på "radio-knapparna" för att markera ett val. Om ni gjorde om modellnamnet till en label-tagg så kan man ju även klicka på namnet för att välja ett alternativ. Det är mycket smidigare.
Sen så får man gärna kombinera det med mouseover-effekter, så att man ser vilket alternativ som väljs när man trycker. Det skulle göra allt mycket smidigare.

För att få lite bättre översikt så kanske man skulle ha sektionerna (på konfiguratorn) "hopfällbara".
Titlarna visar vilken typ av del och vilket pris.
Om man håller muspekaren över en titel så visas vilket val man har gjort och om man sen trycker på titeln så får man fram alla olika val så att man kan välja. Sen kan man trycka igen för att stänga sektionen.

En bild säger mer än 1000 ord, så här har du mer än 3000 ord:
http://img524.imageshack.us/img524/5646/komplett1tp7.png
http://img503.imageshack.us/img503/6956/komplett2oy8.png
http://img254.imageshack.us/img254/7489/komplett3hl4.png

Jag tycker att det skulle ge en mycket mer strukturerad överblick över datorn man har valt.

Ni får gärna också ta in lite fler stilrena chassin. På gamer-datorerna finns ju mest chassin med massor av färgade lampor och fönster överallt. Lite fler neutrala chassin som t.ex. P18x vore kanon.

Permalänk
Inaktiv

Nu vet jag inte om detta har kommit upp tidigare i tråden men jag har iallafall ett förslag på vad som skulle kunna förbättras. Jag är inte helt säker på att detta är möjligt att genomföra men en slags ungefärlig "klocka" eller liknande som visade på ett ungefär när ordern förväntas komma till postkontoret/hämtbutiken. Jag tror att detta skulle vara mycket uppskattat av personer som beställer delar som ni vanligtvis inte har på lager.

Permalänk
Medlem

Jag är mycket nöjd med komplett.se
har gjort 26stycken ordrar där.
och har returnerat 2 gånger för garanti via deras hemsida och detta har funkar och fått ny produkt inom 2 veckor.

Hemsidan är lätt navigerad och snygg..

Men en sak vore kul.. ha någe bonus system ungefär som Datorbutiken.com's.
i och med det systemet brukar jag beställa där ifrån ibland..
men fixar ni någe liknande så era stammkunder får någe extra så blir de tju er till 100%, om ni har varan i lager som jag söker.

Mvh

Anders

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Inaktiv

Jag tycker att ni ligger lite ojämnt i pris.. många produkter ligger ganska långt under era konkurrenter medans tex antec solo är 10% (grovt räknat) dyrare än hos andra!

Annars mycket bra jobbat!

Permalänk
Inaktiv

Kikade på min orderhistorik hos komplett, med det nuvarande konto har jag lagt 11 ordrar (första ordern 2000-11-27).

För första gången (annandag pingst) så har ordern inte packats trots att jag beställde i lördags). Kan ju vara att Norge anser att annandag pingst är en helgdag. Tycker att ni är toppen och de RMA jag har behövt att göra så har det gått smidigt. Jag betalar hellre 300-400 kronor extra jämfört med datorbutiken.com för jag vet vad jag får.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av faifai
Kikade på min orderhistorik hos komplett, med det nuvarande konto har jag lagt 11 ordrar (första ordern 2000-11-27).

För första gången (annandag pingst) så har ordern inte packats trots att jag beställde i lördags). Kan ju vara att Norge anser att annandag pingst är en helgdag. Tycker att ni är toppen och de RMA jag har behövt att göra så har det gått smidigt. Jag betalar hellre 300-400 kronor extra jämfört med datorbutiken.com för jag vet vad jag får.

Ja, annandag pingst är helgdag i Norge även fast vi slopade den i
Sverige.

Permalänk
Avstängd

Jag tycker att Komplett.se ska ta in tangentbord från "Key Tronic", typ "Ergoforce". Key Tronic gör de bästa tangentborden.

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Hedersmedlem

Jag håller med fullständigt. Tyvärr finns inte Keytronic kvar i Europa, så det kan bli vissa problem för komplett att hitta en leverantör.

Jag har använt Keytronic bra länge nu, inget bling-bling och perfekt funktion.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Jag har beställt två stycken dattorpaket från komplett.se och är hittills mycket nöjd. I och för sig la jag orden på den senaste (Komplett Gamer i05) igår. Hur som helst tänkte jag skriva lite om erfarenheterna från första köpet, då en Komplett Gamer A40 som köptes 16:e augusti förra året.

För det första skulle jag uppskatta om det fanns länkar till statistik för datorpaketen. Exempelvis då det kommer till processorer. Vad skiljer en Intel Core 2 Duo E4400 och Intel Core 2 Duo E6320 exempelvis. Jag som kund slipper då sitta och söka och kan direkt se om jag tycker det är värt ungefär 300 att välja den senare av de båda processorerna. Jag förstår att detta skulle bli tidskrävande för er som butik, men det finns ju många som gör detta och fixar snygga diagram mm. Visst är det omöjligt att visa en 100% objektiv bild, men som fingervisning alltså. Kanske vore ett samarbete med någon stor testsajt något givande. Som sagt var. Jag som kund får ju absolut ta på mitt ansvar att söka information, men samtidigt blir det lite segt att göra det när det gäller så många delar. (och nej, tyvärr har jag inte allt i skallen gällande hårdvara)

