Tappar kontakten med internet hela tiden!

Permalänk

Tappar kontakten med internet hela tiden!

Tog mig ca 5 minuter att ens komma i närheten att kunna skriva detta inlägg, internet lär ju gå ner innan jag hinner trycka på sänd knappen.

iaf. Mitt internet går upp och ner hela tiden! Varannan minut ska den gå upp och ner. Riktigt jobbigt för jag kan inte få något gjort framför datorn innan man blir disc. från spel. Går inte heller surfa runt innan man får *Sidan kan inte visas* varningen.

Riktigt frustrerande, någon som har en lösning på problemet ? Kan det vara min router eller bredbandsmodem som strular? Eller är det helt enkelt BBB som är i farten igen?

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem

Du kan ju alltid känna på både routern och modemet om dom är överhettade. Du kan också prova och koppla ur routern och köra med modemet direkt i datorn och se om det hjälper.
Lycka till

Visa signatur

"With a rubberduck one's never alone"

Permalänk
Medlem

Ring BBB och be om att de sänker hastigheten på anslutningen. Då blir linan stabilare.

Visa signatur

*Intel i7 3820, ASUS Sabertooth X79, 32GB RAM, Nvidia GTX660 & GTX660, Samsung SSD 840 Pro & 2 Barracuda 7200.10 i RAID1, ESI Audio ESP1010e
*Amiga 4000D i Elbox Tower. 16 MB FAST Mem & 2 MB Chip Mem. Indivision AGA MK2, FastATA 4000 MK-VI, 16 GB CF & 40 GB IDE

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DeaN
Du kan ju alltid känna på både routern och modemet om dom är överhettade. Du kan också prova och koppla ur routern och köra med modemet direkt i datorn och se om det hjälper.
Lycka till

tycker inte att de är så värst varma :/

Fick iaf ett nytt modem av BBB idag, vet inte varför, de kanske vill byta ut de äldre mot nyare. Ska iaf se om det blir någon skillnad med den nya.

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.