Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av QuadRunner:

Har en liten undran, beställde ett Asus P8P67 LE (rev 1) som small och gjorde då en RMA, kom dock på i efterhand att jag hellre ville ha pengarna tillbaka så skrev mina siffror till kontot och att jag ville ha återköp på en lapp och skickade iväg.
Detta resulterade i ett utskick av ett nytt moderkort, dock står det i mailet att det är ett P8P67 PRO jag har beställt, felskrivning eller vad händer?

MVH

Hej!

Jag hörde efter med vår medarbetare som du pratat med. Vi krediterar ditt ångerköp när du skickat tillbaka ersättningskortet till oss. Tveka inte att ringa eller maila oss om du har några frågor kring returen och krediteringen.

/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Skrivet av Komplett:

Hej!

Jag hörde efter med vår medarbetare som du pratat med. Vi krediterar ditt ångerköp när du skickat tillbaka ersättningskortet till oss. Tveka inte att ringa eller maila oss om du har några frågor kring returen och krediteringen.

/Mikael

Tackar för detta!

Visa signatur

| BitFenix Prodigy White | Asus P8Z77-I DELUXE | i5-2500K | Corsair Vengeance 2x4 Gb @ 1333 MHz | Asus GTX 580 | Intel 520 180GB | OCZ Vertex 2 60 Gb | Samsung Spinpoint F3 1 TB | Corsair TX750W | Philips 24' |

Permalänk
Medlem

Finns det nån chans att ni kommer ta in EVGA´s gtx 460 2win?

Permalänk
Keeper of Traditions

Ni har inte lust att matcha inWarehouse.se i pris på Asus U41JF?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=798212

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Mig veterligen är det samma ägare så det enda som kommer skilja är namnet på tejpen runt paketen.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Ibymafayhas:

Mig veterligen är det samma ägare så det enda som kommer skilja är namnet på tejpen runt paketen.

Varför då ha ett mycket högre pris i ena affären?

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Akkid:

Finns det nån chans att ni kommer ta in EVGA´s gtx 460 2win?

Jag har skickat frågan vidare till vår inköpare. Återkommer med svar.

Skrivet av Newklear:

Priset är justerat http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=610145

/Mikael

Visa signatur

Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

/Mikael

Tackar

Permalänk
Medlem

Zte blade

hej, den 17 mars beställde jag en ZTE Blade från komplett.se. Jag såg att det var slut på lagret men att det skulle komma en ny leverans på fredagen den 18 mars, dock var leveransen obekräftad.
Fredagen passerade utan att någon telefon skickades. Kollade min orderstatus och den uppdaterades till att ännu en obekräftad leverans skulle komma igår, 22 mars. Men fortfarande inget skickat.
Imorn kommer en ny obekräftad leverans, och jag hoppas min mobil kommer snart. Men jag undrar om det finns någon som helst "sanning" bakom dessa obekräftade leveransdatum eller om det bara är komplett som vill att folk köper saker som dom inte har någon aning om när dom får in?

Permalänk

Support

Hejsan!

Först och främst vill jag tacka för vissa som jobbar på komplett med deras grymma support men vill även "klaga" på att vissa inte kan hantera support. På ett fall så får man två olika svar från två olika personer! "Johan" löste det på ett fint sätt och erbjöd mig en ny CPU fläkt medans "Micke" sa att han inte tror att något är defekt och vill att jag byter kylpasta. Så frågan är vad som händer? Vill även säga att ni skickade mig en skärm med stor repa och fläckar på som jag returnera till er och fick vänta ca 4-5veckor för att få en ny! Stundtals grymt bra support men det verkar som att supporten skiljer beroende på vem man pratar mer!

Med vänliga hälsningar

Visa signatur

7950X3D, 64GB @ 6000mhz, RTX 5090
Legion 5 Slim 7840HS, 32GB @ 5600mhz, RTX4060

Permalänk

Hej!

Jag köpte ett nätagg(silver power 750W) för några veckor sen hos er, och det har nu gått sönder. Jag hämtade det på ett utav era pickup points och undrar om man även kan lämna in det där? Om man inte kan det ska man då skicka in till er eller till nätaggets tillverkare?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av cykelfarfar:

Hej!

Jag köpte ett nätagg(silver power 750W) för några veckor sen hos er, och det har nu gått sönder. Jag hämtade det på ett utav era pickup points och undrar om man även kan lämna in det där? Om man inte kan det ska man då skicka in till er eller till nätaggets tillverkare?

