WoW-film! "The Caped Avenger" (massvis med skoj!)

Permalänk
Medlem

WoW-film! "The Caped Avenger" (massvis med skoj!)

Hallå allihopa

Jag ska fatta mig kort: vill bara tipsa om min senaste (och sista) wow-film. Den heter "The Caped Avenger" och ni hittar den här:

http://www.warcraftmovies.com/movieview.php?id=22323

Jag har lagt ner väldigt mycket tid på just redigeringen, så visst, checka gärna Live Stream:en hellre än att inte se den alls men jag önskar att de som är intresserad tar och tankar hem filmen istället.

Slutligen vill jag tacka för den support och de fina ord jag fått från swec:are tidigare under serien och jag önskar er allihopa det bästa inför framtiden - samt en riktigt skön sommar (& VM-guld förstås ).

Om någon har frågor så svarar jag så gott jag kan, om vad som helst som rör wow/filmredigering eller annat som kan tänkas vara intressant i sammanhanget.

vänligen
chrono

Permalänk
Medlem

Nu har jag inte tittat klart på hela än.. meeen det ser mycket ljust ut
fråga: vad använder du för unitframes?
sen kan jag väl passa på att fråga om de e discord eller nån annan mod du använder för att rensa ut allt "onödigt".. umm nu när jag tittade på filmen lite igen så såg jag en sak.. vart fasen e din minimap?

Aja.. ne tillbaka till filmtittande

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Äntligen en bra mirror 1.4 mb sek. De gillar vi, fast wow gillar jag inte alls men alltid roligt att titta film

Specielt dina filmern, dom är mkt bra redigerade

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem

Jag kör utan minimap Blaze, det är kanske lite knasigt kan man tycka men jag gillar när jag ser så mycket som möjligt runt omkring mig och att ingenting är i vägen. Det är nog omöjligt att köra utan karta om man är herbalist eller miner kan jag tänka mig, men jag har inte riktigt det bekymmret.

Unitframes är Nurfed från Januari i år, jag har laddat upp dem här om du vill prova dem: http://files.upl.silentwhisper.net/upload8/nurfed_unitframesj...

Permalänk
Medlem

Bara för mig men jag har provat tanka fårn alla mirrors och filen är corrupt? kan spela 5 min sen dör det?

skummt.

Fint av det jag såg iaf. Annvänder du fraps?

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem

Japp Nox, det är nog det bästa inspelningsprogrammet. Gamecam har rätt taskig kvalitet i jämförelse.

hmm låter inte bra med länkarna, ska tanka upp till en ny ftp ikväll och hoppas att det löser lite

Permalänk
Medlem

Bra film! Men jag gillar fortfarande din första mest av alla

Visa signatur

Screw you guys, I'm going home!

Permalänk

Ännu en fröjd för ögat

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem

Vilken version av fraps använder du dig av?
Är det demo version?
Vilka inställningar kör du på i fraps?

Har själv försökt frapsa när jag lirar mc. vi skulle slå det norska rekordet på 1tim och 10min och jag va den enda som hade fraps. så jag skulle spela in. När vi väl va klara skulle jag kolla på filmen och fann mig själv med en film med 3-4fps och ungefär lika många pixlar. Spelet laggade lite mer än vanligt men de va knappt störande.

För övrigt tycker jag du gör redigeringen bra, redigerar själv våra filmer vi gör irl jag o mina polare. använder du premiere pro?

Tack för mig

// Billman

Visa signatur

Nikon D70s | 18-70/3.5-4.5G | 70-300/4-5.6G
Stolt medlem i filmteamet Kickass
www.kickassproduktioner.se|http://www.barbapappa.net/billman/

Permalänk
Medlem

Ska ta hem den nu, återkommer med kritik

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk

Enda jobbiga är att du använder en annan modell för din gubbe / gnomes >.<

Permalänk
Medlem

Skall tankas och beskådas i eftermiddag/kväll. (Ingen idé att du nämner att det är din "sista" WoW-film, det brukar alltid dyka upp en ny förr eller senare... )

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Tyckte filmen var bra (som vanligt), fina effekter osv..

Någonting jag gillar med din UI är att den är clean..

Du skulle inte kunna säga vad du har för addon på din livmätare och din target? Annars kan du ju alltid ladda upp den hade varit nice.

Topp film

EDIT; Oj, kanske ska kika längre upp i tråden nästa gång

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"

Permalänk
Medlem

bra film !

Visa signatur

signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Jag använde fraps 2.3.3, en rätt gammal version alltså. Inställningarna är väl så nära originalinställningarna man kan komma, fullscreen, ljud på, 30 fps. Kan rekommendera att du spelar in frapsfilen på en annorlunda partition än den WoW tuggar på. Jag använder inte premiere, jag har gjort det tidigare men Sony Vegas är lite enklare för komprimeringen sen tycker jag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chrono
Jag använder inte premiere, jag har gjort det tidigare men Sony Vegas är lite enklare för komprimeringen sen tycker jag.

