Permalänk
Medlem

Robfox - Home

Home server - Jen-Kellon, Northern Light (vid Atlantis på västkusten)

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Ja tyst i chatten passar småbarnen....

Mest pinsamma jag sett i ett MMO någonsin "Ingen ska prata i chatten"

Sen kommer ungefär 7st "eliter" som bor hemma hos mamma 13år som skriker något liknande "FUJCKING NOOB SHUT UP IN THE CHAT ITS NOT FOR TALKING!!!!"

Hahahahahahhaah xD småbarn

Haha, jag kunde inte sluta skratta när jag såg det första gången, speciellt efter ha varit WL hela tiden.

Permalänk

Jag gillar den tysta chatten

Är med i LO fortfarande, fast som MR nu eftersom vi konverterade...

Visa signatur

Intel Core i5 3570K | Corsair Vengeance 2x8GB | Asus GeForce GTX 560Ti DCUII 1GB "OC" | SSD Intel 335 180GB | HDD Seagate Barracuda 0.5+1.0+4.0TB | Asus Xonar D2X | Fractal Design Newton R2 650W | Fractal Design Define R4

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SwedishPhoenix
Jag gillar den tysta chatten

Är med i LO fortfarande, fast som MR nu eftersom vi konverterade...

Du inser att det är ungefär samma sak att inte skriva/chatta i en chat som att inte skriva/diskutera i ett forum?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Ja tyst i chatten passar småbarnen....

Mest pinsamma jag sett i ett MMO någonsin "Ingen ska prata i chatten"

Sen kommer ungefär 7st "eliter" som bor hemma hos mamma 13år som skriker något liknande "FUJCKING NOOB SHUT UP IN THE CHAT ITS NOT FOR TALKING!!!!"

Hahahahahahhaah xD småbarn

Vet inte riktigt vilken dina observationer är av HotS/MR globalchat men "tyst i chatten" innebär för det mesta att kommentarer som "lolwut I killz wulf, lol" ska undvikas. Konversationer förs riktigt ofta och det är först när folk börjar spamma som "varningar" börjar delas ut.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Willhelm
Vet inte riktigt vilken dina observationer är av HotS/MR globalchat men "tyst i chatten" innebär för det mesta att kommentarer som "lolwut I killz wulf, lol" ska undvikas. Konversationer förs riktigt ofta och det är först när folk börjar spamma som "varningar" börjar delas ut.

Nu ska vi se, under de c:a 2 månader jag var i HOTS så var det INGEN som fick skriva något för det "störde om chatten blinkade" (lol)

Sen de fåtal gånger det fanns diskussioner i HOTS så var det av EN anledning, då var det kvinnor som spammade, och om en kvinna skrev något i chatten, då skrev fanemig ALLA och ALLA spammade rent jävla pubertalskit, vilket bekräftar att det endast var 13åringar där.

Sen om det kanske ändrats nu på den senare tiden kan jag inte säga något om, men om det blivit förändring så är det bara skönt, det betyder kanske att någon vuxit upp, eller helt enkelt lämnat plats för någon äldre som inte just börjat få fjun och är rädda för blinkande chatboxar.

Permalänk
Medlem

ta väck alla non-prems från wild så blir det nog bättre

Visa signatur

Permalänk

Har folk slutat lira eller?
Jag började spela ganska nyligen själv (wild JK), tycker det är sjukt lite folk som spelar med tanke på hur bra spelet verkar vara.

Permalänk
Medlem

Du ändrar dig efter du börjar få 30+ i någon skill och det tar 3 år att få en skill.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SuNK1LLeR
Har folk slutat lira eller?
Jag började spela ganska nyligen själv (wild JK), tycker det är sjukt lite folk som spelar med tanke på hur bra spelet verkar vara.

Vi spelar för fullt

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Du ändrar dig efter du börjar få 30+ i någon skill och det tar 3 år att få en skill.

Går rätt fort upp till 60-70 i det mesta faktiskt ^^

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

viist lirar vi, jag och flera andra gamla swec-byare lirar på Home västkusten (Northern Light)

Till sommaren kommer det en separat Mol-Rehan server också.
Båtarna och mounts är så gott som färdiga för release.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Steffe
Går rätt fort upp till 60-70 i det mesta faktiskt ^^

Kanske det om man gillar att stå och klicka och sen laggar det rätt ofta så man får vänta på menyn i några sekunder, USCH FY TVI, blir alltid less efter en vecka när jag lirar Wurm.

Permalänk
Medlem

Wurm Online har nu introducerat båtar i liret. Du kan bygga allt ifrån roddbåt till vikingaskepp och stora skepp som Vasa-skeppet.

kolla in det

Visa signatur

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robfox
Wurm Online har nu introducerat båtar i liret. Du kan bygga allt ifrån roddbåt till vikingaskepp och stora skepp som Vasa-skeppet.

kolla in det

Vilka är fördelarna framför att simma?

Permalänk
Medlem

du kan ha flera passagerare, stort cargohold, fiska. Båtarna kommer med "writs" så du kan ställa in vilka som hare tillträde till båten.

Mao kan du så gott som leva på en båt utan att ha en hs eller by

Båtarna kan också färdas mellan servrarna så du kan attackera wild och åka hem igen
Du kan tillverka "dredge" till båtarna som gör att du kan gräva i havsbotten för att göra kanaler och sånt.