Vid förra beställningen gick allt perfekt. Jag beställde då datorpaket som jag skrev ovan samt skärm, tangentbord, högtalare - ja det man behöver kort sagt. Alla delar levererades i sammalagt två kollin på totalt närmare 40 kg. Att få detta hemkört och uppburet till lägenheten för jag tror det var 500 var absolut prisvärt. Jag har ingen bil så att anordna hämtning vis ICA hade varit bökigt och så litar jag inte 100% på deras hantering. Något som också var fint var att killen som skulle leverera paketen ringede redan på morgonen och frågade om jag kunde ta emot redan då för han hade ledigt då och kunde köra ut tidigare om jag var hemma - det var riktigt trevligt. (Annars levereras ju hempaket efter 16 om jag inte missminner mig.) Detta ligger ju i och för sig utanför er som företag, men hela affären var kantad med guld känndes det som.

Då det gäller datorn har vi inte upplevt några problem. Eller jo, datorn lägger av om vi försöker bränna skivor vilket ska vara ett problem med moderkortet. Detta har vi dock av lathet inte orkat tagit tag i på snart ett år så jag antar att det är vi som är problemet och inte komplett.se. Datorn har inte krånglat nämnvärt. Visst fick jag uppdatera BIOS för att kunna lägga in Vista på den och visst är det krångel att installera Ubuntu - men även detta ligger ju utanför er som butik och företag. Det som används har fungerat perfekt i snart ett år så vi har all anledning att vara nöjda. Datorn var en present från mig till maken och då han gillar spel och påbörjade sin ingenjörsutbildning. Alla spel som han spelar flyter mycket bra med uppdateringar av drivrutiner osv. Vi har inte behövt öppna datorn ännu vilket är skönt.

Som sagt var beställde jag igår en dator till mig själv, Komplett Gamer i05. Det ska bli skönt att byta upp sig från min iBook gjord 2001 och för 8500 inkl. frakt hem till dörren inbillar jag mig att jag kommer vara mycket positiv till datorn. Att slippa bygga själv ser jag som skönt även om priset själklart blir lite dyrare. Detta då jag har lite dålig erfarenhet av hemmabyggen och är trött på att ständigt behöva köpa nya delar och sätta i. Visst har jag ett intresse, men roligast är det då datorn bara fungerar.

Igår då jag beställde stod det att det preliminära datumet var den 4/6 vilket nu ändrats till den 31/5 vilket skulle vara perfekt för då fyller jag år. Alltså kommer jag kunna spela lite kul spel ganska snart efter att jag fyllt.

Som så ofta har jag svamlat mer än jag har skrivit vettiga saker, men jag tycker att komplett.se får 9/10 i betyg på sajt, priser och tillgänglighet. Det som väger högst i betyget är att jag tycker att beställningar dokumenteras så väl både digitalt och fysiskt i pappersform. Det känns tryggt att beställa och det är mycket viktigt. Jag la en order hos en annan firma på en helt annan sak och trots att pengar dragits och det gått en vecka så har jag inte ens fått en bekräftelse på köpet - det är dåligt! (Lurad blir jag inte, jag har handlat tidigare, men att det ska ta sån tid med något i rincip automatiskt)

Nu ska jag åter kolla mailen och se om jag fått någon beställningssak från komplett, det skulle komma efter 24 timmar senast och nu har det gått 24 timmar och 38 minuter så det börjar bli dags. Å andra sidan är jag inte orolig då statusen online uppdaterats.

Visa signatur

iMac, inget monster på något sätt så spec överflödigt!

Permalänk
Medlem

Tillfällig svacka eller börjar ni tappa greppet?

2007-05-27 18.25 Beställning lagd på vara det fanns +40 av i lager
2007-05-29 ~15 Beställning går till packning
2007-05-29 21.40 Beställning skickas till hämtbutik
2007-05-31 09.32 Beställning kan hämtas

Nu är fyra dagar inte en särdeles lång lev.tid, men den är ändå en hel del ifrån "Om du har gjort din beställning före kl. 13.00 en vardag och varorna finns i lager är de framme hos oss i Göteborgshämtbutiken kl 09.00 samt kl. 10.00 i Malmö- och Stockholmshämtbutiken, följande vardag."

Visa signatur

Raid is not backup

Permalänk
Medlem

Finns väll bara en sak jag saknar.. Att man kan köpa montering på lösa delar, jag vill helt enkelt inte montera mina nya leksaker när dem kostar så pass mycket och det skrämmer mig bort från komplett när det gäller hela system..

Visa signatur

Vem orkar uppdatera den här signaturen egentligen? Kommer ju ny teknik hela tiden :(

Permalänk
Medlem

Hejsan!
Jag ser gärna att ni lägger upp lite installations och "vad ska jag köpa" guider. I en "vad ska jag köpa" guid så får man först välja ett problem, tex, min dator är varm, vad ska jag köpa för fläkt. En installations guid kan vissa hur man installerar en fläkt eller ljudkort.

Permalänk

Konto/Ändra fakturaadress/varför kan jag inte ändra på detta?
Den länken fungerar inte för mig.

http://www.komplett.se/k/k.aspx?action=custserv&topic=changen...

Varför finns "chassi barebone" när det finns "chassi".
Är det inte mer logiskt med "chassi/barebone" och "chassi/barebone tillbehör"

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||