Du och jag måste vara dom enda som fattat att Vegas är lättare och bättre.

Visa signatur

Nikon D70s | 18-70/3.5-4.5G | 70-300/4-5.6G
Stolt medlem i filmteamet Kickass
www.kickassproduktioner.se|http://www.barbapappa.net/billman/

Permalänk

Du chrono, har du kvar din film du gjorde för ungefär ett år sedan, precis när du fått din gubbe, skulle du då kunna länka den?

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem

Hmm, menar du ettan i serien eller den absolut första jag gjorde Marsh?

Permalänk
Medlem

Om du pratar med mig så menar jag den första i serien tror jag.. Du kör som gnome typ hela tiden och första låten är "A perfect circle - The noose" eller nåt sådant

Visa signatur

Screw you guys, I'm going home!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chrono
[B]Jag kör utan minimap Blaze, det är kanske lite knasigt kan man tycka men jag gillar när jag ser så mycket som möjligt runt omkring mig och att ingenting är i vägen. Det är nog omöjligt att köra utan karta om man är herbalist eller miner kan jag tänka mig, men jag har inte riktigt det bekymmret.

Jag gillar också när det är rent, så försöker att hålla det så lite plottrigt som möjligt. Dock är jag också en som gillar att hålla kontroll, så ibland är det lite kompromisser.

Jag är herbalist och måste ha minimap, annars hade jag kanske stängt av den också. Kör dock square+clean minimap och stänger av alla minimap buttons från mods. Kör med kommandon istället.

Så här ser min ut

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Jag gillar också när det är rent, så försöker att hålla det så lite plottrigt som möjligt. Dock är jag också en som gillar att hålla kontroll, så ibland är det lite kompromisser.

Jag är herbalist och måste ha minimap, annars hade jag kanske stängt av den också. Kör dock square+clean minimap och stänger av alla minimap buttons från mods. Kör med kommandon istället.

Så här ser min ut
http://img144.imageshack.us/img144/1198/minimap1iq.jpg

Får man fråga vad den minimapen heter?

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"

Permalänk
Medlem

Jag tycker dina filmer är grymt imponerande. Men jag har inte sett dig möta en Paladin. Jag skulle gärna vilja se dig klara av en sådan. Om du har en film där du möter en Pala så lägg gärna upp den, eller gör en till

Over and out / Johii

Visa signatur

Fractal Design S | Corsair HX 650W | ASUS B350-Plus | AMD Ryzen 7 1700 | EKWB Liquid 360 | Sapphire Radeon R9 290 Tri-X | Corsair VENGEANCE LPX 16GB 3000MHz DDR4 | 3x Intel SSDs | Acer XF240H | Logitech G400s & Corsair K70 Lux RGB | Sennheiser HD 555 & Modmic

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Johii
Jag tycker dina filmer är grymt imponerande. Men jag har inte sett dig möta en Paladin. Jag skulle gärna vilja se dig klara av en sådan. Om du har en film där du möter en Pala så lägg gärna upp den, eller gör en till

Over and out / Johii

Nu råkar det vara så att Hector själv spelade alliance, och jag vet inte vad han själv tycker, men imo så speglar inte dueller "riktig" pvp.

Sen blir det nog svårt att få se filmer då han lagt av...

/cry

Förövrigt riktigt bra film. Den bästa i redigeringsväg, men även mycket kreativa lösningar på PvP situationer.

//Diaz

Permalänk
Medlem

Tool i en pvp film känndes anorlunda men det funkade ändå, eftersom Vicarious ändå är en rätt lätttilgänglig låt. Snyggt redigerat var det också

Permalänk
Medlem

Vad kör du för UI? Och vad kallas den mätaren där man ser hur lång tid det är kvar till energy/mana refill?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Johnny.R
Vad kör du för UI? Och vad kallas den mätaren där man ser hur lång tid det är kvar till energy/mana refill?

Nu är inte jag chrono men jag svarar iaf

EnergyWatch: http://www.curse-gaming.com/en/wow/addons-2233-1-energywatch-...

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"

Permalänk
Medlem

<3 Diaz!

Iaf, här är första filmen http://video.google.com/videoplay?docid=-1373309076652316392 hejhej! finns också på wcmovies tror jag

Permalänk

Får man fråga lite snabbt vilket typsnitt du använder till SCT? Har tröttnat totalt på default och hittar inga andra passande =(

Permalänk
Medlem

Minns inte Vigge, men det var typ 3dje typsnittsalternativet i det nya SCT. Kan inte kolla eftersom jag har tagit bort min gubbe och avinstallerat wow.

Permalänk
Medlem

Fin film ! Hög kvalite på spelandet och redigering

En frågade angående din model change, Jag får inte till det. Ändrat från UD female till Male men min head armor hamnar helt fel och håret funkar inte