Framför allt ska det bli sjöslag mellan båtar enl. planerna.

Visa signatur

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robfox
du kan ha flera passagerare, stort cargohold, fiska. Båtarna kommer med "writs" så du kan ställa in vilka som hare tillträde till båten.

Mao kan du så gott som leva på en båt utan att ha en hs eller by

Båtarna kan också färdas mellan servrarna så du kan attackera wild och åka hem igen
Du kan tillverka "dredge" till båtarna som gör att du kan gräva i havsbotten för att göra kanaler och sånt.

Framför allt ska det bli sjöslag mellan båtar enl. planerna.

En flytande by, låter riktigt mysigt. Jag ser allt framför mig och vill bara spela så mycket, sen... så tänker jag vidare å jag kan bara inte =(

Permalänk
Keeper of the Bamse

Ang båtar... jag håller på att hugga ner en halv skog för att få till en rowing boat alldeles ensam. Har fått min tjej som är helt ointresserad av datorspel att spela wurm! Hon springer mest runt och kör forage/botanize och odlar marken jag fixat åt henne. Hon byggde halva huset iofs, jävla nice att få hjälp där

Nåväl. Har ett 3x2 hus, tillräcklig trädgård, massa skoj, vatten men ingen iron mine

Någon som spelar idag?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Spelade ett rätt långt tag för nån månad sen, fick 4 polare att börja lira, byggde ett rätt fint ställe och köpte en corbita och var påväg att dra till wild, men sen blev det bara att alla blev uttråkade. Är tyvärr inte ett spel som håller väldigt länge imo.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Printscreen
Ang båtar... jag håller på att hugga ner en halv skog för att få till en rowing boat alldeles ensam. Har fått min tjej som är helt ointresserad av datorspel att spela wurm! Hon springer mest runt och kör forage/botanize och odlar marken jag fixat åt henne. Hon byggde halva huset iofs, jävla nice att få hjälp där

Nåväl. Har ett 3x2 hus, tillräcklig trädgård, massa skoj, vatten men ingen iron mine

Någon som spelar idag?

Jodå, vi kör på, hållit på sen gold, även om jag inte är i samma by som då

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Keeper of the Bamse

Åh, roligt att folk spelar
Jag har inte premium så jag spelar på den något begränsade världen än så länge. Surt att skillsen är cappade på 20, kanske det är värt att betala?

Har som sagt slagit mig till ro och äntligen hittade tjejen en iron vein när jag var iväg på nattjobb! Någon har dock snott vårat large anvil som tog en jävla tid att göra. Kan inte låsa dörren nu för jag skulle gjort ett lås idag

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Sötast

Räcker det inte med ett small anvil för lås?

Permalänk
Keeper of the Bamse

Ja för gate lock men det behövs ett stort städ för lås till huset

Visa signatur

www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Har inte läst hela tråden.

Kan nån kasta upp lite pics? låter intressant att man bygger en by i ett mmo
Låter typ som "harvest moon" fast mmo, om någon spelat det

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Avstängd

Försöker starta "wurmclient.jnlp" och det kommer ut ett felmeddelande:
"Välkomstskärm: mottagning misslyckades"

Jag har senaste version av java.
Vista 64.

edit. funkar nu helt plötsligt... fast när jag trycker login info och den startar, laddar allt, så när den ska bli klar så stängs det ner och en ruta kommer upp med: "Computer says NO"/"BALETED"
reason: <>
Va? Ser inget fel i loggen där heller, bara min config?

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

Verkar vara en del som har det felet, vet dock inte riktigt vad det beror på :/ Har inte hunnit sätta mig in i den nya klienten så mycket (den kom för ett par dagar sen och jag har haft fullt upp på jobbet)

Visa signatur

Permalänk
Keeper of the Bamse

Börja med att nollställa era inställningar för grafikkortet (låt programmen ställa in AA och AF, det skapar bara problem om ni drar era sliders till "quality" eller "speed" (Motsvarande).

Nyaste java och nyaste grafikdrivsar är ju en självklarhet.

Prova att byta renderingsläge från lwjgl till... öh. det andra

Visa signatur

www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nienithaur
Jag skall bara vänta på att det blir kasst väder (och att jag lyckats fixa ihop min dator) men sen skall här spelas! Bästa mmorpg:et någonsin enligt mitt tycke.

Spalr du på GV eller någon annan server?

Visst är det kul ?

/Robfox

Visa signatur

Permalänk
Sötast

Nu har jag börjat lite igen, försöker lära frugan och hon är intresserad.

Kanske blir huset på prärien?

Permalänk
Medlem

bara för mig som spelet stänger av såfort det laddat klart?

Visa signatur

C2D E8500@4GHz | asus 4870 512mb dark knight cooler | asus P5Q Mb | Chieftec Aegis Midi Tower chassi | Chieftec ATX 500W PSU | 4GB OCZ pc2-6400
DeviantART

Permalänk
Medlem

Hur går det, ska vi starta om på nytt? mycket nytt roligt har hänt nämligen, många bra uppdateringar.

Om vi får ihop en 50 spelare så kan vi starta en ny village