Får man fråga vad som hände? Bara nyfiken på felet.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag har handlat massor på komplett.se och det har fungerat mycket bra!

Det är däremot en sak jag tycker att ni borde se över:
De senaste dagarna har jag sett väldigt mycket reklam från er på internet och TV. Denna reklam går ut på att ni inte har butiker för att ha lägre priser.
Jag har under de senaste tre månaderna handlat en del saker, t.ex. grafikkort, nätagg, mer ramminne osv. Jag har även tittat på massa andra produkter jag varit intresserad av att inhandla. Nästan alla dessa produkter jag tittat på så har ni inte legat i närheten av billigaste alternativet på prisjakt... Om ni ska köra en fet PR-drive om att er fördel är bättre priser så vore det fint att se att ni faktiskt har nordens bästa priser också

P.S. Ofta det händer att jag bara går till webhallen och handlar då det är typ 50/50 om det är billigare där eller hos er (dem har butik).
Sen en sista sak är att när ni lägger in nykomna grafikkort så har ni alltid samma priser på modellerna trots att det är från olika tillverkare, dessa bör väl egentligen variera i pris.

I kort så är det jag upplever hos er en bra service och bra sida, men jag skulle vilja se starkare konkurrenskraft, speciellt eftersom ni är "nordens största".

Mvh
KAN1N

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av noobonur:

Hejsan!

Först och främst vill jag tacka för vissa som jobbar på komplett med deras grymma support men vill även "klaga" på att vissa inte kan hantera support. På ett fall så får man två olika svar från två olika personer! "Johan" löste det på ett fint sätt och erbjöd mig en ny CPU fläkt medans "Micke" sa att han inte tror att något är defekt och vill att jag byter kylpasta. Så frågan är vad som händer? Vill även säga att ni skickade mig en skärm med stor repa och fläckar på som jag returnera till er och fick vänta ca 4-5veckor för att få en ny! Stundtals grymt bra support men det verkar som att supporten skiljer beroende på vem man pratar mer!

Med vänliga hälsningar

Hej!
Alla hos oss har olika kunskaper och drar dessvärre ibland olika slutsatser beroende på erfarenhet, tidigare fall och egen kunskap. Vi jobbar hårt för att bli ännu bättre för att kunna ge så bra support som möjligt. Tack för din feedback!

Beklagar att ditt ärende med skärmen drog ut på tiden och att servicepartnern först skickat en repig skärm till dig. Hoppas att du blev nöjd till slut.

Skrivet av cykelfarfar:

Hej!

Det går utmärkt att göra retur i våra Pick-up-Points. Glöm inte att först göra en retur på ordersidan bara.
Vissa leverantörer går bra att kontakta direkt för snabbare returhantering - men tyvärr inte Silver Power.
http://www.komplett.se/k/k.aspx?action=custserv&topic=manufac...

Skrivet av KAN1N:

Hej!

Jag har handlat massor på komplett.se och det har fungerat mycket bra!

Det är däremot en sak jag tycker att ni borde se över:
De senaste dagarna har jag sett väldigt mycket reklam från er på internet och TV. Denna reklam går ut på att ni inte har butiker för att ha lägre priser.
Jag har under de senaste tre månaderna handlat en del saker, t.ex. grafikkort, nätagg, mer ramminne osv. Jag har även tittat på massa andra produkter jag varit intresserad av att inhandla. Nästan alla dessa produkter jag tittat på så har ni inte legat i närheten av billigaste alternativet på prisjakt... Om ni ska köra en fet PR-drive om att er fördel är bättre priser så vore det fint att se att ni faktiskt har nordens bästa priser också

P.S. Ofta det händer att jag bara går till webhallen och handlar då det är typ 50/50 om det är billigare där eller hos er (dem har butik).
Sen en sista sak är att när ni lägger in nykomna grafikkort så har ni alltid samma priser på modellerna trots att det är från olika tillverkare, dessa bör väl egentligen variera i pris.

I kort så är det jag upplever hos er en bra service och bra sida, men jag skulle vilja se starkare konkurrenskraft, speciellt eftersom ni är "nordens största".

Mvh
KAN1N

Hej!
Tanken att vi med glimten i ögat visar på de skillnader som finns mellan framför allt de stora drakarna med fysiska butiker och vår idé att bara finnas på nätet.
Vi vill visa att vi genom att bara finnas på nätet kan hålla en låg, ärlig och jämn prisbild.
Vårt mål är att vara en effektiv, snabb och prisvärd länk mellan tillverkare och kund. Vår avsaknad av butiker hjälper oss på vägen till detta mål.

