Permalänk
Medlem

Sälja datorn (vädering)

Tjena,

(vet inte om detta är rätt tråd, hittade inte någon om att sälja)

Jag ska köpa en ny dator hade jag tänkt.
Sitter här och ska lägga upp en annons på den gamla datorn.
Men har verkligen inte en aning hur mycket jag ska ta för den och vad som är rimligt.

Specs:

Gigabyte X570 GAMING X
AMD Ryzen 7 3800XT
Samsung SSD 970 EVO Plus 500 GB
AMD Radeon rx 6750 XT
Kingston FURY Beast 32 GB 3200 MHz DDR4
EVGA Supernova G2 650W
Be Quiet! Dark Rock 4
Fractal Design Define S Window
Lite corsair fläktar med rgb samt rgb slinga i burken

Tacksam för svar.
Tack!

Permalänk
Medlem

Norr om 5k i alla fall, kanske 5500

Permalänk
Medlem

Tack så mycket för svar

Permalänk
Medlem

3-4k är nog min uppskattning. 6750XT finns att få helt ny för 4500. gissningsvis är det inte helt nytt kort du sitter med (då hade du skrivit det tänker jag) så halva priset för det kortet är rimligt-ish. och resten av komponenterna kan du säkert få 2-3k för.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonii:

3-4k är nog min uppskattning. 6750XT finns att få helt ny för 4500. gissningsvis är det inte helt nytt kort du sitter med (då hade du skrivit det tänker jag) så halva priset för det kortet är rimligt-ish. och resten av komponenterna kan du säkert få 2-3k för.

Gpun köpte jag för 9 månadersen så ganska nytt men inte helt nytt.
Vet inte hur stor skillnad det gör.

Tack för svar

Permalänk
Medlem

Skall du köpa ny dator så hade jag sålt det som du inte vill ha, dvs moderkort, minnen och CPU/GPU. Resten kan du behålla. Minskar din förlust mot att köpa nytt. Finns alltid någon som kan tänka sig att byta ut för en mindre peng eller bygga en dator till sina barn i delar. Tyvärr bryr sig inte personer om du köpte för en månad sen eller för 2 år sedan. Sakerna du har är ålderstigna eller av sämre prestanda i dagsläget. Vilket är trist eller så behåller du det du har köper helt nytt om något år.

Visa signatur

Dell U2311H / MSI Optix MAG274QRF-QD
[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Ten ]

Permalänk
Medlem

Vad spelar du i för upplösning och vilken budget hade du tänkt dig för en ny dator? Känns som att det ev kan vara idee att uppgradera den du har istället...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vilsten:

Vad spelar du i för upplösning och vilken budget hade du tänkt dig för en ny dator? Känns som att det ev kan vara idee att uppgradera den du har istället...

Jag spelar i 1440p
Har tänkt mig mellan 20-25k

Permalänk
Medlem

Det här skulle ge dig ett enormt lyft:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vilsten:

Det här skulle ge dig ett enormt lyft:
https://komponentkoll.se/bild/akVtA.png

Tack för tipset!
Är sugen på ett helt nytt bygge dock som ligger lite i framkant!
Här e det jag har tänkt:
https://komponentkoll.se/bygg/NcRFZ

Något du skulle ändra eller har synpunkter på?