Skrivet av Oskare90:

hej, den 17 mars beställde jag en ZTE Blade från komplett.se. Jag såg att det var slut på lagret men att det skulle komma en ny leverans på fredagen den 18 mars, dock var leveransen obekräftad.
Fredagen passerade utan att någon telefon skickades. Kollade min orderstatus och den uppdaterades till att ännu en obekräftad leverans skulle komma igår, 22 mars. Men fortfarande inget skickat.
Imorn kommer en ny obekräftad leverans, och jag hoppas min mobil kommer snart. Men jag undrar om det finns någon som helst "sanning" bakom dessa obekräftade leveransdatum eller om det bara är komplett som vill att folk köper saker som dom inte har någon aning om när dom får in?

Hej!
En produkt med preliminärt leveransdatum innebär att vi inte har fått ett bekräftat leveransdatum från leverantören och kan därför inte garantera leveransdatum. Tyvärr har vi inte fått något bekräftat leveransdatum på ZTE Blade ännu. En förklaring på de olika lagerstatus finns här: http://www.komplett.se/k/k.aspx?action=custserv&topic=stock

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Hej

Jag undrar hur man kan spåra sitt paket som man har beställt, fick ett email om trackingnummer med ett kolli id och undertill står det att man kan gå in på postens sida och kolla där, men kolli idn funkar inte, var på malmös pick up point och frågade hur man kan spåra sitt paket o de sa att det inte går att spåra det för att de använder en annan postservice.

Permalänk
Skrivet av cichu:

Hej

Jag undrar hur man kan spåra sitt paket som man har beställt, fick ett email om trackingnummer med ett kolli id och undertill står det att man kan gå in på postens sida och kolla där, men kolli idn funkar inte, var på malmös pick up point och frågade hur man kan spåra sitt paket o de sa att det inte går att spåra det för att de använder en annan postservice.

http://www.privatpaket.se/servlet/se.ementor.econgero.servlet.presentation.Main?data.node.id=25486&data.language.id=1

Kanske finns där?

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Skrivet av cichu:

Hej

vänta tills i morn, elr i kväll innan du provar, kan ta en stund

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem

Hejsan!

Går rakt på sak här! Varför är frakten från komplett så fruktansvärt dyr? Vore det inte smart att erbjuda fraktfritt för tex swecmedlemmar, eller ha en fast fraktavgift på 59kr? Det är enda anledningen varför jag jag tyvärr inte handlar hos er längre, när man kan spara 400kr hos eran konkurent Inet.se pga av att dom har fraktfritt.

Mvh//Eatorb

Visa signatur

~ Asus P8P67 Deluxe B3 - Intel i5 2500k 4,4Ghz - Gainward GeForce GTX 460 SLI - Corsair XMS3 4x4gb 1600Mhz - Corsair 1000w HX - Intel SSD 510 120gb - Rasurbo BC-10 Härligt moddat ;) ~
~ Sony Vaio VPCEB1M1E - Inte Core i3 2,13Ghz - ATI Mobility Radeon HD5650 1024mb - 2x2gb 1066Mhz - 500gb 5400rpm ~

Permalänk
Medlem
Skrivet av eatorb:

Hejsan!

Går rakt på sak här! Varför är frakten från komplett så fruktansvärt dyr? Vore det inte smart att erbjuda fraktfritt för tex swecmedlemmar, eller ha en fast fraktavgift på 59kr? Det är enda anledningen varför jag jag tyvärr inte handlar hos er längre, när man kan spara 400kr hos eran konkurent Inet.se pga av att dom har fraktfritt.

Mvh//Eatorb

Skickas från norge.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av eatorb:

Hejsan!

Mvh//Eatorb

För den som orkar titta iaf några sidor(2) bak i historiken:

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Jag har precis beställt delar till en ny dator, kollade vad allt skulle kosta inklusive frakt hos Inet, Webhallen, Dustin och Komplett och i mitt fall var Inte och Komplett billigast, skillnaden var några kronor bara så då blev det Komplett då jag enbart haft positiva erfarenheter från dom tidigare.

Med det vill jag säga att man inte ska stirra sig blind på fraktkostnaden, däremot kan det ju vara lite surt om man beställer en mindre pryl.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av cichu:

Hej

Hej,

Vi använder egna transporter till våra Pick-up-Points precis som ari86 skriver och därför går det inte att spåra dessa leveranser. Du får en avi på SMS eller mail direkt när din order finns för uthämtning i Pick-up-Point.

Skrivet av eatorb:

Hejsan!

Mvh//Eatorb

Hej!
Frågan har varit uppe flera gånger tidigare i den här tråden och vi är alltid tacksamma för era åsikter.
Vårt mål är att vara så konkurrenskraftiga som möjligt sett till pris, sortiment, service, leveranstid och även frakt. Vi tycker att vi erbjuder ett bra helhetserbjudande i dag, det visar inte minst våra kundnöjdhetsundersökningar. Passar på att tipsa om våra Pick-up-Points som alternativ för dem som bor i närheten av en sådan.

Vänligen

Mikael

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

/Mikael

Hört nånting?

Permalänk
Medlem

Måste tyvärr som så många andra säga att jag ofta inte handlar av er p.g.a. den otroligt dyra frakten. Varför inte göra många swecare nöjda när ni vet att en stor del av ordrarna kommer från sweclockers?

Visa signatur

Chassi: Lian Li PC-8B CPU: i7-3930K @ 4.55 + Corsair H80 Mobo: Asus P9X79 PRO Minne: 32gb G.Skill Ripjaws 1600 GPU: Gigabyte Radeon 6970 OC HDD: Intel X25-M G2 80GB PSU: Corsair AX 850W + 2x G2420HDBE 24".

Permalänk
Medlem

Hejsan igen ^^

Om jag köper ett begagnat grafikkort som det fortfarande finns garanti kvar på och som givetvis är köpt hos er. Hur ska man då ta sig tillväga för att jag ska kunna ta över den garantin som finns kvar.

Mvh

Visa signatur

~ Asus P8P67 Deluxe B3 - Intel i5 2500k 4,4Ghz - Gainward GeForce GTX 460 SLI - Corsair XMS3 4x4gb 1600Mhz - Corsair 1000w HX - Intel SSD 510 120gb - Rasurbo BC-10 Härligt moddat ;) ~
~ Sony Vaio VPCEB1M1E - Inte Core i3 2,13Ghz - ATI Mobility Radeon HD5650 1024mb - 2x2gb 1066Mhz - 500gb 5400rpm ~

Permalänk
Medlem
Skrivet av eatorb:

Hejsan igen ^^

Om jag köper ett begagnat grafikkort som det fortfarande finns garanti kvar på och som givetvis är köpt hos er. Hur ska man då ta sig tillväga för att jag ska kunna ta över den garantin som finns kvar.

Mvh

Tror den du köpt kortet ifrån måste skicka in den då garantin är personlig? Men kan ha fel

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av eatorb:

Hejsan igen ^^

Mvh

Garanti är personlig och gäller enbart första köparen. Nackdelen med att handla begagnat.

Visa signatur

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Akkid:

Hört nånting?

Inget beslut är taget ännu om vi kommer ta in dessa eller inte ännu. Men din förfrågan är skickad till våra inköpare.

Skrivet av eatorb:

Hejsan igen ^^

Mvh

Skrivet av Zyriak:

Tror den du köpt kortet ifrån måste skicka in den då garantin är personlig? Men kan ha fel

Skrivet av MultiMan:

Garanti är personlig och gäller enbart första köparen. Nackdelen med att handla begagnat.

Våra villkor är ändrade sedan ett par veckor tillbaka och garantin är numera inte personlig utan övertas av andrahandsköparen.
Se punkt 9 i våra köpvillkor: http://www.komplett.se/k/k.aspx?action=custserv&topic=cond

/Mikael

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Komplett:

Våra villkor är ändrade sedan ett par veckor tillbaka och garantin är numera inte personlig utan övertas av andrahandsköparen.
Se punkt 9 i våra köpvillkor: http://www.komplett.se/k/k.aspx?action=custserv&topic=cond

/Mikael

Väldigt trevligt att ni väljer att gå utöver lagstiftningen och erbjuda detta trots att ni inte måste. Ett stort plus till Er!

Ursäkta att jag hade gamla uppgifter i mitt inlägg.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av MultiMan:

Väldigt trevligt att ni väljer att gå utöver lagstiftningen och erbjuda detta trots att ni inte måste. Ett stort plus till Er!

Ursäkta att jag hade gamla uppgifter i mitt inlägg.

+ 1

Härligt när ni visar att ni bryr er! Detta uppskattas komplett